Społeczność Mount & Blade 2: Bannerlord zachwyciła się modem, który rozwija niezwiązane z walką aspekty gry, za wzór biorąc serię Crusader Kings.
Jeśli grając w Mount & Blade II: Bannerlord (któremu, nawiasem mówiąc, niedawno „stuknęły” dwa lata we wczesnym dostępie) samym tylko mieczem próbujecie zdobyć władzę w dotkniętej bezkrólewiem Calradii, lecz marzycie o polityce na szeroką skalę rodem z serii Crusader Kings – mod Banner Kings jest tym, czego szukacie. Ów twór autorstwa internauty znanego jako Basileus Carrasco – udostępniony przez użytkownika serwisu NexusMods.com o pseudonimie ThresherMaw – wprowadza do Bannerlorda garść elementów, które pogłębiają aspekty niezwiązane z walką.
Jakie konkretnie? Zwiększa populację wsi, zamków i miast, rozbudowuje przyznawane postaciom (w tym protagoniście) rangi do poziomu tytułów lennych, poprawia i różnicuje projekty osad czy zwiększa możliwości zarządzania nimi. Ponadto modyfikacja wprowadza zmiany w prawie dziedziczenia, dodaje czteroosobowe rady dla lordów (kanclerz, zarządca marszałek, mistrz szpiegów) oraz obowiązek pasowania każdego z naszych towarzyszy na rycerza, zanim będzie mógł wejść w poczet growej szlachty.

To oczywiście nie wszystkie ciekawe opcje, które wprowadza Banner Kings. Dostępny od około miesiąca mod jest systematycznie rozwijany, a w planach twórcy znajdują się jeszcze m.in. dodanie systemu religii czy implementacja większych bitew. Z pozostałymi planami, jak i pełnym opisem modyfikacji zapoznacie się tutaj. Pod podanym linkiem znajdziecie również wszelkie niezbędne pliki oraz instrukcję instalacji.
Co istotne – mod nie działa z każdą wersją Bannerlorda ani z większością innych tego typu fanowskich tworów (oprócz Diplomacy oraz Improved Garrisons). Obsługuje za to istniejące zapisy, więc nie ma konieczności rozpoczynania zabawy od nowa.
CRUSADER BLADE
Warto również wspomnieć o rozwijanym od ponad roku płatnym modzie Crusader Blade, który pozwala Wam rozgrywać liczące setki jednostek starcia w Crusader Kings III jako olbrzymie bitwy w Mount & Blade II: Bannerlord. Innymi słowy, łączy on to, co najlepsze w obydwu grach, czyli system zarządzania z CKIII oraz mechanikę walki z Bannerlorda. Podstawą modyfikacji pozostaje produkcja Szwedów – znany z Crusader Kings III gameplay zmienia się dopiero, gdy na początku starcia wybierzemy opcję dołączenia do bitwy, niedostępną w niezmodyfikowanej grze.
Ekran ładowania przenosi nas wtedy na plac boju w Mount & Blade II: Bannerlord. Będzie się on różnił w zależności od parametrów, jakie CKIII prześle do M&BII (m.in. liczba i typ jednostek, bojowość dowódcy oraz armii czy ukształtowanie terenu). Stworzona w ten sposób mapa stanie się polem bitwy, w której będziemy mogli wziąć czynny udział. Po wszystkim jej rezultat zostanie odesłany do Crusader Kings III, gdzie pokierujemy dalszymi losami naszej dynastii.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
21

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.