Baldur's Gate 3 jest wyjątkowo popularne nawet rok po premierze. RPG regularnie ogrywa nawet 100 tys. osób jednocześnie

Gracze wyjątkowo chętnie wracają do Zapomnianych Krain. Statystyki nie pozostawiają wątpliwości.

cooldown.pl

Danuta Repelowicz

Komentarze

Baldur's Gate 3 jest wyjątkowo popularne nawet rok po premierze. RPG regularnie ogrywa nawet 100 tys. osób jednocześnie, źródło grafiki: Larian Studios.
Baldur's Gate 3 jest wyjątkowo popularne nawet rok po premierze. RPG regularnie ogrywa nawet 100 tys. osób jednocześnie Źródło: Larian Studios.

Popularność Baldur’s Gate 3 nie gaśnie. Według statystyk Steama gra dalej radzi sobie świetnie chociaż upłynął już ponad rok od premiery. Trudno się dziwić – gracze potrafią w jednej kampanii spędzić setki godzin: powracają do zapisów i odgrywają swoje ulubione sceny, testują mody, inne opcje dialogowe, kombinacje klas, ras i nowe strategie walki. W grze zdecydowanie jest co robić i nie wygląda na to, żeby cokolwiek miało się w tej kwestii zmienić – zwłaszcza teraz, kiedy pojawił się menadżer modów i oficjalne narzędzia moderskie.

Statystyki wskazują, że liczba grających równocześnie użytkowników regularnie przekracza sto tysięcy, a to przecież tylko Steam – konsolowcy i gracze korzystający z innych platform dystrybucji (np. GOG) to także spora grupa odbiorców. Z pewnością jednak możemy założyć, że jest ich przynajmniej drugie tyle (albo więcej). A to nie koniec: popularność gry może wkrótce wzrosnąć po raz kolejny za sprawą premiery siódmego patcha na konsolach i systemie Mac w październiku.

Nieskończony potencjał regrywalności

Źródło: SteamDB - Baldur's Gate 3 jest wyjątkowo popularne nawet rok po premierze. RPG regularnie ogrywa nawet 100 tys. osób jednocześnie - wiadomość - 2024-09-23
Źródło: SteamDB

Gra już w wersji sprzed patcha przyciągała zawrotne ilości graczy. Teraz, kiedy możemy przyjrzeć się świeższym statystykom, fani postanowili się zastanowić się nad powodami popularności gry i zaczęli dzielić się swoimi doświadczeniami.

Na pierwszym runie dopiero się oswajasz. Kilka ważnych postaci przez przypadek zabijasz albo tracisz, nie wiesz, że istnieją ataki nieśmiercionośne, pięć minut siedzisz i czytasz o zdolnościach postaci, po czym cię to przytłacza i po prostu używasz błyskawicy.

Więc kiedy skończysz, to chcesz zagrać po raz kolejny, ale tym razem wiesz, co robisz (a przynajmniej tak ci się wydaje). Potem odkrywasz mnóstwo nowych questów, interakcji, poza tym walka turowa lepiej ci wychodzi, więc możesz się pobawić. Jeśli jesteś mną, to zaczynasz też przeglądać Reddita i masz takie „to tak można?!” co drugi post. Tak było więcej razy, niż jestem w stanie zliczyć. Już skończyłem dwie kampanie i dopiero teraz się dowiedziałem o Ansurze i o szachach. Więc oczywiście zamierzam zacząć trzecią.

- AkaiNoKitsune

Baldur’s Gate 3 to potężna gra i na początku rzeczywiście potrafi przytłaczać ogromem możliwości i mechanik, ale ma to swój urok – za każdym kolejnym podejściem widzi się i rozumie więcej, co z kolei przekłada się na to, że coraz chętniej się do niej wraca. Zaś im lepiej radzimy sobie w walce i ogarniamy system rozgrywki, tym większe możliwości otwierają się przed nami – i gracze o tym wiedzą.

Wniosek jest prosty – nie ma jednego właściwego sposobu na przejście gry i nawet, kiedy wydaje nam się, że już wszystko widzieliśmy, jedna opcja dialogowa czy zrobienie kilku rzeczy i odwiedzenie paru lokacji poza kolejnością może nam dać całkowicie nową perspektywę i w efekcie odmienne doświadczenie rozgrywki. I dlatego tak bardzo kochamy Baldur’s Gate 3.

8.9

GRYOnline

8.3

Gracze

9.7

Steam

9.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Danuta Repelowicz

Autor: Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

Znamy plany rozwoju Space Marine 2. Twórcy nie dodadzą wszystkich opcji pożądanych przez graczy [Aktualizacja: plany na DLC i sequel]

Następny
Znamy plany rozwoju Space Marine 2. Twórcy nie dodadzą wszystkich opcji pożądanych przez graczy [Aktualizacja: plany na DLC i sequel]

Film Star Wars o Rey może nie powstać. Lucasfilm wstrzymał prace nad New Jedi Order

Poprzedni
Film Star Wars o Rey może nie powstać. Lucasfilm wstrzymał prace nad New Jedi Order

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl