Awaria sieci Xbox. Problemy obejmują logowanie na konta oraz granie w chmurze
Sieć Xbox dotknęła awaria. Nie działa między innymi chmura do gier. Oprócz tego występują problemy z logowaniem na konto.

Nie jest to najlepszy czas dla konsolowców. Zaledwie wczoraj donosiliśmy o dużej awarii w należącej do Sony sieci PlayStation Network. Teraz natomiast problemy dotknęły posiadaczy Xboksów oraz graczy z komputerów korzystających z platformy Microsoftu. Skala w tym przypadku nie jest jednak aż tak duża, jak u japońskiego giganta.
Co właściwie się stało? Na oficjalnej stronie opisującej stan serwerów Xboksa znaleźć można informacje, że działać przestały funkcja związane z kontem użytkownika.
- Logowanie się może być utrudnione. Jest to wyjątkowo uciążliwe, ponieważ bez tego nie będziecie w stanie uruchomić posiadanych tytułów. Jeśli jednak nie przełączacie się między kontami, to raczej nie powinniście mieć problemów. W moim przypadku nie nastąpiło wylogowanie i bez problemu mogłam uruchomić zainstalowane pozycje.
- Oprócz tego nie działają również funkcje społecznościowe.
Co jeszcze nie funkcjonuje poprawnie? Granie w chmurze. Osoby o słabszym komputerze, które korzystają z Game Pass Ultimate, by odpalić bardziej wymagające produkcje znajdujące się w abonamencie, chwilowo będą musiały zrezygnować z grania.
Warto mieć na uwadze, że wiele elementów sieci Xboksa nadal działa. Jeśli więc jesteście zalogowani na swoim koncie, to możecie bez problemu odpalić nawet grę sieciową – zapraszanie znajomych nie dotknęła awaria. Bez utrudnień ma również funkcjonować sklep oraz transmisje na żywo.
Na ten moment nie wiadomo jak długo potrwa awaria. Pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość i czekać na oficjalne komunikaty Microsoftu.