Nadchodzące RPG akcji Avowed pozwoli nam w różnorodny sposób podejść do niemal wszystkich misji – jeden z twórców gry zapowiada rozbudowaną eksplorację, dzięki której każdorazowe rozpoczęcie questa nabierze osobistego charakteru.
Od premiery nowego dzieła studia Obsidian Entertainment dzielą nas niecałe 3 miesiące, a twórcy wykorzystują ten czas, by zaostrzyć apetyty przed premierą Avowed. Starszy projektant lokacji Berto Ritger zdradził serwisowi GamesRadar, w jaki sposób akcja dostosuje się do działań podejmowanych przez gracza. Zgodnie z jego słowami, w Avowed „niemal każdą misję” będziemy mogli rozpocząć na kilka sposobów. Dzięki temu przygoda nabierze osobistego charakteru.
Myślę, że niemal każda, o ile nie każda, misja w grze ma więcej niż jeden sposób rozpoczęcia. Możesz robić rzeczy nie po kolei i zbierać przedmioty, by przekazać je poszukującym ich ludziom, albo zabić jakąś postać, lub działać poza ustalonym schematem. Możesz wejść do podziemi czy właśnie z nich wyjść, obrać inny kierunek niż zwykle. Chcemy, żebyś mógł zrobić to wszystko podczas naturalnego progresu w świecie – stwierdził Berto Ritger.
Różnorodne podejście do zadań zapowiada dużą regrywalność Avowed i trudno w tym przypadku nie mieć skojarzeń m.in. z The Elder Scrolls V: Skyrim (pamiętacie, na ile sposobów można było dostać się do Blackreach?). Warto jednak zaznaczyć, że w RPG akcji od Obsidian Entertainment natrafimy na pewne bariery, chociażby podczas eksploracji.
Produkcja nie zaoferuje nam otwartego świata, ograniczając się do obszernych, rozbudowanych lokacji, w kórych nie raz obierzemy niespodziewany kierunek. Berto Ritger podkreślił, że studio pragnie „stale rozwijać sens eksploracji i zamiłowania do włóczenia się”, dbając przy tym, by poczucie zagubienia wiązało się z przyjemnością.
Na premierę Avowed poczekamy do 18 lutego przyszłego roku – tytuł zadebiutuje równolegle na pecetach oraz konsolach Xbox Series S/X. Warto wspomnieć, że w tym samym dniu produkcja stanie się także dostępna dla abonentów usługi Game Pass.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Krzysztof Kałuziński
W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.