Avowed jeszcze mocno wypięknieje; gra nie weszła nawet w fazę alfa
Jeśli gameplay trailer Avowed wydał się Wam „brzydki”, jeden z deweloperów z Obsidianu zapewnia, że grę czeka jeszcze dużo poprawek graficznych, gdyż nie weszła nawet w fazę alfa.

Tegoroczny Xbox Games Showcase przyniósł pierwszy gameplay trailer Avowed – nowego RPG studia Obsidian Entertainment, które zapowiedziane zostało w lipcu 2020 roku. Pod względem graficznym ów zwiastun z fragmentami rozgrywki trącił nieco myszką, co odrobinę zaniepokoiło graczy. Jeden z deweloperów postanowił ich jednak uspokoić.
Briar Diem z Obsidianu włączył się do dyskusji na forum rpgcodex.net. Odpowiadając na zarzut jednego z użytkowników serwisu, który stwierdził, że „modele postaci są kiepskie”, twórca napisał:
Wszystko, co mogę powiedzieć, to że gra nie weszła jeszcze w fazę alfa, a grafika zostanie udoskonalona na różne sposoby. Zmieni się choćby oświetlenie. Niemniej nie dotyczy to modeli [postaci – dop. red.]. Są jakie są.
W kolejnych wypowiedziach Diem zapewnił, że podoba mu się krytyczne nastawienie społeczności. Ponadto dodał, iż spośród wszystkich gier Obsidianu Avowed jest tą, która najdłużej oczekuje na wejście w fazę alfa/beta. To zaś ma dobrze rokować – zwłaszcza że przy poprzednich produkcjach studia „alfy” trwały ponoć raptem kilka miesięcy.
Ciekawe wydają się jeszcze dwie kwestie, które poruszył Diem.
- Po pierwsze, deweloper napisał, że nie wyobraża sobie obecnie dobrze sprzedającej się izometrycznej gry RPG (Avowed zaoferuje widok pierwszoosobowy). Jego zdaniem Pillars of Eternity II: Deadfire jest lepsze niż „jedynka”, a mimo to osiągnęło gorszy wynik, gdyż za sprawą części pierwszej gracze zdążyli nasycić się klasycznym podejściem do RPG.
- Po drugie, zapewnił, że Avowed jest dużą i otwartą grą, która niepotrzebnie jest porównywana od The Outer Worlds – innej produkcji Obsidianu – bo nie jest do niej podobna. Twórca zasugerował, iż analogia ta – użyta przez Feargusa Urquhart, CEO studia, w wywiadzie, który przybliżyliśmy tutaj – miała na celu „na wszelki wypadek obniżyć oczekiwania względem Avowed”, które często stawiano obok Skyrima.
O tym, czy rację ma Diem, czy raczej Urquhart, mamy się przekonać w 2024 roku, kiedy to Avowed zadebiutuje. Gra zmierza na PC i XSX/S.
Więcej:Płyta z The Outer Worlds 2 to właściwie dekoracja dla fanów. Na dysku niemal nie ma żadnych danych

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Obsidian Entertainment
- tytuły ekskluzywne
- Xbox Game Studios / Microsoft Gaming
- gry RPG
- PC
- XSX
Komentarze czytelników
Wronski Senator

Czyli pokazali raczej koncept gry niz cos co jest na ten moment grywalne...
kamilz25 Junior
To troche nie prawda to co pisza ze izomentryczne gry RPG sie zle sprzedaja.
Chyba nie patrzyli na Pathfindera i ostatnie Wrath of the Righteous... ta gra sobie swietnie poradzila tylko trzeba miec dobry pomysl...
zanonimizowany666573 Chorąży
Jak twórcy pokazują wam gierkę na konferencjach, a potem twierdzą że to pre-alpha to zwyczajnie w świecie kłamią pod publiczkę.
Source: Gra przy której pracowałem od miesięcy była już wewnętrznie betą, ale na trailerze było oczywiście "pre-alpha footage" :)
UrBan_94 Senator

Dla mnie może nawet i zostać w takim stanie graficznym, byle by się miodnie grało.
Legalizex Generał
Coś czuję że ta gra to będzie taka sama bida z nędzą jak Outer Worlds.
Najlepsze gry Obsidianu powstały jak ktoś dał im gotowy silnik i uniwersum - KOTOR 2 i Fallout New Vegas.
Oni potrafią robić dobre fabuły - każdy kto grał w Fallouta 3 i New Vegas zdaje sobie sprawę jak żałośnie Bethesdowy Fallout 3 wypada przy Obsidianowym New Vegasie, który powstał zaledwie w rok.
Ale jeśli mają oprócz fabuły zrobić sami też całą resztę to niestety pewnie wyjdzie z tego taki Outer Worlds, o którym ludzie już zapomnieli że istnieje