Assault Squad 2: Men of War Origins - zapowiedziano remake pierwszego Men of War
Firma 1C Company i studio Digitalmindsoft zapowiedziały grę Assault Squad 2: Men of War Origins, czyli remake pierwszej części cyklu drugowojennych strategii. Produkcja wprowadzi ulepszenia do grafiki, interfejsu i mechanizmów rozgrywki.
Fani strategii osadzonych w czasach II wojny światowej mają ostatnio powody do zadowolenia. Kilka dni temu pisaliśmy o ujawnieniu projektu Sudden Strike 4, a teraz firma 1C Company zapowiedziała grę Assault Squad 2: Men of War Origins. Pod tym tytułem kryje się remake wydanego w 2009 roku pierwszego Men of War. Odświeżona wersja zmierza wyłącznie na pecety. Na premierę nie będziemy musieli długo czekać, gdyż nastąpi ona już 25 sierpnia tego roku.
- Deweloper: Digitalmindsoft
- Wydawca: 1C Company
- Gatunek: strategia
- Platforma: PC
- Data premiery: 25 sierpnia 2016 r.
Nad projektem pracuje niemieckie studio Digitalmindsoft, które wspólnie z ukraińskim Best Way opracowało pierwowzór. Gra bazować będzie na najnowszej wersji silnika GEM, znanej z Men of War: Assault Squad 2. Dzięki temu dostaniemy wsparcie dla DirectX 11, z wielona nowoczesnymi efektami, w tym SSAO. Ulepszone zostaną także tekstury oraz modele, jak również systemy odpowiedzialne za balistykę oraz inne obliczenia fizyki.
Mocnej przeróbce ulegnie także interfejs użytkownika, wzbogacając się o wiele przydatnych opcji znanych z najnowszych odsłon marki, takich jak automatyczne uzupełnianie zapasów amunicji czy zyskiwanie przez jednostki doświadczenia. Autorzy obiecują również lepszą sztuczną inteligencję oraz zremasterowaną warstwę audio.
Poza tymi ulepszeniami gra zaoferuje całą zawartość pierwowzoru. Otrzymamy więc rozbudowaną kampanię dla pojedynczego gracza, w której pokierujemy wojskami sowieckimi, niemieckimi oraz siłami aliantów. Każda z tych grup otrzyma własny scenariusz, na który składać się będzie spory wybór misji. Podczas starć odwiedzimy nie tylko pola bitewne Europy, ale również rozegramy potyczki w północnej Afryce.
Poza kampanią dostępny będzie również tryb multiplayer. Tutaj nie wiemy jednak, czy w grze znajdzie się czwarta frakcja, czyli Japończycy, która została wprowadzona do pierwowzoru w jednej z darmowych aktualizacji. Wątpimy jednak, aby autorzy pominęli tę nację.

Assault Squad 2: Men of War Origins
Data wydania: 25 sierpnia 2016
Gracze
Steam
- II wojna światowa
- RTS
- remake / remaster
- 1C Company
- Digitalmindsoft
- PC
Komentarze czytelników
Aksamitny12 Legionista
Mogliby w końcu poprawić optymalizację i edytor w tej grze który umie czasami wywalić a to dla mnie najlepsza rzecz w tej serii ponieważ grająć w poprzednie części gry większość czasu spędzałem tworząc bitwy w edytorze a dzięki modom miałem jeszcze więcej zabawy
robert357 Konsul

Eh. Czyli wydawania tej samej gry ciąg dalszy. Praktycznie od AS1 to nic nowego się nie pojawia. Największą różnicę było widać między Faces of War a Men of War. Różnice między MoW:AS a MoW:AS2 to można policzyć na pacach jednej ręki. Trzeba wspomnieć, że praktycznie kampanii to nie mają w porównaniu do MoW czy nawet FoW więc coś czuję, że remake będzie lepszy od AS i AS2 razem wiziętych.
zanonimizowany966437 Pretorianin
Moja ulubiona gra :) spędziłem w niej sporo czasu powtarzając kolejne misje na coraz wyższych poziomach trudności ,więc pewnie znowu wróce.
zanonimizowany930719 Senator
Remake gry sprzed 7 lat, która jak na RTSa nadal prezentuje się co najmniej dobrze?
Pfff... To tak jakby robić remake Company of Heroes, na cholerę.
Dla mnie to dowód na to, że ekipie, która aktualnie zajmuje się tą serią skończyły się pomysły, albo zwyczajnie brak im umiejętności, by stworzyć następną, pełnoprawną część zarówno z trybem single, jak i multiplayer.
Widać jednak, że pracuje tam ktoś przytomny, bo nazwa gry (dłuższej się nie dało wymyślić?;-)) sugeruje, że to jakieś DLC:-) Tak powinno być, nazwanie tego przykładowo Men of War 2, byłoby totalnym nieporozumieniem.
Wielka szkoda, że po raczej nieudanych Condemned Heroes i Vietnam, 1C chyba boi się pójść na całość i zadecydować o stworzeniu pełnoprawnej kontynuacji MoW, łatwiej skupić się na multiplayerze, albo trzaskać odgrzewane kotlety.
spoiler start
Sratata, jak tego nie spieprzą, to i tak kupię;-)) Przy MoW bawiłem się wyśmienicie, a przy Red Tide bawiłem się mimo rosnącej frustracji spowodowanej poziomem trudności - jeszcze lepiej.
spoiler stop
zanonimizowany930719 Senator
@robert357
To jest całkiem proste, stworzenie gry nastawionej na multiplayer jest na pewno tańsze, a być może także i prostsze niż wydawanie kasy na dodatkowe cut-scenki i choćby nie wiadomo jak zły voice-acting. Jakiś tam czynnikiem są pewnie także sami gracze, twórcy AS poszli za przykładem mody która panuje w FPSach, gdzie kampania bardzo często bywa tylko dodatkiem, wprowadzeniem do prawdziwej (?) zabawy, czyli multiplayera.