Jeden z ostatnich wpisów na oficjalnym blogu firmy Ubisoft poświęcony grze Assassin’s Creed: Unity wylicza zmiany, które najnowsza odsłona serii przeszła dzięki przesiadce na technologię nowej generacji. Innowacje dotknęły takie elementy jak konstrukcja zadań, poruszanie się (zwłaszcza skradanie), walka i personalizacja postaci.
Już w czasie premiery poprzedniej części serii Assassin’s Creed – Black Flag – twórcy z Ubisoftu zapowiadali, że w kolejnej odsłonie wprowadzą sporo poprawek, a kiedy dowiedzieliśmy się, iż następczyni – Unity – powstaje wyłącznie z myślą o konsolach ósmej generacji (i pecetach), mogliśmy nabrać pewności, że zmiany w cyklu nie skończą się na kosmetyce. Ostatni wpis dewelopera na oficjalnym blogu francuskiego giganta (UbiBlog) potwierdza te domysły. Jak napisali twórcy, przesiadka na nową technologię pozwoliła przebudować grę u samych fundamentów, jeśli chodzi o silnik, rozgrywkę i ogólną strukturę produkcji. Jednak zgodnie ze słowami dyrektora kreatywnego Aleksa Amancio, „nie jest to reboot, to reinwencja”. Poniżej znajdziecie konkretne informacje na temat owych rewolucyjnych zmian.
Najistotniejsza nowość to Adaptatywna Mechanika Misji (Adaptative Mission Mechanic – w skrócie AMM). Gra przestanie prowadzić nas za rękę, wskazując nam wyraźnie, co i w jakiej kolejności powinniśmy robić, i zmuszając nas do zaczynania od początku, jeśli nie zastosowaliśmy się do wytycznych. Zatem koniec z sytuacjami, w których zabawa zostaje przerwana, bo przeciwnicy zobaczyli nas tam, gdzie program sobie tego nie życzył, albo dlatego, że zgubiliśmy z oczu śledzony cel. W tej ostatniej sytuacji Unity da nam tylko ogólne zadanie: „Dowiedz się, dokąd idzie ten człowiek”.
Jeśli oddalimy się od niego, będziemy musieli po prostu zlokalizować go na nowo. Nic nie stanie też na przeszkodzie, by zabić śledzonego i przeszukać jego ciało w nadziei, że znajdziemy np. list zawierający potrzebne nam informacje. Niemniej, zwyczajne szlachtowanie ludzi w zaułkach nie ujdzie nam płazem – jeśli będziemy to robili, podczas kolejnych misji możemy natknąć się na podwojone straże, wystawiane dlatego, że nieprzyjaciel stał się świadom grożącego mu niebezpieczeństwa.
A oto inne informacje, które uzyskaliśmy dzięki omawianemu wpisowi:
Na koniec warto przytoczyć jeszcze informację zdobytą przez serwis Polygon. Wyraziwszy swoje spostrzeżenie co do wyłącznie męskich asasynów zaprezentowanych na materiałach z E3, redaktorzy usłyszeli, że w Unity nie uświadczymy kobiet wśród grywalnych postaci, gdyż wiązałoby się to ze zbyt dużą ilością pracy, obejmującej nowe animacje (których musiałoby być około 8 tysięcy), kwestie dialogowe i opcje personalizacji.
Na koniec przypomnijmy, że premierę Assassin’s Creed: Unity wyznaczono na 28 października bieżącego roku. Wziąć udział w rewolucji francuskiej będą mogli posiadacze komputerów osobistych i konsol nowej generacji (Xbox One, PlayStation 4). Na koniec polecam Waszej uwadze zwiastuny z targów E3 – dwa zapisy rozgrywki (tryb kooperacji i kampania solowa), cinematic trailer oraz prezentację bohatera. Filmy zostały rozsiane po tej wiadomości.
Więcej:Splinter Cell Remake niespodziewanie wraca w ręce ojca serii, który porzucił go 3 lata temu
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.