Dziś rusza wczesny dostęp do Assassin’s Creed Odyssey dla osób z pre-orderami specjalnych edycji gry. Firma Ubisoft wypuściła również pierwszy patch, z całkiem sporą listą poprawek i ulepszeń.

Assassin’s Creed Odyssey trafi na półki sklepowe dopiero za trzy dni, ale już dzisiaj zabawę mogą rozpocząć osoby z pre-orderami edycji specjalnych. Gra została już dla nich odblokowana na Xboksie One, PlayStation 4 oraz PC w serwisie Uplay. Gracze preferujący Steama poczekają do 18:00.
Większość fanów zapewne nie będzie zawracała sobie głowy droższymi edycjami, ale udostępnienie gry wcześniej i tak powinno ich zainteresować, gdyż równocześnie firma Ubisoft wypuściła pierwszego patcha, oznaczonego numerem 1.02. Dzięki temu wiemy, jakie elementy zostały poprawione w porównaniu z edycją, z której korzystają recenzenci i youtuberzy.
Patch zwiększa różnorodność fryzur postaci w świecie gry, zmniejsza czas wczytywania danych, poprawia stabilność i wydajność silnika oraz redukuje częstotliwość wyświetlania niskiej rozdzielczości tekstur na modelach w bliskiej odległości. Usunięto wiele błędów w zadaniach oraz dodano filtr na mapie pozwalający zobaczyć historyczne lokacje. Ponadto aktualizacja sprawia, że poziom sojuszniczych poruczników jest skalowany do poziomu gracza podczas abordaży i przywoływania ich w trakcie walk na lądzie.
Przypomnijmy, że wczoraj zaczęły pojawiać się pierwsze recenzje gry. Odbiór produkcji jest na razie bardzo pozytywny i wersja na PlayStation 4 posiada średnią ocen na poziomie 85% według serwisu Metacritic.
Przygotowując się na wersję pecetową gry warto zaktualizować sterowniki kart graficznych. Firmy Nvidia i AMD wypuściły już drivery przygotowane specjalnie pod Assassin’s Creed Odyssey. Warto dodać, że testy wersji konsolowych pokazały, że działają one w 30 klatkach na sekundę i nie zawsze potrafią utrzymać ten poziom. Spadki wydajności zdarzają się nawet na Xboksie One X. Pozostaje mieć nadzieję, że wspomniany pierwszy patch zminimalizuje ten problem.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.