Czy Unreal Engine 5 da się ujarzmić? Twórcy z Intrepid Studios sądzą, że tak – i zamierzają tego dowieść.
Ashes of Creation, nadchodzące MMORPG od Intrepid Studios może wkróce odmienić oblicze gatunku, a to za sprawą sprawnego wykorzystania w produkcji silnika Unreal Engine 5. Już teraz twórcy pokazują osiągnięcia, jakich udało im się dokonać przy użyciu narzędzia od Epic Games, próbując obalić powszechną opinię, że silnik ten nie nadaje się zbytnio do tworzenia MMORPG-ów. Efekty pracy twórców zobaczycie poniżej.
Dlaczego opracowywanie gier MMORPG miałoby być wyzwaniem dla deweloperów? Chodzi przede wszystkim o ograniczenia wynikające z natury gatunku i wymagania, jakie stawia przed twórcami wykorzystanie UE5. Silnik ten jest potężnym narzędziem, korzystającym z mocy obliczeniowej komputera w bardzo dużym stopniu. Cena jest jednak wysoka.
Gry oparte na nim mogą więc mieć problemy z optymalizacją i być niedostępne dla graczy, którzy korzystają z pecetów o słabszych parametrach, co jest szczególnie niekorzystne w przypadku gier spod znaku MMORPG, gdzie liczba aktywnych graczy decyduje o sukcesie. Jak podaje serwis Mein-MMO, właśnie dlatego imponujące Lords of the Fallen czy Immortals of Aveum nie spopularyzowały się zbytnio.
Dlatego właśnie twórcy pracujący nad Ashes of Creation zorganizowali stress test, który ma na celu usprawnić produkcję i wyeliminować różne problemy wynikające z wykorzystania UE5. Ma także jednocześnie sprawić, by ich produkcja była dostępna również dla graczy posługujących się słabszym sprzętem.
Do testu możecie dołączyć za pośrednictwem oficjalnej strony gry. Jeśli zaś twórcom się powiedzie, Ashes of Creation może otworzyć nowy rozdział w historii gier sieciowych– wymagania Unreal Engine 5 nie będą już problemem, a zatem szlak do bardziej nowoczesnych, jeszcze bardziej efektownych i co najważniejsze, stabilnych MMORPG-ów zostanie przetarty. Trzymamy kciuki.
2

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.