Apple: użytkownik musi znać szansę na zdobycie przedmiotów z lootboksów

Nowe zasady prowadzonego przez Apple sklepu z aplikacjami wymagają od deweloperów zamieszczania na stronach produktów informacji o szansach na zdobycie każdego z przedmiotów, które mogą znaleźć się w kupowanych przez gracza skrzynkach.

Bartosz Świątek

Lootboksy znowu wywołują kontrowersje – tym razem w grach mobilnych. - App Store: użytkownik musi znać szansę na zdobycie przedmiotu wypadającego z lootboksa - wiadomość - 2017-12-28
Lootboksy znowu wywołują kontrowersje – tym razem w grach mobilnych.

Mamy kolejne konsekwencje lootboksowej afery ze Star Wars: Battlefront II. Apple zdecydowało się na zmienienie regulaminu swojego sklepu z aplikacjami. Od teraz deweloperzy będą zobowiązani do informowania graczy o procentowych szansach na wylosowanie każdego z przedmiotów, które mogą zdobyć, kupując udostępnione w ramach danej gry skrzynki.

Aplikacje oferujące „lootboksy”, albo inne mechanizmy za opłatą dające losowo dostęp do wirtualnych przedmiotów, muszą przed zakupem informować klientów o szansach na otrzymanie każdego z przedmiotów – czytamy w sekcji 3.1.1 regulaminu.

O sprawie płatnych skrzynek ze sprzętem, którą branża żyje już od paru miesięcy, niedawno stało się głośno także na rynku gier mobilnych. Miało to miejsce za sprawą stworzonego przez studio Netmarble Marvel Future Fight. Gracze oburzyli się, gdy stało się jasne, że najsilniejsi bohaterowie w grze są dostępni wyłącznie dla osób zainteresowanych kupowaniem skrzynek – tzw. Ultimate Hero Chests – za prawdziwe pieniądze. Co gorsza, skrzynie nie gwarantują herosa, a oferują jedynie szansę na wylosowanie go.

Na razie nie jest jasne, czy nowe regulacje firmy Apple przyczynią się do ograniczenia popularności lootboksów pośród deweloperów, ale na Waszym miejscu nie stawiałbym na taką opcję zbyt dużych pieniędzy. Z drugiej strony, może to i dobrze, że rynkowy gigant w ogóle reaguje w jakikolwiek sposób na całe zamieszanie z quasi-hazardem w grach i podejmuje pewne działania mające na celu ochronę interesu konsumenta. Lepszy rydz niż nic.

  1. Apple AppStore – oficjalna strona
Podobało się?

31

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2017-12-28
15:32

Dzienciou Generał

Dzienciou

a jak szansa będzie zmienna to pokażą wzorek i algorytm do wyliczenia tego procentu?

Komentarz: Dzienciou
2017-12-28
16:05

Sethup Centurion

Sethup

Zastanawiam się czy ktoś będzie kontrolował rzetelność tych danych czy to jest pro forma.

Komentarz: Sethup
2017-12-28
19:09

kaszanka9 Legend

kaszanka9
👍

Bardzo dobra decyzja, to będzie miało duże konsekwencje, zapewne za ciosem pójdzie google, gry mobile generują najwięcej zysków i wiele z nich jest dużo droższa niż AC:Orgins w wersji gold.

Teraz już nie unikną pokazywana swoich fałszywych "losowych" szans.

Komentarz: kaszanka9
2017-12-28
19:19

DanuelX Legend

DanuelX

W chinach też wprowadzili takie prawo - to Blizzard znalazł furtkę i w owerwaczu chińskim nie sprzedaje skrzynek ale monetki za które te skrzynki można "wymienić". Tłuste koty z korpo zawsze znajdą wyjście.

Komentarz: DanuelX
2017-12-29
00:38

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Na 6 miesiecy gry w Clash Royale, dzien w dzien, jako przyjemnosc, nie jakis obowiazek bo 30min to malutko na gre, otwieralem lootboxy, itd. Zaszedlem b. daleko bez placenia, nie wiem jak to obecnie wyglada i popiero po 6 miesiacach gry wypadl mi Mrozny Czarnoksieznik jako Legendary :)
Bez tego wiadomo ze unikatowe rzeczy sa jako 1 na 1000 :P

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl