Apple TV Plus wydało 20 miliardów dolarów na oryginalne produkcje, ale „ma mniej odsłon w miesiąc niż Netflix w jeden dzień”. Firma wdroży nową strategię?

Apple TV+ słynie z jakościowych i świetnie ocenianych produkcji oryginalnych, które są jednak kosztowne i docierają do zbyt małej liczby odbiorców.

filmomaniak.pl

Pamela Jakiel

Apple TV Plus wydało 20 miliardów dolarów na oryginalne produkcje, ale „ma mniej odsłon w miesiąc niż Netflix w jeden dzień”. Firma wdroży nową strategię?, źródło grafiki: Unsplash.com / Md Mamun Miah / 2024.
Apple TV Plus wydało 20 miliardów dolarów na oryginalne produkcje, ale „ma mniej odsłon w miesiąc niż Netflix w jeden dzień”. Firma wdroży nową strategię? Źródło: Unsplash.com / Md Mamun Miah / 2024.

Apple TV+ cieszy się obecnie takim uznaniem, jakie kiedyś miało HBO. Na platformie można bowiem znaleźć wiele bardzo wysoko ocenianych filmów i seriali. Ta jakość jednak sporo kosztuje – jak w tym roku doniósł portal Bloomberg, firma wydała już na swoje oryginalne produkcje 20 miliardów dolarów. Problem w tym, że serwis wciąż ma za mało widzów.

Jak donoszą źródła wspomnianego portalu, Apple TV+ „ma mniej odsłon w miesiąc niż Netflix w jeden dzień”. Pomimo tego, że w serwisie możemy znaleźć wysokiej jakości treści, to nie jest on konkurencją dla innych platform i bardzo wolno zyskuje nowych użytkowników.

Szacuje się, że Apple TV+ ma około 25 mln subskrybentów. Dla porównania: Netflix może pochwalić się około 283 mln, Prime Video ponad 200 mln, a Paramount+ 72 mln. Za to, że z Apple TV+ korzysta tak mało osób, z pewnością odpowiedzialny jest m.in. dość ograniczony marketing.

Ostatnio platforma zaczęła jednak bardziej myśleć o zyskach. Jak donosi Arstechnica.com, serwis zatrudnił nową specjalistkę, Marię Ines Rodriguez, która będzie odpowiedzialna za zwiększenie widoczności Apple TV+ oraz opracowanie strategii, która pozwoli uzyskać firmie większe przychody.

Pojawiły się też doniesienia o tym, że Apple TV+ planuje na licencji udostępniać swoje oryginalne filmy (ale nie seriale) innym platformom. Nie można jednak wykluczyć, że wysokie koszty produkcji jakościowych tytułów w przyszłości sprawią, że w serwis zrobi to, co konkurencja – podniesie ceny i wprowadzi reklamy.

Tego z pewnością nie chcieliby subskrybenci Apple TV+, którzy także za brak reklam oraz stosunkowo niskie ceny cenią tę platformę.

Podobało się?

2

Pamela Jakiel

Autor: Pamela Jakiel

Redaktorka działu filmowego Gry-Online od kwietnia 2023 roku. Absolwentka filmoznawstwa i MISH Uniwersytetu Jagiellońskiego. Miłośniczka dzieł Romana Polańskiego, Terrence’a Malicka i Alfreda Hitchcocka. Woli gnozę od grozy, dramaty od komedii, Junga od Freuda. Tęskni za elegancją kina klasycznego i wciąż wraca do Bulwaru Zachodzącego Słońca. W muzeach tropi obrazy symbolistów, a świat przemierza gravelem. Uwielbia jamniki.

Gracze narzekają na grafikę w Warcraft 3: Reforged 2.0 i zarzucają Blizzardowi kłamstwo

Następny
Gracze narzekają na grafikę w Warcraft 3: Reforged 2.0 i zarzucają Blizzardowi kłamstwo

Polskie gry na Game Pass Festival! Dzień 3 wydarzenia stawia na lokalne perełki

Poprzedni
Polskie gry na Game Pass Festival! Dzień 3 wydarzenia stawia na lokalne perełki

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl