Anno 117 wprowadza coś, czego w popularnej serii strategicznej jeszcze nie było: atrybut Wiary oraz mechanikę Religii
Twórcy Anno 117: Pax Romana omówili mechanizmy związane z religią, czyli jedną z nowości, jakie gra wprowadzi do formuły serii.

Na oficjalnej stronie Anno 117: Pax Romana opublikowano nowy dziennik deweloperski. Tym razem poświęcony jest on mechanizmom rozgrywki związanym z wierzeniami.
- Autorzy zdecydowali się dodać do gry religię i wiarę (jako nowy atrybut) m.in. po to, aby gracze mieli jeszcze więcej opcji przy tworzeniu własnej wizji swoich osad. Dzięki temu będą mogli m.in. decydować, jakie bóstwa będą czczone na ich wyspach. Ponadto te nowości umożliwią twórcom lepsze oddanie politeizmu i różnorodności kulturowej starożytnego świata.
- Religia pojawi się już na wczesnym etapie rozgrywki. Po zasiedleniu wyspy przez pierwszych mieszkańców, otrzymamy opcję wybudowania małej świątyni i wybierzemy bóstwo będące głównym patronem – każda wyspa będzie mogła mieć odrębnego.
- Na starcie będziemy mieli tylko cztery bóstwa do wyboru (Ceres, Neptuna, Minerwę i Marsa), ale kolejne odblokujemy w drzewku rozwoju religijnego. Każdy patron zapewniać ma unikalne bonusy, a efekty te będziemy uzyskiwali rozwijając poziom pobożności społeczności. Przykładowo: oddawanie wiary Ceres zwiększy plony, a Marsowi – wzmocni morale armii.
- Po osiągnięciu odpowiedniego poziomu pobożności dane bóstwo stanie się dominującym dla całej naszej domeny, zapewniając bonusy na całym jej obszarze.
- Gracz będzie w stanie zmienić patrona, ale wyzeruje to poziom pobożności, więc nie będzie to łatwą decyzją.
- Poziom pobożności zależeć będzie od atrybutu wiary, który będziemy zwięszali, konstruując budynki o przeznaczeniu religijnym oraz produkując określone dobra.
Anno 117: Pax Romana zmierza na pecety, a także konsole Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5. Premiera ma nastąpić w tym roku.
Owocne tygodnie dla fanów Anno
Przypomnijmy, że ostatnie tygodnie były owocne dla graczy czekających na premierę tej gry. Autorzy kilka dni temu pokazali wreszcie obszerny gameplay, a wcześniej omówili kwestię atrybutów i bonusów związanych z budynkami.
Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że zaspokajanie potrzeb mieszkańców, takich jak żywność czy odzież, nagradzać ma gracza atrybutami – bonusami wpływającymi na dochód, szczęście, bezpieczeństwo przeciwpożarowe i inne aspekty.
Aby rozgrywka była bardziej różnorodna, pojawią się także tzw. potrzeby opcjonalne, pozwalając graczom decydować, które łańcuchy produkcyjne rozwijać, co wpłynie na wartości atrybutów.
Nowością będą premie budynkowe, gdzie budowle produkcyjne, jak piekarnia, mogą oferować lokalne premie (np. dochód) i kary (np. niższe bezpieczeństwo). Atrybutów łącznie będzie osiem, a zapanowanie nad nimi ułatwi dedykowany pasek interfejsu.
- Oficjalna strona serii
- Pierwsze wrażenia z Anno 117: Pax Romana – szykuje się bezpieczny sequel dla fanów starożytnego Rzymu