AMD udostępniło narzędzie dla zaawansowanych graczy. Służy do pomiarów czasów reakcji myszy

Najnowsze narzędzie od AMD typu open source pomoże wymagającym użytkownikom. Program jest już dostępny do pobrania.

futurebeat.pl

Luna Jarosz

AMD udostępniło narzędzie dla zaawansowanych graczy. Służy do pomiarów czasów reakcji myszy, źródło grafiki: Supratik Deshmukh | Unsplash.
AMD udostępniło narzędzie dla zaawansowanych graczy. Służy do pomiarów czasów reakcji myszy Źródło: Supratik Deshmukh | Unsplash.

Nierozłącznym elementem gier komputerowych, szczególnie tych e-sportowych jest nasz sprzęt, a dokładniej jego parametry. Często przewijającym się tematem w świecie wirtualnej rozrywki jest częstotliwość odświeżania naszego monitora oraz czas reakcji naszej myszki względem wyświetlanego obrazu. Zaawansowani gracze przykładają do tych dwóch wspomnianych wyżej elementów dosyć sporo uwagi. Dlatego też firma AMD postanowiła wspomóc wymagających użytkowników swoim nowym narzędziem do pomiarów opóźnień.

Czym jest FLM?

AMD niedawno zaprezentowało światu swoje nowe narzędzie typu open source. Dokładniej mowa o FLM (Frame Latency Meter), które zostało stworzone z myślą o zaawansowanych graczach i twórcach. Omawiane dziś oprogramowanie ma służyć pomocą w celu zoptymalizowania opóźnień systemu oraz zmniejszyć „lagi” wejściowe.

Program będzie podawać nam szczegółowe dane dotyczące pomiaru opóźnień od momentu kliknięcia w myszkę do reakcji pikseli.

FLM mierzy opóźnienie poprzez ciągłe przechwytywanie klatek i porównywanie każdej z nich względem poprzedniej. Następnie generuje zdarzenie ruchu myszy przy użyciu standardowej funkcjonalności systemu i czeka na zmianę zawartości klatki. Czas między ruchem myszy a wykrytą zmianą ramki jest rejestrowany jako opóźnienie. Oprogramowanie umożliwia użytkownikom mierzenie opóźnień na podstawie ruchu myszy lub kliknięć.

Aplikacje można pobrać bezpłatnie na Windowsa 10 i 11 za pośrednictwem GPU Open lub GitHuba. Narzędzie nie wymaga żadnego specjalnego sprzętu i uruchamia się na dowolnej karcie graficznej AMD, Nvidii oraz Intela, a jedynym wymaganym warunkiem poprawnego działania jest obsługa co najmniej DirectX 11.

Podobało się?

0

Luna Jarosz

Autor: Luna Jarosz

Pasjonatka konsol i komputerów. Obecnie pochłonięta rozwojem branży IT, poluje na nowinki technologiczne. Interesuje się również grami strategicznymi, ale lubi też pograć w Dark Souls. Swój czas poświęca także na gry e-sportowe. Jej hobby to kolekcjonowanie gier na PlayStation 2 i eksperymenty na owej konsoli w celu rozbudowy jej funkcjonalności. Przyjemność czerpie z naprawy komputerów. Wieczorami zaś przyszło jej spędzać czas na oglądaniu filmów, czy seriali anime. Kocha górskie klimaty i spacery wieczorami. Wielką radość sprawia jej czytanie książek fantasy.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
6
7
13
14
20
21
28

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl