AMD FSR 4 przetestowane. Technologia sprawdza się znacznie lepiej niż jej poprzednicy
Wielkimi krokami zbliża się następca technologii FSR 3.1. AMD rzuca rękawicę NVIDII i prezentuje swoją najnowszą technologię upscalingu obrazu, która prezentuje się wyraźnie lepiej od starszej wersji.

AMD ma powód do dumy. Testy przeprowadzone na AMD Fidelity FX Super Revolution 4 przebiegły dla „czerwonych” wyjątkowo pomyślnie. Technologia skalowania AI okazuje się bardziej zaawansowana i udoskonalona względem poprzedników. To sprawia, że NVIDIA ma teraz silną konkurencję.
Czym jest FSR 4?
AMD FSR 4 zostało zaprezentowane na targach CES 2025 w Las Vegas, czym firma skupiła na sobie uwagę osób zafascynowanych technologią. Jest to technologia polegająca na przetwarzaniu obrazu renderowanego w niższej rozdzielczości i przy pomocy algorytmów rekonstrukcji robi upscaling do wyższej rozdzielczości. Cały ten proces jest wspomagany sztuczną inteligencją. Po pokazaniu możliwości FSR 4 na przykładzie gry Ratched & Clank: Rift Apart można stwierdzić, że poczyniono ogromne postępy.
Widać tu lepszą reprodukcję kolorów, większą dokładność i płynność grafiki. Możemy też jasno stwierdzić, że technologia bardzo dobrze „radzi” sobie z futrem, co widać na przykładzie Ratcheta, którego animacja futra jest znacznie dokładniejsza. Widać, że rzucające się w oczy błędy generowane przez FSR 3.1, takie jak shimmering lub hosting zostały zredukowane.
Rzut rękawicą
Niestety, nie było nam dane zobaczyć ilości fps, więc trudno stwierdzić, czy pod tym względem również mamy poprawę. Niemniej jednak, AMD nie zamierza spoczywać na laurach i wyraźnie próbuje udowodnić, że FSR 4 nie jest pod żadnym względem gorsze od NVIDII DLSS.
Są też i niezbyt dobre wieści – AMD FSL 4 otrzymają jedynie karty graficzne z serii Radeon RX 9000. Ze względu na duże podobieństwo w podejściu NVIDII, która również zdaje się faworyzować użytkowników nowszych układów graficznych, firmie zarzucane jest naśladowanie „zielonych”.
Premiera procesorów graficznych AMD z serii RX 9070 i 9070 XT planowana jest na pierwszy kwartał 2025, a przy okazji sama technologia zostanie udostępniona nabywcom nowych GPU.