W Alan Wake 2 będziemy bardziej bezbronni, a wrogowie więksi i groźniejsi

Reżyser Alana Wake'a 2 zdradził nowe wiadomości o grze. Podczas wywiadu dla magazynu Edge ujawnił on, jaką serią inspirowali się deweloperzy oraz na czym się skupili.

Maciej Gaffke

Komentarze

W Alan Wake 2 będziemy bardziej bezbronni, a wrogowie więksi i groźniejsi, źródło grafiki: Remedy Entertainment.
W Alan Wake 2 będziemy bardziej bezbronni, a wrogowie więksi i groźniejsi Źródło: Remedy Entertainment.

Minęło już trochę czasu, od kiedy ujawniono pierwszy gameplay Alana Wake’a 2. Przez ten okres otrzymaliśmy kilka ciekawych szczegółów na temat gry – wśród nich była chociażby informacja o mniejszej liczbie pojedynków, które stoczą gracze. Ostatni wywiad reżysera owej gry dla magazynu Edge dostarcza kolejnych interesujących wieści o nadchodzącej kontynuacji.

„Gracze mają czuć się bezbronni”

Podczas rozmowy reżyser gry, Kyle Rowley, opowiedział, że Remedy Entertainment inspirowało się słynną serią Resident Evil przy tworzeniu produkcji. Szczególnie jej ostatnimi odsłonami (przypomnijmy, że w marcu na rynek trafił remake Resident Evil 4), w których deweloperzy zachwycili się pracą kamery.

Ustawienie kamery i kilka innych rzeczy – między innymi temu przyglądaliśmy się z uwagą w ostatnich grach z cyklu Resident Evil. […] Pomogło nam to osiągnąć cechy, które chcieliśmy nadać naszemu tytułowi – sprawić, by gracze czuli się klaustrofobiczne oraz bezbronnie na tle silniejszych i groźniejszych wrogów – powiedział Rowley.

Jak widać, twórcy Alana Wake’a 2 w trakcie rozwoju produkcji skupili się na lepszym ustawieniu kamery, które ma nadać grze charakteru survival horroru, a właśnie takim gatunkiem są gry Resident Evil. Miejmy nadzieję, że Remedy Entertainment rzeczywiście uda się osiągnąć ten efekt.

Zaznaczmy, że walka w pierwszej części Alana Wake’a z 2010 roku była bardzo powtarzalna, a przeciwnicy dość często nas atakowali, co skutkowało monotonią w trakcie rozgrywki.

Przypomnijmy jeszcze, że Alan Wake 2 zadebiutuje 17 października na PC, PlayStation 5 oraz Xboxach Series X i S w wersji z polskimi napisami. Gra ma ukazać się wyłącznie cyfrowo, co wywołało negatywne opinie wśród niektórych graczy.

  1. Po 30 minutach z Alan Wake 2 wiem, że warto czekać
8.7

GRYOnline

7.6

Gracze

8.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

10

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Prezes Take-Two uważa, że Nintendo Switch 2 będzie miał wsteczną kompatybilność, bo tego chcą gracze

Następny
Prezes Take-Two uważa, że Nintendo Switch 2 będzie miał wsteczną kompatybilność, bo tego chcą gracze

Świetna strategia i nietuzinkowy „indyk” za darmo w Epic Games Store [Aktualizacja]

Poprzedni
Świetna strategia i nietuzinkowy „indyk” za darmo w Epic Games Store [Aktualizacja]

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl