Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 listopada 2020, 14:25

Aktualizacja do Crysis Remastered poprawiła wydajność na PC

Crysis Remastered otrzymał aktualizację 1.3.0. Oprócz usunięcia wielu błędów patch poprawił działanie pecetowego wydania gry na wyższych ustawieniach graficznych.

Trzeba przyznać, że Crysis zajmuje szczególne miejsce w kronikach gier wideo. W 2007 roku zasłynął on jako „produkcja przyszłościowa”, czyli taka, której na najwyższych ustawieniach nie podołały nawet najlepsze konfiguracje tamtych czasów. Co jednak najzabawniejsze, produkcja dokonała tego po raz drugi prawie 13 lat później, przy okazji premiery remastera. Przyznali to sami twórcy, opatrując te ustawienia wiele mówiącą nazwą „Can it run Crysis?” (w luźnym tłumaczeniu „Czy zadziała na nim Crysis?”).

Bardzo zabawne, ale fani grania na absolutnie najwyższym dostępnym poziomie detali mogli nie docenić tego żartu. Być może pocieszy ich aktualizacja 1.3.0, która ma poprawiać działanie Crysis Remastered na najwyższych ustawieniach. Jak podało studio Crytek w serwisie Reddit, patch skupia się na zoptymalizowaniu gry przy ustawieniu różnych opcji na poziomie „wysokim” lub „bardzo wysokim”, w tym ray tracingu (także na układach GPU firmy AMD). Wyeliminowano też garść błędów graficznych pokroju artefaktów w trakcie wyświetlania nieinteraktywnych scen przy włączonym HDR. Ponadto poprawiono funkcję dobierającą optymalne ustawienia, by lepiej dopasowała poziom detali do naszego sprzętu.

Prócz tych poprawek wydajnościowych patch 1.3.0 usuwa też bardzo wiele błędów dręczących zremasterowanego Crysisa. Niestety, na liście zmian zabrakło dodania opcji szybkiego zapisu gry, co części graczy nie przypadło do gustu. Nie wiadomo, czy Crytek w ogóle planuje implementację tego systemu. Nadzieję daję fakt, że niedługo po premierze w grze pojawiła się opcja wychylania oraz szybkiego rzucania granatów za sprawą aktualizacji 1.1.0.

Patch 1.3.0 – najważniejsze zmiany:

  • poprawiono wygląd wody na różnych modelach kart GeForce RTX;
  • poprawiono wydajność gry przy ustawieniu ray tracingu na poziomie „bardzo wysokim”, z dodatkowymi usprawnieniami dla układów AMD;
  • poprawiono działanie opcji „Optymalne ustawienia”, by lepiej dopasowywała ustawienia graficzne do specyfikacji komputera;
  • usunięto błąd z brakującym cieniowaniem przy ustawieniu tej opcji na poziomie „bardzo wysokim”;
  • usunięto błąd powodujący spadek prędkości wyświetlania animacji o około 10 klatek na sekundę przy grze w trybie pełnoekranowym w oknie;
  • usunięty błąd powodujący spadek fps przy czołganiu się przez martwych wrogów;
  • usunięto problem z pojawianiem się artefaktów w trakcie cutscenek po włączeniu HDR;
  • rozwiązano problem z wyciekiem pamięci, okazjonalnie zdarzającym się na początku misji „Recovery – Village”;
  • ogólne poprawki wydajności na mocniejszych komputerach.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej