Prezes Sony Interactive Entertainment podkreślił swoją ekscytację technologiami AI, ale jednocześnie jest pewien, że ludzka kreatywność zawsze będzie potrzebna.
Generatywna sztuczna inteligencja są obecnie najgorętszym tematem w branży technologicznej. Nic dziwnego więc, że kwestia ta została poruszona w wywiadzie, jakiego serwisowi BBC udzielili Hermen Hulst oraz Hideaki Nishino, czyli dwaj prezesi Sony Interactive Entertainment.
Nie znaczy to, że nie będzie gier łączących te podejścia, ale hak stwierdził Hulst:
Kluczowe będzie znalezienie właściwej równowagi między wykorzystaniem sztucznej inteligencji a zachowaniem ludzkiego charakteru gier.
Warto wspomnieć, że Sony już od dłuższego czasu wykorzystuje AI i uczenie maszynowe do przyśpieszenia produkcji gier oraz obniżenia kosztów. Przykładowo, w Marvel's Spider-Man 2 posłużono się tymi technologiami do automatycznego synchronizowania napisów do dialogów w różnych językach.
W wywiadzie poruszono także kwestię tego, że model dwóch prezesów jest mocno nietypowy. Hulst wytłumaczył jednak, że każdy z nich odpowiada za co innego. On sam koncentruje się na grach, podczas gdy Nishino zajmuje się głównie sprzętem. Obaj podkreślili również zadowolenie z sukcesu gry Astro Bot.
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.