futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 4 listopada 2021, 17:37

autor: Miriam Moszczyńska

Afera z Glovo; kod promocyjny okazał się błędem

Glovo wprowadziło kod, który przypisywał do konta użytkowników 125 złotych. Okazało się to błędem, z którego konsekwencjami firma nie bardzo sobie radzi. Tracą klienci i kurierzy.

W serwisie Glovo można było skorzystać z kodu „BLACKFRIDAY”, który przypisywał do konta użytkownika kwotę 125 złotych. Jak się okazuje, był to najprawdopodobniej błąd, ponieważ część zamówień anulowano, a w innych przypadkach klienci zostali obciążeni kosztami pomimo zastosowania kodu. Dodatkowo rykoszetem dostają także kurierzy.

Glovo to usługa kurierska na żądanie, która kupuje, odbiera i dostarcza produkty zamówione za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Oferuje wiele opcji – najpopularniejszą jest dostawa jedzenia.

Opisana sytuacja miała miejsce dziś w nocy, kiedy to część użytkowników usługi Glovo wykorzystała wspomniany kod, składając zamówienia jeszcze przed otwarciem sklepów i restauracji. Niestety ta niecodzienna okazja okazała się być niczym innym niż błędem, z którym Glovo usiłuje walczyć poprzez anulowanie zamówień.

Póki co Glovo nie odniosło się do sytuacji oficjalnie, jednak działania, które podjęła firma, wzbudzają spore wątpliwości. Użytkownicy skarżą się m.in. na to, że kwota zamówienia została pobrana z ich konta bankowego (nawet po odłączeniu od niego karty), czy też na brak kontaktu z działem wsparcia. Poza tym poszkodowani są również kurierzy, którzy w aplikacji zamówienia mieli opisane jako opłacone, a po ich dostarczeniu status zmieniał się na „płatność gotówką przy odbiorze”. To skutkowało obciążeniem dostawcy kosztami.

Trudno określić, jak ta sytuacja zostanie rozwiązana, jednak na pewno nie z korzyścią dla serwisu kurierskiego. W końcu, parafrazując przysłowie: kto daje i zabiera, ten traci klientów i reputację.