AC Mirage nie zebrał najlepszych ocen, ale ma jeden element, którego fani chcieliby też w kolejnych odsłonach

Ta jedna rzecz sprawia, że Mirage może spokojnie konkurować z innymi Asasynami. Nawet jeśli w innych aspektach niedomaga.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Komentarze
AC Mirage nie zebrał najlepszych ocen, ale ma jeden element, którego fani chcieliby też w kolejnych odsłonach, źródło grafiki: Ubisoft.
AC Mirage nie zebrał najlepszych ocen, ale ma jeden element, którego fani chcieliby też w kolejnych odsłonach Źródło: Ubisoft.

Assassin’s Creed: Mirage nie zbiera najlepszych możliwych not. Powrót do korzeni z 2007 roku zakończył się fiaskiem, przynosząc przeciętną i z lekka przestarzałą pod pewnymi względami produkcję. Szereg wad nie oznacza jednak, że Mirage to najgorsza gra, jaka mogła powstać – nawet ona wniosła do serii coś jedynego w swoim rodzaju.

Skradanie, jakiego brakowało

W przypadku najnowszej odsłony uniwersum asasynów gracze szczególnie wychwalają mechanikę skradania. Cytując tytuł wpisu użytkownika TomTheJester, Mirage jest „pierwszą grą z serii, która sprawia, że działanie z ukrycia ma znaczenie”. Tak jakby Ubisoft chciał, by gracz skorzystał z tej metody.

Nawet w AC1 i Unity miałem wrażenie, że wykrycie skutkowało bardzo prostymi walkami. Mirage przyszpila gracza do ślepego zaułka, a działanie sztucznej inteligencji jest cięższe do przewidzenia.

- TomTheJester

Jak argumentują komentarze, poprzednie Asasyny – włączając w to historię Altaira i Ezia – opierały się na uciekaniu przed niebezpieczeństwem, kiedy tylko liczba przeciwników zaczęła wynosić więcej niż jeden. Mirage tymczasem wplata skradanie i ciche zabójstwa na tyle zgrabnie, że gracz nie musi załamywać immersji.

AC Mirage nie zebrał najlepszych ocen, ale ma jeden element, którego fani chcieliby też w kolejnych odsłonach - ilustracja #1
Źródło: Ubisoft

W innym redditowym wątku, użytkownik P0PE_F0X dochodzi do prostego wniosku: Ubisoft powinno wdrożyć system z Mirage w swoich kolejnych grach – włączając w to planowane AC Red z akcją osadzoną w feudalnej Japonii.

Sądząc po reakcjach graczy, to właśnie takiego systemu skradania chcieliśmy od jakiegoś czasu w grze AC. Jeżeli nie zostanie on wdrożony do Red, będę bardzo nieusatysfakcjonowany.

- P0PE_F0X

Czy Asasyn potrzebuje przebranżowienia?

Nie jest tajemnicą, że AC jako seria już jakiś czas temu odeszła od swojego pierwotnego klimatu. Opowieść o tajemnym bractwie asasynów na przestrzeni wieków przerodziła się z czasem w gry, którym bliżej było do RPG-ów pokroju Wiedźmina. W kontekście tego wszystkiego, Mirage miało stanowić powrót do starych mechanik.

O ile skrytobójstwo stało się lepsze niż dotąd, tak gracze wciąż czują pewien dysonans, tak jakby studio chciało połączyć ze sobą kilka różnych gatunków – nawet jeśli te ze sobą nie współgrają.

Ubisoft powinien zrobić dwie różne gry. Jedną dla osób, które lubią AC w stylu skradania i parkouru oraz jedną dla ludzi gustujących w RPG-owych przygodówkach.

- Maximum_Ad_3576

AC Mirage nie zebrał najlepszych ocen, ale ma jeden element, którego fani chcieliby też w kolejnych odsłonach - ilustracja #2
Źródło: Ubisoft

Z jednej strony, sądząc po – bądź co bądź – wciąż istniejących wadach Mirage, Ubisoft rzeczywiście powinien rozważyć przebranżowienie serii. Z drugiej należy wziąć pod uwagę fakt, że najnowsza produkcja od tego studia powstała w zatrważająco krótkim czasie.

Wady Mirage biorą się z niewielkiego zespołu, niskiego budżetu i małej ilości czasu. Coś, co miało być wydane jako DLC stało się pełnoprawną grą, która jednocześnie nie otrzymała takiego wsparcia jak produkcje Montrealu czy Quebeca.

- Turul9

Autor przytoczonego powyżej wpisu zaznacza, że Bordeaux tak czy siak poradziło sobie dobrze przy tworzeniu Mirage. Gra w dalszym ciągu celebruje historię marki AC, wnosząc ze sobą coś unikatowego, co mogłoby znaleźć swoje odzwierciedlenie w kolejnych kontynuacjach.

4

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Przerobili twarze postaci z gier na fotorealistyczne, efekt momentami jest groteskowy

Następny
Przerobili twarze postaci z gier na fotorealistyczne, efekt momentami jest groteskowy

Tę zmiażdżoną przez krytyków adaptację słynnej gry już od dziś obejrzysz na Disney Plus

Poprzedni
Tę zmiażdżoną przez krytyków adaptację słynnej gry już od dziś obejrzysz na Disney Plus

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl