Zobacz pierwsze 10 minut z Plague Tale: Requiem w 8K na RTX 4090
Już tylko godziny dzielą nas od długo wyczekiwanej premiery A Plague Tale: Requiem. W związku z tym do sieci trafił (przedwcześnie) materiał prezentujący tytuł odpalony w 8K na karcie RTX 4090. Wideo robi wrażenie.

Zastanawialiście się nad możliwościami nowej karty graficznej GeForce RTX 4090? Jeśli tak, to z pomocą przyszedł Wam John Papadopoulos, użytkownik YouTube’a oraz redaktor serwisu DSOG, który udostępnił na swoim kanale materiał przedstawiający działanie A Plague Tale: Requiem właśnie na owym sprzęcie Nvidii. Poniżej możecie zobaczyć pierwsze 10 minut nadchodzącej produkcji. I najlepiej się pospieszcie, ponieważ wideo zostać szybko usunięte, jeśli okaże się, że autor opublikował je przedwcześnie, naruszając zasady embarga nałożonego przez wydawcę gry – Focus Entertainment.
Być może zgodzicie się ze mną, że oprawa graficzna wygenerowana przez nowego RTX-a (przy wsparciu DLSS) wygląda fenomenalnie w 8K. Niestety odbiło się to na płynności obrazu – wynosi 30 klatek na sekundę.
Przypomnijmy, że kilkanaście dni temu poznaliśmy wymagania sprzętowe pecetowej wersji A Plague Tale: Requiem, które – nie ukrywajmy – są dosyć wysokie. Bez wątpienia wiele „blaszaków” złapie zadyszkę przy najnowszym dziele Asobo Studio.
A Plague Tale: Requiem zadebiutuje 18 października na PC, a także na PS5, XSX/S i Switchu (na tej ostatniej platformie w streamingu). W dniu premiery produkcja będzie dostępna również w usłudze PC/Xbox Game Pass.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Angry Zeus Generał

chciałbym zauważyć, że tutaj dyskusja toczyła się odnośnie potrzeby 8K w grach, a nie jako powierzchni roboczej. - cóż, jeśli tylko o potrzebie 8K dla gier mówimy to faktycznie przyznam rację, wydawało mi się, że rozmowa dotyczy w ogóle wzrostu rozdzielczości i niezbędnej przestrzeni roboczej do jej prawidłowego wyświetlenia.
Guybrush Threepwood Konsul
Angry Zeus ok, ale właśnie ciągle mówimy o dwóch kompletnie różnych rzeczach. A chciałbym zauważyć, że tutaj dyskusja toczyła się odnośnie potrzeby 8K w grach, a nie jako powierzchni roboczej. I do tego odnosiła się nawet wypowiedź, którą wstępnie zacytowałeś. Myślę, że nikt tu nie podważał korzyści z większych powierzchni roboczych do pracy, bo nikt o tym nie wspominał.
W DTP nie wyświetlasz 60 czy 120 kl/s zmieniających się obrazów, więc dyskusja o ostrości itd. w tym kontekście też nie ma sensu. Nie ma potrzeby wyrywać z kontekstu wypowiedzi, kiedy się do nich odnosimy. Ja osobiście uważam, że w grach te 8K, czy jak napisałeś później 16K po prostu nie ma sensu. To jest zwykły wyścig zbrojeń i popisywanie się, kto ma mocniejszy sprzęt.
Ale tak wracając do tych powierzchni roboczych itd. Ja pracuję obecnie na dwóch 27" monitorach i naprawdę czuję, że znacznie bardziej męczy mi to wzrok, mimo że staram się je przyciemnić na ile się da. Po prostu oczy siadają. Realnie siedzę pewnie też ok. 1m od monitora i po całym dniu ślęczenia przed ekranem robi się już masakra.
Leo Tar Generał

Jakie pytanie?
Nie pytanie, a PINGANIE.
Ping = zaczep
Kolejny mail do wywalenia ze skrzynki...
pisz Senator
Nie wiem z jakim dubbingiem grałeś, ale jedyny właściwy to francuski, który był fantastyczny.