5,5 tysiąca dialogów w Vampire: The Masquerade - Bloodlines zostało naprawionych przez fana

Fan Vampire: The Masquerade – Bloodlines udostępnił mod, który poprawia jakość kwestii dialogowych w tym kultowym RPG z wampirami.

Jakub Błażewicz

Komentarze

5,5 tysiąca dialogów w Vampire: The Masquerade - Bloodlines zostało naprawionych przez fana, źródło grafiki: Troika Games / Activision Blizzard..
5,5 tysiąca dialogów w Vampire: The Masquerade - Bloodlines zostało naprawionych przez fana Źródło: Troika Games / Activision Blizzard..

Wciąż czekamy na nowe wieści na temat kontynuacji kultowego RPG z wampirzą Maskaradą. Owszem, twórcy publikują kolejne wpisy na temat gry, ale od końca stycznia nie zobaczyliśmy żadnych świeżych materiałów z gry. W międzyczasie (być może z nudów) pewien fan Vampire: The Masquerade Bloodlines podjął się karkołomnego zadania: odświeżenia ponad 5,5 tysiąca kwestii dialogowych z pierwszej odsłony serii.

Założenie projektu TheAudioService użytkownika serwisu Reddit (via PC Gamer) jest proste: internauta przygotował mod poprawiający nie najlepszą jakość poprzez m.in. korekcję dźwięku i upsampling. Nie korzystał przy tym z narzędzi opartych na algorytmach sztucznej inteligencji. Ani, rzecz jasna, nie nagrywał żadnych kwestii.

Naprawiłem problemy ze zmianą sytuacji nagrywania pomiędzy sesjami, zmiany głośności pomiędzy liniami, problemy z rezonansem, kompresją oraz pasmem przenoszenia.

Moder przygotował też filmik pozwalający porównać, jak wypada odświeżony dźwięk w zestawieniu z oryginałem. Efekt docenił jeden z rzekomych aktorów głosowych z oryginału.

TheAudioService ma też kilka teorii na temat tego, dlaczego jakość dźwięku w Vampire: The Masquerade Bloodlines wyraźnie odstawała w niektórych kwestiach dialogowych, czasem nawet zmieniając się w trakcie jednej sceny. Choć oryginalni twórcy zdawali się korzystać z tego samego mikrofonu, być może wypowiedzi były nagrywane w różnych miejscach.

  1. Oto najlepsze nadchodzące RPG-i 2024 roku – te 10 gier warto mieć na oku
8.4

GRYOnline

8.8

Gracze

9.5

Steam

OCEŃ
Oceny

3

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Geralt odwiedził Górniczą Dolinę. Fani przenieśli mapy z Gothica i Gothica 2 do Dzikiego Gonu dzięki REDkitowi

Następny
Geralt odwiedził Górniczą Dolinę. Fani przenieśli mapy z Gothica i Gothica 2 do Dzikiego Gonu dzięki REDkitowi

„Nie będziemy studiem od The Last of Us na wieki". Szef Naughty Dog kreśli ogólną przyszłość zespołu

Poprzedni
„Nie będziemy studiem od The Last of Us na wieki". Szef Naughty Dog kreśli ogólną przyszłość zespołu

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl