Andor powraca na Disney+ z drugim sezonem, a do sieci trafiły recenzje finałowej odsłony serialu Tony’ego Gilroya. Krytycy są zgodni co do wysokiego poziomu nowych odcinków.
Drugi sezon Andora to jedna z najbardziej wyczekiwanych tegorocznych produkcji. Bardzo kosztowny projekt Lucasfilmu już jutro powróci na platformę Disney+ z trzema nowymi odcinkami. Tymczasem teraz do sieci trafiły recenzje finałowej odsłony. Krytycy nie pozostawiają wątpliwości – Tony Gilroy znów nakręcił świetne widowisko.
Dziennikarze nową odsłonę Andora nazywają „najlepszym do tej pory serialem roku” oraz „Gwiezdnymi wojnami w najlepszym wydaniu”. Chwalą każdy aspekty tego dzieła – sposób opowiadania, strukturę, warstwę wizualną, ładunek emocjonalny oraz kreacje aktorskie. Na plus oceniają też trzymającą w napięciu akcję oraz to, jak seria może wpłynąć na widzów.
W serwisie Rotten Tomatoes drugi sezon ma aż 98% pozytywnych głosów od krytyków, a jego wynik na Metacritic to 93 punkty, co oznacza, że nowa odsłona Andora jest jednym z najwyżej ocenianych seriali tego roku. Oto fragmenty recenzji:
Drugi sezon Andora to olśniewające, afirmujące życie doświadczenie. Jest tu akcja, dramat, a nawet romans. Co najważniejsze – jest tu ogień. Andor rozpali waszą duszę i da waszemu sercu odwagę, jakiej potrzeba, by iść dalej – Decider.
Andor to do tej pory najlepszy serial roku […]. Może mierzyć się z każdym wielkim emitowanym obecnie serialem. Seria jest pięknie zrealizowana, każdy odcinek bogaty z precyzyjnymi wizualnymi szczegółami i poruszającą muzyką. Kreacje są wyraziste i misterne, znajdujące się gdzieś pomiędzy realizmem a współczesnym melodramatem. Są tutaj oszałamiające sceny akcji, niektóre szaleńczo ekscytujące, inne ponure i wstrząsające – Vanity Fair.
Andor uzupełnia najlepszą historię z Gwiezdnych wojen Disneya. […] Andor jest niezwykle satysfakcjonujący jako kompletne dzieło. […] Gilroy i jego współpracownicy zostawiają mapę, jak powinna być rozwijana franczyza. Oczywiście nie każdy projekt z Gwiezdnych wojen może być politycznym dramatem dla dorosłych. Można jednak skupić się na wycinku kosmologii George’a Lucasa […] i połączyć to z własnymi zainteresowaniami – Variety.
Wiadomo, dokąd to zmierza, i robi to wspaniale. […] Drugi sezon Andora został zbudowany na wszystkim, co tak dobrze działało w pierwszym sezonie […]. Gwiezdne wojny już dawno nie były tak angażujące – IGN.
Pięknie zrealizowany, z przemyślaną strukturą i prawdziwie poruszający, drugi sezon Andora umacnia pozycję spin-offu Tony’ego Gilroya jako jednego z najwspanialszych. To Gwiezdne wojny – i opowiadanie dla telewizji w ogóle – w najlepszym wydaniu – Empire.
Już wkrótce sami przekonamy się, jak dobry jest drugi sezon Andora. Trzy nowe odcinki trafią na Disney+ 23 kwietnia.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Serial:Gwiezdne Wojny: Andor(Andor)
premiera: 2022dramatsci-fiakcjaprzygodowywojenny
Zakończony Sezonów: 2 Odcinków: 24
Andor to prequel do filmu Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie z 2016 roku, opowiadający o postaci Cassiana Andora pięć lat przed wydarzeniami przedstawionymi w Łotrze 1; poznamy nie tylko przeszłość Cassiana, ale i całej Rebelii. Serial telewizyjny osadzony w świecie Gwiezdnych wojen został stworzony przez Tony’ego Gilroya dla serwisu streamingowego Disney+. Za scenariusz odpowiada Gilroy wraz ze swoim bratem, Danem oraz Beau Willimonem i Stephenem Schiffem. W głównej roli powraca Diego Luna, który jest także producentem wykonawczym. W rolach głównych występują również Stellan Skarsgĺrd, Forest Whitaker, Adria Arjona, Fiona Shaw, Denise Gough, Kyle Soller i Genevieve O’Reilly.
1

Autor: Pamela Jakiel
Redaktorka działu filmowego Gry-Online od kwietnia 2023 roku. Absolwentka filmoznawstwa i MISH Uniwersytetu Jagiellońskiego. Miłośniczka dzieł Romana Polańskiego, Terrence’a Malicka i Alfreda Hitchcocka. Woli gnozę od grozy, dramaty od komedii, Junga od Freuda. Tęskni za elegancją kina klasycznego i wciąż wraca do Bulwaru Zachodzącego Słońca. W muzeach tropi obrazy symbolistów, a świat przemierza gravelem. Uwielbia jamniki.