Data wydania: 25 września 2015
Osadzony w średniowiecznych realiach RTS z elementami ekonomicznymi, stanowiący kontynuację wydanej w 2009 roku strategii Grand Ages: Rome. Za powstanie gry odpowiada nowy deweloper - studio Gaming Minds, mające na swoim koncie m.in. czwartą odsłonę cyklu Patrician oraz utrzymane w podobnym klimacie Rise of Venice. Akcja gry rozpoczyna się w 1050 roku i toczy na ogromnym obszarze ówczesnej Europy oraz Północnej Afryki i Bliskiego Wschodu.
Gracze
Steam
OpenCritic
Grand Ages: Medieval to średniowieczna, trójwymiarowa strategia czasu rzeczywistego z elementami ekonomicznymi, za której produkcję odpowiada niemieckie studio Gaming Minds. Deweloper ma wieloletnie doświadczenie w pracy z RTS-ami, a w jego katalogu znajdziemy takie strategie, jak Patrician IV, Port Royale 3 czy Rise of Venice. Warto dodać, że Grand Ages: Medieval jest kontynuacją wydanego w 2009 roku Grand Ages: Rome, stworzonego przez Haemimont Games.
W trakcie zabawy gracze zostają przeniesieni do średniowiecznej Europy, zaś akcja gry rozpoczyna się w 1050 roku. Rozgrywka toczy się na ogromnej mapie przedstawiającej cały kontynent oraz północną Afrykę i Bliski Wschód. Głównym zadaniem graczy jest budowa dobrze prosperującego królestwa. Do naszej dyspozycji oddano 50 technologii związanych z gospodarką oraz armią, a także 20 towarów/surowców, które możemy samodzielnie wydobywać i produkować lub nabyć, handlując z sąsiadami. Aby zbudować silne państwo, budujemy nowe miasta, wytyczamy drogi i szlaki handlowe oraz rozwijamy infrastrukturę. Oczywiście rozwój państwa nie odbywa się jedynie w sposób pokojowy. Prowadzenie wojen umożliwiają nam różne rodzaje jednostek, od łuczników, przez piechotę, aż po kawalerię. Poza najazdem obcej armii zagrożeniem są także katastrofy, takie jak trzęsienia ziemi, susze lub zarazy.
Bawić możemy się w trybie single oraz multiplayer, przeznaczonym dla maksymalnie 8 osób. Jeżeli chodzi o techniczną stronę produkcji, twórcy Grand Ages: Medieval zdecydowali się na wykorzystanie istniejącej już technologii oraz trójwymiarowego silnika graficznego, który użyty został w ich poprzednich produkcjach.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
PlayStation 4 9 października 2015
PC Windows 25 września 2015
Producent: Gaming Minds Studios
Wydawca: Kalypso Media
Aktualizacja: 8 lipca 2016
Poradnik do gry Grand Ages: Medieval zawiera liczne porady i opisy przybliżające mechanikę tej gry. Na łamach opracowania znalazł się również opis ukończenia zadań kampanii, a także objaśnienia wszystkich osiągnięć Steam i sposobów na ich odblokowanie.
Grand Ages: Medieval, gra strategiczna z akcją osadzoną w średniowieczu, ukaże się 25 września bieżącego roku na komputerach PC i konsoli PlayStation 4 - poinformowała firma Kalypso Media, wydawca produkcji.
gry
Kamil Zwijacz
16 lipca 2015
Niemieckie studio Gaming Minds, odpowiadające za tytuły, takie jak Port Royale 3 i Rise of Venice, zapowiedziało nową strategię czasu rzeczywistego. Akcja Grand Ages: Medieval rozgrywać będzie się w średniowiecznej Europie. Gracze będą mogli prowadzić wojny, handlować oraz odkrywać nowe technologie, budując imperium na ogromnej mapie kontynentu.
gry
Michał Kułakowski
11 sierpnia 2014
Popularne pliki do pobrania do gry Grand Ages: Medieval.
trainer Grand Ages: Medieval - v1.0 +7 TRAINER - 30 września 2015
trainer Grand Ages: Medieval - v1.0 - v1.0.3 +7 TRAINER - 30 października 2015
trainer Grand Ages: Medieval - v1.0 - v1.0.2 +7 TRAINER - 7 października 2015
trainer Grand Ages: Medieval - v1.0.2 +1 TRAINER - 7 października 2015
Wymagania sprzętowe gry Grand Ages: Medieval:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo E8400 3.0 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450 lub lepsza, 5 GB HDD, Windows Vista/7/8/10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i3 3 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 650Ti lub lepsza, 5 GB HDD, Windows 7/8/10.
PlayStation 4
Wspiera:
PlayStation Network
Średnie Oceny:
Średnia z 165 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 1550 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena OpenCritic
30% rekomendacji (12)
CGMagazine
Cody Orme
Wccftech
Chris Wray
Digitally Downloaded
Softpedia
Andrei Dumitrescu
Examiner
Joe McCallister
kojirohyuga Konsul
bardzo mierna gra nic dodac nic ujac wszystkie kontynuacje kalypso sa slabe. a ta miala niby byc orginalna i jako tako jest ale to pokazuje poziom tego producenta (juz pomijam kalypso bo do wydawca) do robienia swoich gier nie tylko kontynuacji szkoda gadac.
kojirohyuga Konsul
bardzo mierna gra nic dodac nic ujac wszystkie kontynuacje kalypso sa slabe. a ta miala niby byc orginalna i jako tako jest ale to pokazuje poziom tego producenta do robienia swoich gier nie tylko kontynuacji szkoda gadac.
zanonimizowany947190 Pretorianin
Przeciętna. Nawet tych miast się nie chce zakładać po jakimś czasie, bo gra po prostu nudzić zaczyna.
JanOnufry Legionista
Pełna potencjału, ale wybrakowana. Jak można tak uprościć bitwy? Tak zdegradować ekonomie? Szkoda, że gra opiera się na quasi-rodach niż na faktycznych państwach w ówczesnej Europie. AI też pozostawia wiele do życzenia - potrafią najeżdżać na karawany w trakcie gdy ich stolica upada. Rozwój miast oraz drzewka też jest co najmniej upośledzony. Soundtrack nie należy do pamiętliwych.
Pols Centurion
Kupiłem w promocji na ps4 za 33 zł i ... bardzo dobrze się bawiłem. Gra ogólnie skupia się na handlu, walka jest tutaj dodatkiem (i fakt nie wypada zbyt dobrze, ale nie o to chodzi w grze ekonomicznej). Nie ma tutaj sensu porównywać do Port Royale czy Patrician bo do nich excela dodawali za darmo - mimo tego jest to bardzo przyjemna, spokojna gra, która ma to co cenie sobie grach najbardziej - syndrom jednej tury czy też w tym przypadku miasta.
Na plus:
+zakładanie i budowanie wczesnośredniowiecznych miast
+handel (jest przyzwoicie jak na tego typu gry w obecnym czasie)
+eksploracja
+syndrom jeszcze "jednej tury"
Na minus:
-za mało miast neutralnych, które w owym czasie istniały i miałby się bardzo dobrze
-mało produktów handlowych i dostępnych tylko dla danego regionu
-walka
Jako fan strategii, który w każdej szuka plausów -> 7.0, dla pozostałych -> 6.0