Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Produkcja

Wytwarzanie wszystkich dóbr dostępnych w grze jest nieodzownym elementem rozwijania miast, prowadzenia handlu i bogacenia się. Żeby przebiegała jak najlepiej musisz pamiętać o kilku zasadach związanych z jej rozwojem. Przede wszystkim pamiętaj, żeby odpowiednio wcześnie inwestować punkty rozwoju w drzewko produkcji. Dzięki temu zwiększysz wydajność poszczególnych zakładów i zapewnisz sobie dostęp do poszczególnych typów surowców wtórnych.

Musisz wiedzieć, że budowanie nowych zakładów produkcyjnych znacznie przyczynia się do liczebności miast. Jeśli mieszkańcy będą mieli gdzie pracować to pewne jest, że w mieście pozostaną. Na przestrzeni całej rozgrywki dla jednego miasta możesz wybudować maksymalnie 150 zakładów produkcyjnych, które w sposób automatyczny znajdą dla siebie pracowników i rozpoczną produkcję o ile ich zapotrzebowanie na surowce będzie zaspokojone.

Pamiętaj, że budowa zakładów jest ściśle powiązana z innymi elementami infrastruktury miejskiej. Żeby zbudować maksymalną ilość fabryk, musisz wznieść też kaplicę i kościół. W drzewku rozwoju infrastruktury znajdziesz też opcję, którą umożliwia dobudowanie dodatkowych zakładów, żeby liczba ludności w mieście osiągnęła poziom 15 tysięcy.

Zakładając, że korzystasz z maksymalnej liczby zakładów na pewno zauważysz, że bardzo łatwo o nadwyżkę produkcji. Dotyczy to szczególnie żywności i drewna. Żeby nie tracić nadwyżek towaru musisz w mieście zbudować magazyny, które pozwolą na składowanie nieograniczonej ilości towarów. Rozwinięcie magazynu do odpowiedniego poziomu umożliwi ci podejmowanie wszystkich rodzajów produktów, a nie tylko tych, które w danym mieście są wytwarzane.

W dalszym punkcie poradnika znajdziesz poszczególne informacje o surowcach i drzewku produkcji.

Drzewko rozwoju produkcji

Nazwa - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Nazwa

Korzyść

Piekarnia

Możesz piec chleb z wykorzystaniem zboża i miodu

Pszczelarstwo

Wydajność pasiek wzrasta trzykrotnie

Komentarz: W ramach powyższych opcji rozwoju masz możliwość zwiększenia produkcji miodu i wykorzystanie go do wypieków, które są dobrem luksusowym. Pamiętaj, żeby zakładać piekarnie w tych samych miastach w których uprawiasz zboże i masz pasieki. W ten sposób w pełni wykorzystasz potencjał wzmocnienia. Ze względu na większą wydajność produkcji najlepiej będzie, jeśli wybudujesz magazyn przechowujący nadwyżki towaru.

Nazwa

Korzyść

Browar

Możesz produkować piwo z wykorzystaniem zboża

Płodozmian trójpolowy

Podwojona produkcja zboża

Ulepszony pług

Wydajność produkcji zboża wzrasta o 50%

Komentarz: Dzięki zwiększonej produkcji zboża możesz wykorzystać jego nadwyżki do zewnętrznej dystrybucji i produkcji dóbr luksusowych. Warto w miastach korzystających z pól uprawnych budować browary, które będą zaopatrywać mieszkańców w piwo. Dzięki temu uzyskasz wysoki poziom dobrobytu w miastach a produkcja będzie przebiegać płynnie.

Nazwa

Korzyść

Kuźnia

Możesz produkować narzędzia z węgla i stali

Górnictwo

Zwiększa wydobycie we wszystkich kopalniach o 1, a w kopalniach węgla o 2

Kowalstwo

Produkcja drewna i wyrobów metalowych wzrasta dwukrotnie, a wydajność metalurgii wzrasta o 1

Warsztat

Możesz produkować ozdoby z materiałów garncarskich i narzędzi

Warsztat tkacki

Możesz tworzyć tkaniny z wykorzystaniem wełny

Hodowla owiec

Podwojenie produkcji wełny

Krosno tkackie

Wydajność warsztatów tkackich wzrasta dwukrotnie

Zakład krawiecki

Możesz wytwarzać odzież z tkanin i futer

Hodowla

Dwukrotne zwiększenie produkcji futer

Komentarz: W przypadku powyższej tabeli, mamy do czynienia z dużą ilością dóbr luksusowych zamkniętych w jednym drzewku. Pamiętaj, że nie ma możliwości abyś w pełni wykorzystał potencjał tego drzewka w obrębie jednego miasta. Tylko odpowiednie zarządzanie produkcją w kilku miastach przybliży cię do zamierzonego efektu. Postaraj się znaleźć miejsce pod nowe miasto, które umożliwi wydobycie metali i węgla. W ramach produkcji dorzuć narzędzia, ozdoby i wyroby garncarskie. W ten sposób uzyskasz dostęp do samowystarczalnej produkcji jednego z najdroższych dóbr - ozdób. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku odzieży. Pamiętaj, że zawsze w mieście powinien być co najmniej jeden zakład zajmujący się produkcją żywności.

Nazwa

Korzyść

Zakład garncarski

Możesz produkować wyroby garncarskie z użyciem węgla

Rzemiosło

Wydajność produkcji garncarskiej wzrasta dwukrotnie

Wydobycie węgla

Wydobycie węgla w każdej kopalni wzrasta o 2

Komentarz: Dzięki technologiom z powyższej tabeli znacznie wzroście wydobycie węgla, więc będziesz mógł zredukować liczbę kopalń i wykorzystać dostępne miejsce na zakłady produkujące wtórnie przy użyciu tego surowca. W ramach tego drzewka możesz też wytwarzać wybroby garncarskie, które są półproduktem dla ozdób.

Nazwa

Korzyść

Rzeźnia

Możesz konserwować mięso przy użyciu soli

Tężnia

Wydajność produkcji soli wzrasta trzykrotnie

Komentarz: Wraz ze wzrostem wydajności produkcji soli zwiększy się również zapotrzebowanie na drewno. Pamiętaj, żeby odpowiednio zarządzać ilością zakładów w mieście aby produkcja przebiegała płynnie. Dodatkowo możesz wykorzystać sloty produkcyjne do konserwowania mięsa, które w znacznym stopniu przyczyni się do dobrobytu mieszkańców.

Produkcja pierwotna

W tej sekcji znajdziesz wszystkie produkty, które są wytwarzane wyłącznie przy użyciu zasobów naturalnych i są użytkowane bez dodatkowej obróbki.

Ikona

Nazwa

Komentarz

Drewno - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Drewno

Podstawowy materiał budowlany. Będzie ci potrzebny do wznoszenia dowolnych konstrukcji w ograniczonej ilości. Jest również głównym składnikiem potrzebnym do ważenia soli.

Cegły - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Cegły

Drugi z materiałów budowlanych. Służy wyłącznie w tym celu i nie musisz poświęcać dużej ilości fabryk na wypalanie cegieł. Wystarczy, że w kilku miastach poświecisz na nie slot i odpowiednio rozwiniesz, a kupcy dostarczą surowiec do miast, które go potrzebują.

Wino - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Wino

Dobro luksusowe, którego zadaniem jest zwiększenie dobrobytu mieszkańców. W grze znajdziesz bardzo mało miejsc, które umożliwią jego produkcję. Zarezerwowane głównie dla rejonów wokół Morza Śródziemnego.

Zboże - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Zboże

Podstawowy produkt spożywczy. Możesz je uprawiać praktycznie wszędzie bez dodatkowych poszukiwań. Odpowiednie ilości zboża pozwolą na produkcję piwa i wypieków.

Futra - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Futra

Do produkcji futer potrzebujesz terenów, które są bogate w zwierzynę łowną. Ważny produkt w wytwarzaniu odzieży.

Węgiel - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Węgiel

Podstawowe źródło energii w grze służy głównie jako półprodukt do wytwarzania wszelkich wyrobów metalowych. Dodatkowo możesz go wykorzystać do produkcji wyrobów garncarskich.

Metale - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Metale

W niektórych rejonach świata znajdziesz miejsca, które pozwolą na wydobycie żelaza. Służy ono głównie do produkcji dóbr luksusowych i nie jest wykorzystywane przez mieszkańców.

Owoce - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Owoce

Kolejne ze źródeł pożywienia. W przypadku owoców potrzebne są miejsca umożliwiające założenie sadów. Wykorzystywane jedynie w celach konsumpcyjnych.

Wełna - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Wełna

Do obróbki wełny wymagana jest hodowla owiec. Jest to podstawowy surowiec wykorzystywany do produkcji tkanin i odzieży.

Ryby - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Ryby

Jeśli zdecydujesz się na założenie miasta nad rzeką, to na pewno będziesz miał możliwość połowu ryb. Służą jedynie do zaspokajania zapotrzebowania mieszkańców, ale możesz w jednym z miast zlokalizować większą ilość zakładów na potrzeby dystrybucji zewnętrznej.

Miód - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Miód

W niektórych rejonach będzie możliwe założenie pasiek, które pozwolą na produkcję miodu. Jest on wykorzystywany jedynie w piekarniach i do bieżącej konsumpcji.

Produkcja wtórna

W tej sekcji znajdziesz wszystkie produkty, których produkcja uzależniona jest od dostępu do innych surowców.

Ikona

Nazwa

Półprodukty

Sól - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Sól

Drewno

Narzędzia - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Narzędzia

Węgiel

Metale

Tkaniny - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Tkaniny

Wełna

Wypieki - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Wypieki

Zboże

Miód

Odzież - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Odzież

Futra

Tkaniny

Ozdoby - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Ozdoby

Narzędzia

Wyroby garncarskie

Piwo - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Piwo

Zboże

Mięso - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Mięso

Sól

Wyroby garncarskie - Produkcja | Ekonomia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Wyroby garncarskie

Węgiel

Wszystkie dobra wymienione w powyższej tabeli możesz zaliczyć do luksusowych. Oznacza to, że dostęp do nich gwarantuje ci o wiele szybsze opcje na wzbogacenie się niż w przypadku dystrybucji produktów podstawowych. Ważne jest, że w każdym z miast zapotrzebowanie na tego typu produkty będzie wysokie i przy sprzedaży produktów uzyskasz zdecydowanie wyższy zysk.

Najlepszym sposobem na zapewnienie sobie płynnej produkcji powyższych dóbr jest wybór miejsca pod nową osadę w taki sposób, żeby miast produkowało półprodukty potrzebne dla zakładów specjalistycznych. Dla przykładu, jeśli chcesz wyprodukować sól, to będzie to łatwiejsze gdy w mieście będziesz produkował jednocześnie drewno. Z kolei jeśli już produkujesz sól, to możesz pokusić się o konserwację mięsa. Do tego wszystkiego możesz dołożyć uprawę zbóż i ważenie piwa. W taki sposób masz dobrze prosperujące, samowystarczalne miast, które produkuje kilka dóbr luksusowych z wykorzystaniem podstawowych produktów.

W przypadku takiej kombinacji pamiętaj, żeby wybudować większą liczbę zakładów produkcyjnych dla surowców pierwotnych niż luksusowych. W ten sposób fabryki dóbr wtórnych nie będą konsumowały wszystkich wyprodukowywanych surowców więc część z nich trafi do mieszkańców i na dystrybucję poza miastem.

Podobało się?

0

Grand Ages: Medieval

25 września 2015

PC PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl