futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 23 listopada 2020, 13:39

autor: Bartosz Świątek

YouTube wyświetli reklamy we wszystkich filmach. Twórcy pozbawieni wyboru

Koncern YouTube dokonał zmian w regulaminie platformy, w efekcie czego reklamy będą mogły być wyświetlane we wszystkich filmach, niezależnie od wyboru twórcy materiału i udziału – lub braku uczestnictwa – w programie YouTube Partner.

W SKRÓCIE:

  1. YouTube zmienia regulamin użytkownika, pozbawiając twórców możliwości decydowania o monetyzacji filmów;
  2. reklamy będą teraz wyświetlane we wszystkich materiałach, a nie jedynie w tych, których twórcy są objęci programem YouTube Partner;
  3. jest to część większego pakietu zmian obejmującego m.in. możliwość wyświetlania reklam na ekranie głównym;
  4. w Polsce nowy regulamin wejdzie w życie w połowie przyszłego roku.

18 listopada platforma YouTube dokonała niewielkiej, ale ważnej zmiany w swoim regulaminie. Pozwoli ona firmie wyświetlać reklamy we wszystkich filmach, a nie jedynie tych, których twórcy są objęci programem YouTube Partner. O modyfikacji poinformowano w notce opublikowanej na oficjalnym blogu firmy.

Poza potencjalnie większą liczbą reklam oglądanych przez użytkowników, zmiana oznacza także, że youtuberzy nie będą mogli podejmować decyzji w kwestii monetyzacji swojej twórczości, co dla niektórych twórców może być mocno irytujące – wielu z nich decyduje się na zarabianie na swojej pracy w alternatywny, na ogół stabilniejszy sposób (np. poprzez serwis Patreon lub współpracę ze sponsorami). Niejednokrotnie wyłączają wówczas monetyzację w swoich filmach, by nie zmuszać widzów do oglądania reklam.

YouTube wyświetli reklamy we wszystkich filmach. Twórcy pozbawieni wyboru - ilustracja #1
Reklamy we wszystkich filmach i na ekranie głównym

YouTube zapewnia, że ruch jest częścią większego pakietu zmian, który obejmuje m.in. reklamy na ekranie głównym (tzw. Home Feed) – ma on „ułatwić twórcom czerpanie zysków ze swojej pracy i docieranie do widzów” – a przynajmniej tak brzmi oficjalna argumentacja koncernu w tej sprawie. W praktyce zapewne chodzi o to, co zwykle – jeszcze większe pieniądze.

Omawiana modyfikacja jest obecnie wprowadzana na terytorium Stanów Zjednoczonych. W innych regionach świata nowy regulamin zacznie obowiązywać w połowie 2021 roku.

  1. YouTube – strona oficjalna