Twórcy o komercyjnej wersji Oculus Rift: „Nie zarabiamy na Rifcie”

Palmer Luckey, założyciel firmy Oculus oraz współtwórca okularów wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift, odpowiedział na wątpliwości związane z kosztem urządzenia. Jak zapewnił, na cenę sprzętu wpływają przede wszystkim wysokiej jakości komponenty, takie jak sensory czy ekrany OLED. Mimo tego, firma i tak nie zarabia na sprzedanych zestawach gogli.

futurebeat.pl

Michał Kułakowski

Luckey rozpoczął pracę nad Oculusem w 2012 roku

Wczorajsze ogłoszenie szczegółów związanych z premierą komercyjnej wersji okularów VR Oculus Rift odbiło się szerokim echem, zwłaszcza wśród fanów rzeczywistości wirtualnej, którzy od kilku lat śledzili rozwój firmy Oculus odpowiadającej za powstanie urządzenia. Reakcje na sugerowaną cenę gogli, która w Europie wynosi 699 euro (ok. 3050 zł bez kosztów wysyłki z USA) były najłagodniej mówiąc polaryzujące. Wiele osób spodziewało się, że koszt sprzętu będzie przynajmniej o 1/3 niższy od zaprezentowanego, wskazując na to, że obecna oferta producenta poważanie zagrozi szybkiej adopcji technologii wirtualnej rzeczywistości nawet w kręgu najbardziej zagorzałych fanów gier i elektronicznych gadżetów. Przeciwne tej opinii głosy zauważały, że biorąc pod uwagę zawartość sprzedawanego zestawu oraz zastosowanych w Rifcie technologii oraz podzespołów, cena 699 euro wydaje się jak najbardziej adekwatna do tego co otrzymujemy.

W sesji pytań i odpowiedzi w serwisie Reddit oraz na Twitterze, Palmer Luckey, współtwórca Rifta i założyciel firmy Oculus, starał się obronić politykę cenową swojej spółki, która na początku 2014 roku została kupiona przez Facebooka za kwotę 2 miliardów dolarów. Na samym początku przeprosił za to, że Oculus nie wyraził się konkretnie co do tego jakiej ceny urządzenia powinni spodziewać się konsumenci, co stworzyło nadmierne i nierealne oczekiwania fanów. Ponieważ Oculus Rift jest sprzedawany w komplecie z kontrolerem Xboksa One oraz słuchawkami wiele osób pytało się jak mocno wpływają one na koszt zestawu i czy w sprzedaży pojawi się samodzielna tańsza wersja okularów. Luckey stwierdził, że mimo pozorów dodatki mają minimalny wpływ na koszt sprzętu. Dodał przy tym, że jeżeli nie chcemy gamepada możemy np. odsprzedać go z zyskiem.

Przedstawiona cena ma być uzależniona przede wszystkim od użytych przez producenta wysokiej jakości komponentów samych okularów. Mowa tu np. o dwóch ekranach OLED wysokiej rozdzielczości, profesjonalnych soczewkach czy sensorach ruchu. Przedstawiciel Oculusa przyrównał zakup Rfita do nabycia nowego telewizora lub smartfona, których koszt waha się w podobnych granicach, ale nie wywołuje większego zdziwienia i gorących emocji u klientów. Podkreślił również, że jego spółka nie zarabia na sprzedaży Rifta, sugerując tym samym, że traci na każdym egzemplarzu, który znajdzie się na rynku. Na koniec zapewnił, że Rift jest niezmiernie tani biorąc pod uwagę jego możliwości.

Pierwsze egzemplarze komercyjnej wersji okularów Oculus Rift trafią do graczy w marcu tego roku. Więcej szczegółów dotyczących zawartości sprzedawanego zestawu, specyfikacji urządzenia, a także wymagań jakie musi spełnić nasz pecet znajdziecie w tym miejscu.

  1. Oficjalna strona internetowa urządzenia Oculus Rift
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-01-08
10:47

JaspeR90k Generał

JaspeR90k
👎

Wow normalnie jestem w ciężkim szoku, bo przez cały czas żyłem w przekonaniu że duże firmy wypuszczając na rynek jakiś produkt robią to aby na nim jak najwięcej zyskać (i najlepiej jak najmniej wydać na produkcję) a tu proszę taki dobroduszny producent nam się objawił że normalnie za pół darmo chce sprzedawać swoje urządzenia i jeszcze dokłada do interesu...Ech czy ten Luckey naprawdę myśli że ludzie są tacy głupi i uwierzą w tą historyjkę? A ten przykład z telewizorem i smartfonem to jeden z największych absurdów jakie ostatnio słyszałem. Za cenę okularów VR dostajemy samodzielne urządzenie które do bazproblemowego działania nie potrzebuje peryferyjnego urządzenia które kosztuje kolejne kilka set dolarów. Wyraźnie widać że ten człowiek nie potrafi wybrnąć z baznadziejnej sytuacji w jakiej się znalazł i nie jest w stanie podać sensownych argumentów przemawiajacych za jego tezą.

Komentarz: JaspeR90k
2016-01-08
11:41

Cyniczny Rewolwerowiec Senator

A ten przykład z telewizorem i smartfonem to jeden z największych absurdów jakie ostatnio słyszałem. Za cenę okularów VR dostajemy samodzielne urządzenie które do bazproblemowego działania nie potrzebuje peryferyjnego urządzenia które kosztuje kolejne kilka set dolarów.

Znaczy ten telewizor sam odpali ci grę i nie potrzebuje do tego kompa/konsoli?
Oculus kosztuje tyle co telewizor/monitor z wyższej półki bo TO JEST TELEWIZOR/MONITOR, tylko taki który zapewnia przeżycia jakich żaden tv dać nie może.

Ludzie kupują kierownice/pedały/hotasy za grube tysiące dolarów(!), budują całe zestawy do symulacji za kolejne naście tysięcy z trzema monitorami, buttkickerami, etc. 600 dolarów to nie jest cena zaporowa za urządzenie które zupełnie odmienia flight simy/sim racing i pewnie kilka innych gatunków przy okazji.

Komentarz: Cyniczny Rewolwerowiec
2016-01-08
11:55

Persecuted Legend

Persecuted
😊

Jeżeli kogoś stać na kompa, który spełnia zalecane wymagania sprzętowe (czyli maszynę za dobre 10000 złotych jak nie więcej), to na cenę OR nawet nie zwróci uwagi :).

Żeby technologia VR masowo zagościła w naszych domach, cały zestaw (a więc okulary + super mocny PC do niego, pozwalający na pełnię doznań) musiałby być w zasięgu przeciętnego Kowalskiego albo przynajmniej przeciętnego Smitha (a więc gracza zachodniego). To znaczy, że całość nie powinna kosztować wiele więcej, niż obecnie kosztuje konsola 7 generacji.

Na ten moment jest to absolutnie nierealne i przyjdzie nam na to poczekać pewnie jeszcze z dobre 5-7 lat. Do tego czasu VR będzie po prostu drogą zabawką dla zamożniejszych entuzjastów.

Komentarz: Persecuted
2016-01-08
19:28

Lutz Legend

Trzeba poczekac na htc bo wyglada ciekawiej. Nawet jezeli kosztowalby tyle co OR to jest to juz troszke inna dyskusja.

Komentarz: Lutz
2016-01-08
20:03

PortalGta Generał

Akurat to, że nie zarabiają na Rifcie może być prawdą. Nie pierwszy raz jakaś firma zadłuża się mając nadzieję, że to zaprocentuje w przyszłości. Nie daleko szukać, tak było z PS3 u Sony.
Prawdopodobnie, gdyby nie dofinansowanie Zuckerberga, Rift kosztowałby jeszcze więcej. Spróbujcie sobie tylko kupić jakiś telewizor z ekranem OLED, a zrozumiecie. Jak na razie to tylko flagowe telefony Samsunga i może Nokii(Microsoft) mogą się pochwalić takimi wyświetlaczami w masowej sprzedaży, a jeśli się nie mylę to Samsung ma wyłączność na patent tych wyświetlaczy, za co trzeba bulić zapewne niezłą kasę. Tyle, jeśli chodzi o same ekraniki, a wiadomo, że to nie wszystkie podzespoły Oculusa.
Jeśli chodzi o konkurencję to tak, obniżą się ceny, ale nie jakoś drastycznie, poza tym do szybkiego powstania konkurencji potrzebny jest duży popyt, a czy on będzie to się dopiero dowiemy po wynikach sprzedaży. Gdyby konkurencja działała tak rewolucyjnie szybko, jak niektórzy tu piszą to już bym kupował akcje jednej czy drugiej takiej firmy.

Komentarz: PortalGta

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl