Universal Windows Platform - sprzęt i technologie

Microsoft przedstawia pecetową wersję Xbox Game Pass
Bartosz Świątek, 30 maja 2019, 18:22
Firma Microsoft rozwinęła wreszcie zapowiedź, że subskrypcja Xbox Game Pass trafi także na komputery – w specjalnej wersji dostosowanej do platformy. Koncern przekazał też kilka innych informacji na temat Microsoft Store oraz gier tworzonych przez swoje wewnętrzne studia.

Integracja ze Spotify, widżety – nowe funkcje Xbox Game Bar na Windows 10
Bartosz Świątek, 5 kwietnia 2019, 11:20
Firma Microsoft poinformowała o rozpoczęciu testów nowej wersji aplikacji Xbox Game Bar dla systemu operacyjnego Windows 10. Beta zapowiada się obiecująco, a jej sprawdzenie jest banalnie proste.

Microsoft pozwala na streaming gier z PC na Xboksa
Bartosz Świątek, 14 marca 2019, 15:27
Firma Microsoft udostępniła aplikację Wireless Display, pozwalającą na streamowanie z ekranu komputera na Xboksa One. Program może być wykorzystywany do grania i oglądania filmów.

Gry z Xboksa One grywalne na Windows 10? Microsoft testuje nowe rozwiązanie
Bartosz Krawcewicz, 27 lutego 2019, 14:23
Wiele wskazuje na to, że Microsoft dąży do jeszcze większego ujednolicenia swoich dwóch głównych platform – systemu operacyjnego Windows i konsoli Xbox One. Gry z tego drugiego już niedługo mogą trafić na komputery osobiste, a to wszystko bez wykorzystania emulatorów i technologii streamingu.

Phil Spencer obiecuje: Microsoft Store zostanie dopasowany do potrzeb graczy PC
Jakub Mirowski, 12 listopada 2018, 10:17
Podczas imprezy XO18 w Mexico City Phil Spencer obiecał graczom, że Microsoft Store doczeka się wielu poprawek dedykowanych użytkownikom Windowsów. Niestety, nie podano żadnych konkretów w kwestii rozwoju platformy.

Microsoft szykuje pecetową wersję usługi Xbox Game Pass
Amadeusz Cyganek, 25 października 2018, 11:04
Podczas spotkania podsumowującego pierwszy kwartał roku fiskalnego 2019 prezes Microsoftu, Satya Nadella, poinformował, że znana z konsoli tej firmy usługa Xbox Game Pass już wkrótce pojawi się także w pecetowej wersji.

Jakimi danymi klientów Microsoft dzieli się ze swoimi partnerami?
Bartosz Świątek, 15 maja 2018, 16:16
Dzięki niedawnej aktualizacji regulaminu usługi Xbox Live dowiedzieliśmy się, jakie informacje na nasz temat firma Microsoft przekazuje innym podmiotom.

Microsoft chce więcej własnych gier i Halo na PC
Adrian Werner, 30 kwietnia 2018, 10:48
Szef działu gier firmy Microsoft, Phil Spencer, stwierdził, że korporacja dużo inwestuje teraz w deweloperów i cierpliwie czeka na rezultaty. Ponadto pojawiły się sugestie, że na PC może zmierzać jakaś gra z serii Halo.

59 mln użytkowników Xbox Live i inne dane z raportu Microsoftu
Adrian Werner, 27 kwietnia 2018, 11:34
Microsoft podzielił się wynikami finansowymi za okres od 1 stycznia do 31 marca tego roku. Przychody działu gier wzrosły o 18%, a liczba użytkowników usługi Xbox Live spuchła do 59 mln.

Microsoft nie zamierza ograniczać się tylko do Xboksa One
Adrian Werner, 16 marca 2018, 13:47
Podczas konferencji poprzedzającej GDC firma Microsoft omówiła plany rozwoju swojego działu gier. Korporacja wytłumaczyła, że nie może ograniczać się do konsol z rodziny Xbox, gdyż jej celem jest dotarcie do jak największej liczby użytkowników.

Nowa wersja xboksowego kontrolera Duke ukaże się w marcu
Kamil Zwijacz, 14 stycznia 2018, 10:35
Jeżeli tęsknicie za wielkim padem z pierwszego Xboksa, to wkrótce będzie mogli nabyć jego nową wersję, przeznaczoną dla konsoli Xbox One i PC-tów.
![Xbox One z oficjalną obsługą klawiatury i myszki [news zaktualizowany]](/i/w/h1/720_251631644.jpg)
Xbox One z oficjalną obsługą klawiatury i myszki [news zaktualizowany]
Jakub Błażewicz, 19 grudnia 2017, 10:00
Firma Microsoft poinformowała o wprowadzeniu natywnej obsługi myszki oraz klawiatury na konsoli Xbox One. Funkcja ma pojawić się wraz z nową aktualizacją i pozwoli na korzystanie ze sprzętowego duetu w grach oraz aplikacjach.

Project Scorpio ułatwi tworzenie PC-towych wersji gier?
Kamil Zwijacz, 8 listopada 2016, 19:03
W serwisie Windows Central pojawiły się niepotwierdzone informacje dotyczące konsoli Project Scorpio. Według nich sprzęt obsłuży obecne gry stworzone w ramach Universal Windows Platform oraz połączy w jedno deweloping wersji na Xboksa One, Project Scorpio i Windowsa 10.

Tim Sweeney, szef Epic Games, twierdzi, że Microsoft zniszczy Steama
Kamil Zwijacz, 26 lipca 2016, 18:40
Osoby śledzące branżę gier wideo zapewne wiedzą, że Tim Sweeney, szef studia Epic Games, nie należy do miłośników Universal Windows Platform Microsoftu. W kolejnej swojej wypowiedzi roztoczył czarną wizję, w której gigant z Redmond będzie sabotował Steama.

Nowe stanowisko Microsoftu odnośnie Xbox Play Anywhere
Łukasz Wiśniewski, 7 lipca 2016, 09:55
Przedstawiciele Microsoftu szybko wycofali się z wcześniejszych zapowiedzi i postanowili, że usługa Xbox Play Anywhere będzie wspierać tylko te tytuły, które zobaczyliśmy podczas minionych targów E3 w Los Angeles.

Xbox Play Anywhere będzie wspierać każdą nadchodzącą grę od Microsoftu
Maciej Kowalczyk, 4 lipca 2016, 17:25
Za pośrednictwem Windows Bloga Microsoft przekazał szczegóły na temat zbliżającej się dużej aktualizacji do Windowsa 10. Jedna z informacji dotyczy zapowiedzianej niedawno usługi Xbox Play Anywhere, która ma wspierać każdą nadchodzącą grę wydaną przez Microsoft.

Xbox Play Anywhere zadebiutuje we wrześniu
Kamil Zwijacz, 3 lipca 2016, 09:27
Firma Microsoft ujawniła datę oficjalnej premiery usługi Xbox Play Anywhere. Choć funkcjonalność zostanie dodana w sierpniowej aktualizacji konsoli Xbox One i systemu operacyjnego Windows 10, to debiut zaliczy 13 września bieżącego roku.

Program Xbox Play Anywhere scali wybrane gry na Xboksa One i Windows 10
Adrian Werner, 13 czerwca 2016, 19:09
Firma Microsoft ujawniła program Xbox Play Anywhere. W objętych nim grach zakup wersji na Xboksa One lub Windows 10 automatycznie zapewni dostęp do wydania na drugą platformę. Ponadto dostępna będzie opcja wspólnej zabawy posiadaczy pecetów i konsol w trybach multiplayer.

Duża aktualizacja Windows 10 wprowadzi nowe funkcje dla graczy
Adam Mirkowski, 31 marca 2016, 14:50
Podczas konferencji Build 2016 Microsoft zapowiedział istotne zmiany na platformie Universal Windows Platform. Wsparcie dla modów i nakładek, technologii G-Sync oraz FreeSync, narzędzie Desktop App Converter – to tylko niektóre z nowości, które pojawią się w najbliższym czasie w systemie Windows 10.

Xbox One będzie obsługiwał cross-network
Jakub Błażewicz, 15 marca 2016, 11:35
Firma Microsoft zapowiedziała kilka nowości w związku z trwającymi targami GDC 2016. Wśród nich jest umożliwienie wspólnej gry posiadaczom PC z systemem Windows 10 oraz konsol Xbox One i PlayStation 4.

Konsole Xbox bez możliwości wymiany podzespołów
Jakub Błażewicz, 8 marca 2016, 11:25
Phil Spencer z firmy Microsoft wypowiedział się odnośnie rewelacji na temat planowanej rewolucji sprzętowej. Wyjaśnił, że wbrew opiniom poniektórych, nie ma w planach umożliwienia wymiany podzespołów konsol Xbox.

Xbox One z możliwością wymiany podzespołów na lepsze?
Kamil Zwijacz, 2 marca 2016, 11:35
Phil Spencer, czyli osoba odpowiedzialna za gry i konsole w firmie Microsoft, podczas niedawnej konferencji zasygnalizował, że w przyszłości Xbox One być może doczeka się możliwości wymieniania podzespołów - podobnie jak ma to miejsce w przypadku PC-tów.