Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

ciekawostki growe - sprzęt i technologie (3)

Tylko 0,2% graczy Avowed na Steam podążyło drogą śmierci i zniszczenia, dokonując samych „złych” wyborów i wystawiając się na nienawiść towarzyszy
Tylko 0,2% graczy Avowed na Steam podążyło drogą śmierci i zniszczenia, dokonując samych „złych” wyborów i wystawiając się na nienawiść towarzyszy

Zuzanna Domeradzka, 3 marca 2025, 16:46

Blisko 0,2% graczy na Steamie zdobyło osiągnięcie za „złe zakończenie” w Avowed. Trzeba podjąć najgorsze z możliwych wyborów i rozbić swoją drużynę, aby do niego doprowadzić.

Najbardziej znienawidzona lokacja z Dark Souls składa się w dużej mierze z 10 kawałków drewna. To dowód, że FromSoftware mistrzowsko „odchudza” gry
Najbardziej znienawidzona lokacja z Dark Souls składa się w dużej mierze z 10 kawałków drewna. To dowód, że FromSoftware mistrzowsko „odchudza” gry

Kamil Kleszyk, 28 lutego 2025, 17:42

Jeden z twórców modyfikacji odkrył, że owiana złą sławą lokacja Blighttown w Dark Souls została wykonana zaledwie z kilku modeli drewna.

Założyciele BioWare chcieli przejąć Electronic Arts za „2 miliardy dolarów rocznie”, ale na przeszkodzie stanęły Gwiezdne wojny
Założyciele BioWare chcieli przejąć Electronic Arts za „2 miliardy dolarów rocznie”, ale na przeszkodzie stanęły Gwiezdne wojny

Jakub Błażewicz, 25 lutego 2025, 12:45

Greg Zeschuk i Ray Muzyka po cichu liczyli, że mają szansę przejąć Electronic Arts od środka. Pod warunkiem, że Star Wars: The Old Republic odniesie wielki sukces.

Fallout mógł zakończyć się zupełnie inaczej. Tim Cain ujawnia swój odrzucony pomysł na finał kultowego RPG: „tort i balony”
Fallout mógł zakończyć się zupełnie inaczej. Tim Cain ujawnia swój odrzucony pomysł na finał kultowego RPG: „tort i balony”

Jakub Błażewicz, 25 lutego 2025, 10:53

Tim Cain miał powody, dla których myślał o szczęśliwym zakończeniu pierwszego Fallouta, nim odwiedli go od tego pozostali twórcy kultowego RPG.

GTA Vice City również nieoficjalnie trafi na „nową” platformę. Będzie to nawet większe osiągnięcie niż w przypadku „trójki”
GTA Vice City również nieoficjalnie trafi na „nową” platformę. Będzie to nawet większe osiągnięcie niż w przypadku „trójki”

Danuta Repelowicz, 24 lutego 2025, 17:04

Choć Dreamcast oficjalnie odszedł w cień wiele lat temu, fani nie pozwalają mu „umrzeć”. Po udanym przeniesieniu GTA 3 na tę kultową konsolę Segi, na warsztat trafiła kolejną część serii – GTA: Vice City.

Nikt nigdy nie kupił kolekcjonerki Dying Light za 1 250 000 złotych. Techland się nie kryje: „Na całe szczęście!”
Nikt nigdy nie kupił kolekcjonerki Dying Light za 1 250 000 złotych. Techland się nie kryje: „Na całe szczęście!”

Marcin Bukowski, 24 lutego 2025, 11:54

Przed premierą Dying Light, Techland oferował niezwykle drogą edycję gry, zawierającą m.in. prawdziwy schron. Nikt jednak nie zdecydował się jej kupić, z czego firma jest… zadowolona.

„Pokłóciłem się wtedy z projektantami”. Producent Skyrima osobiście zbalansował jeden z największych hitów RPG w historii tuż przed premierą
„Pokłóciłem się wtedy z projektantami”. Producent Skyrima osobiście zbalansował jeden z największych hitów RPG w historii tuż przed premierą

Kamil Kleszyk, 23 lutego 2025, 13:11

Producent The Elder Scrolls V: Skyrim, Jeff Gardiner, opowiedział o tym, jak na kilka tygodni przed premierą podjął się samodzielnego zbalansowania hitowej produkcji.

Największa tajemnica Cyberpunka 2077 przybliżona w powracającym cyklu Sensacje Gier XXI Wieku od tvgry
Największa tajemnica Cyberpunka 2077 przybliżona w powracającym cyklu Sensacje Gier XXI Wieku od tvgry

Jakub Błażewicz, 20 lutego 2025, 11:00

Cyberpunk 2077 to istna kopalnia sekretów, a niektóre z nich gracze odkrywają nawet 4 lata po premierze. Redakcja tvgry przyjrzała się jednej z największych tajemnic Night City.

„To jest gó**no. To niewiarygodnie zła gra”. Sony nie wierzyło w sukces pierwszego soulslike’a twórców Dark Souls, czym mocno zawiodło FromSoftware
„To jest gó**no. To niewiarygodnie zła gra”. Sony nie wierzyło w sukces pierwszego soulslike’a twórców Dark Souls, czym mocno zawiodło FromSoftware

Kamil Kleszyk, 19 lutego 2025, 19:42

Przed premierą Demon’s Souls Sony wątpiło w sukces produkcji FromSoftware. Z tego powodu deweloperzy nie nawiązali z japońską korporacją współpracy przy tworzeniu pierwszego Dark Souls.

Wyciek kodu źródłowego GTA San Andreas przyniósł zaskakująco dużo zakulisowych informacji o hicie Rockstara
Wyciek kodu źródłowego GTA San Andreas przyniósł zaskakująco dużo zakulisowych informacji o hicie Rockstara

Zuzanna Domeradzka, 17 lutego 2025, 17:11

Do sieci wyciekł kod źródłowy kultowego GTA: San Andreas. Zdradza on ciekawe informacje m.in. o testowanych przez Rockstar mechanikach, które ostatecznie nie trafiły do finalnej wersji gry.

W GTA 3 początkowo mieliśmy być gonieni przez policję za przejechanie na czerwonym świetle. Stróże prawa byli jednak zbyt upierdliwi i agresywni
W GTA 3 początkowo mieliśmy być gonieni przez policję za przejechanie na czerwonym świetle. Stróże prawa byli jednak zbyt upierdliwi i agresywni

Krzysztof Kałuziński, 16 lutego 2025, 14:48

Policja w GTA 3 mogła być tak drobiazgowa, jak w pierwszej Mafii i karać nas nawet za niewielkie przewinienia. Twórcy odrzucili jednak ten pomysł, bo mógł odstraszyć fanów cyklu.

Oto świetny przykład na istnienie żyjącego świata w Kingdom Come: Deliverance 2. Nawet scenarzysta Wiedźmina 4 jest zachwycony tą immersyjną mechaniką
Oto świetny przykład na istnienie żyjącego świata w Kingdom Come: Deliverance 2. Nawet scenarzysta Wiedźmina 4 jest zachwycony tą immersyjną mechaniką

Michał Harat, 16 lutego 2025, 11:11

Żyjący świat Kingdom Come: Deliverance 2 robi na graczach ogromne wrażenie – przygody piszą się same. Jeden z deweloperów, który nad nim pracował, zabrał głos w tej sprawie.

Znienawidzoną postać z The Last of Us 2 prawie zagrała inna aktorka, powód był prozaiczny. Laura Bailey przekonała szefa Naughty Dog czymś, czego nie miał nikt inny
Znienawidzoną postać z The Last of Us 2 prawie zagrała inna aktorka, powód był prozaiczny. Laura Bailey przekonała szefa Naughty Dog czymś, czego nie miał nikt inny

Kamil Kleszyk, 15 lutego 2025, 08:51

Twórca serii The Last of Us, Neil Druckmann, przyznał, że początkowo nie chciał, aby to Laura Bailey wcieliła się w rolę Abby. Powodem była zbytnia popularność aktorki głosowej.

„Dołączyłem do CD Projekt RED jako pracownik nr 86”. Paweł Sasko wspomina 13 lat pracy w największym polskim studiu
„Dołączyłem do CD Projekt RED jako pracownik nr 86”. Paweł Sasko wspomina 13 lat pracy w największym polskim studiu

Marcin Bukowski, 13 lutego 2025, 09:06

Paweł Sasko świętuje swoją 13. rocznicę pracy w CD Projekt Red. Z tej okazji podzielił się z fanami kilkoma ciekawostkami.

Były prezes Activision Blizzard neguje, że był najgorszym szefem w historii branży gier i zdradza wiele zakulisowych ciekawostek
Były prezes Activision Blizzard neguje, że był najgorszym szefem w historii branży gier i zdradza wiele zakulisowych ciekawostek

Jakub Błażewicz, 12 lutego 2025, 14:40

Activision mogło stać się częścią Electronic Arts, a Bobby Kotick wskazuje na „najgorszego prezesa” w historii branży gier.

Wykorzystał ETS2 do symulowania jazdy w stanie zmęczenia bez narażania kogokolwiek na niebezpieczeństwo
Wykorzystał ETS2 do symulowania jazdy w stanie zmęczenia bez narażania kogokolwiek na niebezpieczeństwo

Jakub Błażewicz, 10 lutego 2025, 13:04

Euro Truck Simulator 2 pomogło czeskiemu badaczowi sprawdzić, jak długa jazda wpływa na kierowców – bez narażania ich na niebezpieczeństwo.

„Nowa gra twórców Wiedźmina” - czyli kogo? Dzięki książce Wilczym śladem dowiedziałam się w końcu, komu zawdzięczamy Płotkę na dachu
„Nowa gra twórców Wiedźmina” - czyli kogo? Dzięki książce Wilczym śladem dowiedziałam się w końcu, komu zawdzięczamy Płotkę na dachu

Anna Garas, 5 lutego 2025, 14:10

Jak wzbudzić zainteresowanie zapowiedzią nowej gry? Wystarczą trzy magiczne słowa: „od twórców Wiedźmina”. Tak naprawdę o samej ekipie odpowiadającej za jedną z najważniejszych gier RPG w historii wiedzieliśmy niewiele – przynajmniej do niedawna. Na pomoc przybywa książka Wilczym śladem: Historia powstania gry Wiedźmin 3.

Maxis ujawnia nowości w The Sims i łata zepsute remastery. Twórca serii, Will Wright, podzielił się ciekawymi przemyśleniami
Maxis ujawnia nowości w The Sims i łata zepsute remastery. Twórca serii, Will Wright, podzielił się ciekawymi przemyśleniami

Sonia Selerska, 5 lutego 2025, 13:58

Urodziny The Sims zaskakują powrotem do przeszłości i planami na nową zawartość w najnowszej części gry. Will Wright ocenia kierunek rozwoju serii.

Henryk w Kingdom Come 2 może śmierdzieć tak mocno, że odór zdradzi wrogom jego pozycję
Henryk w Kingdom Come 2 może śmierdzieć tak mocno, że odór zdradzi wrogom jego pozycję

Kamil Kleszyk, 4 lutego 2025, 21:10

Wygląda na to, że gracze Kingdom Come: Deliverance 2 będą musieli przykładać sporo uwagi do czystości Henryka. Okazuje się bowiem, że brzydkie zapachy wydzielane przez bohatera mogą zdemaskować jego pozycje.

70 dni i 9 milionów zgonów: deweloper musiał powstrzymać wojnę w grze MMO na Steamie
70 dni i 9 milionów zgonów: deweloper musiał powstrzymać wojnę w grze MMO na Steamie

Adrian Werner, 4 lutego 2025, 14:45

Przez ponad 70 dni fani gry Foxhole toczyli wieczną wojnę na jednym z serwerów. Zabawę ostatecznie popsuli im sami deweloperzy, chcąc doprowadzić do zakończenia konfliktu.

„Ktoś mi kiedyś powiedział, że Dreamworks mnie pozwie”. Szalony gracz Stormworks wpakował całego Shreka do gry, w 10 klatkach i bez dźwięku
„Ktoś mi kiedyś powiedział, że Dreamworks mnie pozwie”. Szalony gracz Stormworks wpakował całego Shreka do gry, w 10 klatkach i bez dźwięku

Kamil Kleszyk, 31 stycznia 2025, 20:31

Jeden z graczy Stormworks: Build and Rescue wpadł na dość niecodzienny pomysł, aby stworzyć modyfikację dodającą do symulatora możliwość obejrzenia… pełnej wersji filmu Shrek.

Gracz walczył z niesprawiedliwym banem w CoD przez 763 dni, aby ocalić swoją reputację na Steamie
Gracz walczył z niesprawiedliwym banem w CoD przez 763 dni, aby ocalić swoją reputację na Steamie

Jakub Błażewicz, 30 stycznia 2025, 15:10

763 dni i rozprawa sądowa pozwoliły graczowi Call of Duty w końcu cofnąć bana przyznanego mu przez Activision i usunąć skazę na honorze jego konta na Steamie.

„Chciałem mieć pewność, że Crysis się nie zestarzeje
„Chciałem mieć pewność, że Crysis się nie zestarzeje". Reżyser gry, która paliła nasze komputery, wyjaśnił, jaki cel przyświecał twórcom legendarnego FPS-a

Kamil Kleszyk, 19 stycznia 2025, 09:45

Twórca Crysisa, Cevat Yerli, odniósł się do kwestii niebotycznie wysokich wymagań, jakie gra z 2007 roku stawiała komputerom. Deweloper przyznał, że pragnął, aby produkcja wyglądała dobrze nawet wiele lat po premierze.

Przykład Cyberpunka 2077 pokazuje, że tłumaczenie gier to praca nawet dla tysięcy osób
Przykład Cyberpunka 2077 pokazuje, że tłumaczenie gier to praca nawet dla tysięcy osób

Jakub Błażewicz, 15 stycznia 2025, 14:47

Cyberpunk 2077 powstał z pomocą 5,3 tysiąca osób, a prawie połowę z nich stanowili „partnerzy” CD Projekt RED odpowiedzialni za lokalizację polskiego RPG.

Starfield miał być bardziej brutalny, ale Bethesda uznała to za niewarte zachodu
Starfield miał być bardziej brutalny, ale Bethesda uznała to za niewarte zachodu

Jakub Błażewicz, 14 stycznia 2025, 14:14

System brutalnych obrażeń (w tym dekapitacji) w grze Starfield wymagałby gigantycznego wysiłku od twórców, a i tak efekt mógłby nie pasować do ich wizji.

Twórcy Kingdom Come 2 przypomnieli o potężnym scenariuszu gry. Pod tym względem RPG Czechów bije na głowę Baldur's Gate 3
Twórcy Kingdom Come 2 przypomnieli o potężnym scenariuszu gry. Pod tym względem RPG Czechów bije na głowę Baldur's Gate 3

Jakub Błażewicz, 14 stycznia 2025, 10:43

Scenariusz Kingdom Come: Deliverance 2 może odebrać rekord Guinessa Baldur's Gate 3, a na pewno zajmuje sporo miejsca po wydrukowaniu go przez studio Warhorse.

44% z 1000 najlepszych graczy w Path of Exile 2 gra tą konkretną klasą. To właśnie sprawia, że osiągają tak dobre wyniki
44% z 1000 najlepszych graczy w Path of Exile 2 gra tą konkretną klasą. To właśnie sprawia, że osiągają tak dobre wyniki

Marcin Bukowski, 13 stycznia 2025, 12:28

Wśród najlepszych graczy Path of Exile 2 dominuje klasa Stormweaver. Kontrola żywiołów oraz duży zasięg ataku sprawiają, że jest niezwykle efektywna w końcowej fazie gry.

Jak gry na Steamie oceniają Polacy, a jak inne nacje? W swoich recenzjach jesteśmy łaskawi
Jak gry na Steamie oceniają Polacy, a jak inne nacje? W swoich recenzjach jesteśmy łaskawi

Jakub Błażewicz, 10 stycznia 2025, 12:00

Po nagłym wzroście entuzjazmu 5 lat temu gracze są coraz bardziej krytyczni w recenzjach gier na Steamie, zwłaszcza w opiniach pisanych po chińsku, koreańsku i japońsku.

W CD Projekt RED wciąż  pracuje około 100 deweloperów Wiedźmina 3. Niektórzy z nich to weterani serii
W CD Projekt RED wciąż pracuje około 100 deweloperów Wiedźmina 3. Niektórzy z nich to weterani serii

Jakub Błażewicz, 9 stycznia 2025, 14:50

Nad nowymi grami CD Projektu wciąż pracuje około stu twórców Wiedźmina 3 oraz garść weteranów polskiego cyklu.

Mroczne zadanie z Wiedźmina 3 było poligonem doświadczalnym dla twórców Wiedźmina 4. Tworząc je, mieli poczuć klimat uniwersum
Mroczne zadanie z Wiedźmina 3 było poligonem doświadczalnym dla twórców Wiedźmina 4. Tworząc je, mieli poczuć klimat uniwersum

Maciej Gaffke, 8 stycznia 2025, 19:51

Nowi deweloperzy CD Projekt Red pracowali nad dodatkowym questem w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Teraz te same osoby zaangażowane są w tworzenie Wiedźmina 4.

Pozornie nieistotny aspekt GTA 3, który okazał się zbyt nudny, pchnął twórców do wymyślenia jednego z ikonicznych elementów wielu innych gier Rockstara
Pozornie nieistotny aspekt GTA 3, który okazał się zbyt nudny, pchnął twórców do wymyślenia jednego z ikonicznych elementów wielu innych gier Rockstara

Marcin Bukowski, 8 stycznia 2025, 13:00

Były pracownik Rockstara ujawnił, w jaki sposób w serii GTA powstała ikoniczna już dzisiaj kamera filmowa. Jej początki związane są z nudnymi podróżami kolejowymi.

Deweloperzy Stellar Blade kupili cały stos PS5 Pro i podarowali je wszystkim pracownikom w pakiecie z 3400 dolarów premii motywacyjnej na głowę
Deweloperzy Stellar Blade kupili cały stos PS5 Pro i podarowali je wszystkim pracownikom w pakiecie z 3400 dolarów premii motywacyjnej na głowę

Adrian Werner, 7 stycznia 2025, 12:40

W podzięce za sukces Stellar Blade szefostwo studia Shift Up przygotowało dla swoich pracowników atrakcyjne noworoczne prezenty.

Gracze są zmęczeni grami na 30-100 godzin i ogromnymi światami, których nie da się zwiedzić w całości, twierdzi twórca Starfielda
Gracze są zmęczeni grami na 30-100 godzin i ogromnymi światami, których nie da się zwiedzić w całości, twierdzi twórca Starfielda

Jakub Błażewicz, 7 stycznia 2025, 12:21

Shen Will zgadza się, że gracze mogą być zmęczeni tytułami na wiele godzin, zwłaszcza gdy mają już swoje wiecznie żywe tytuły, do których stale wracają.

„Ktoś grał, strzelając do każdego NPC, zanim ten zdążył się odezwać”. Dwie skrajnie różne postacie upewniły twórców Fallouta, że fabuły nie da się popsuć
„Ktoś grał, strzelając do każdego NPC, zanim ten zdążył się odezwać”. Dwie skrajnie różne postacie upewniły twórców Fallouta, że fabuły nie da się popsuć

Marcin Bukowski, 6 stycznia 2025, 10:34

Twórca Fallouta opowiedział o kluczowej dla historii gry postaci, która była w stanie zepsuć fabułę. Zmusiło to deweloperów do ponownego sprawdzenia całego tytułu.

GTA 3 nieoficjalnie trafiło na „nową” platformę. Projekt oddanych fanów niejako pozwala zasmakować historii, która nigdy się nie wydarzyła
GTA 3 nieoficjalnie trafiło na „nową” platformę. Projekt oddanych fanów niejako pozwala zasmakować historii, która nigdy się nie wydarzyła

Danuta Repelowicz, 30 grudnia 2024, 20:40

Grand Theft Auto 3 miało kiedyś trafić na konsolę Sega Dreamcast. Dziś możemy zagrać w tę alternatywną wersję owego kultowego tytułu.

Tak sprawdzisz, ile wydałeś na gry na Steamie. Niektórzy wydali ponad 200 tysięcy złotych
Tak sprawdzisz, ile wydałeś na gry na Steamie. Niektórzy wydali ponad 200 tysięcy złotych

Marcin Bukowski, 30 grudnia 2024, 11:42

Przez wiele lat obecności Steama na rynku część graczy przeznaczyła na gry zawrotne kwoty pieniędzy. U niektórych sięgają one nawet 200 tysięcy zł.

Unikalny Quake 2 z PSX-a trafił na PC. Port został odtworzony praktycznie od zera, gdyż próba przeniesienia danych z konsoli byłaby mordęgą
Unikalny Quake 2 z PSX-a trafił na PC. Port został odtworzony praktycznie od zera, gdyż próba przeniesienia danych z konsoli byłaby mordęgą

Adrian Werner, 25 grudnia 2024, 13:35

Ukazał się mod Quake II PSX. Odtwarza on na PC mapy z mocno odmiennego wydania tego FPS-a opracowanego z myślą o pierwszym PlayStation.

7-sekundowy teaser Assassin’s Creed: Shadows rzuca odrobinę światła na fabułę. Ubisoft ujawnił nieznane dotąd grafiki ukochanego przez fanów bohatera serii
7-sekundowy teaser Assassin’s Creed: Shadows rzuca odrobinę światła na fabułę. Ubisoft ujawnił nieznane dotąd grafiki ukochanego przez fanów bohatera serii

Kamil Kleszyk, 22 grudnia 2024, 09:06

Do sieci trafił krótki, bo zaledwie 7-sekundowy teaser Assassin’s Creed: Shadows, który po raz pierwszy ukazuje symbole asasynów i templariuszy w grze.

Twój Steam Replay 2024 jest już dostępny. Sprawdź, w ile gier grałeś w tym roku
Twój Steam Replay 2024 jest już dostępny. Sprawdź, w ile gier grałeś w tym roku

Jakub Błażewicz, 19 grudnia 2024, 12:23

Steam Replay 2024 pozwala Wam sprawdzić, w co i jak długo graliście na Steamie oraz jakie osiągnięcia zdobyliście przez ostatni rok.

Przebój Steam z 98% pozytywnych recenzji, który zgarnął 3 nagrody na TGA 2024, ma mocno ukryte „prawdziwe zakończenie”. Balatro jest jak kultowy Tetris
Przebój Steam z 98% pozytywnych recenzji, który zgarnął 3 nagrody na TGA 2024, ma mocno ukryte „prawdziwe zakończenie”. Balatro jest jak kultowy Tetris

Kamil Kleszyk, 15 grudnia 2024, 09:24

Wynik, jaki osiągnął jeden ze streamerów w Balatro, spowodował, że popularna gra karciana zawiesiła się.

Nieuchwytny Geralt, Próba Traw i serbski potwór - wyciągamy smaczki ze zwiastuna Wiedźmina 4
Nieuchwytny Geralt, Próba Traw i serbski potwór - wyciągamy smaczki ze zwiastuna Wiedźmina 4

Krzysztof Mysiak, 13 grudnia 2024, 17:00

Sześciominutowy zwiastun to wszystko, czym na razie dysponujemy w temacie Wiedźmina 4. Mało? Zdziwicie się, ile szczegółów można z niego wyłowić, rzucając odrobinę światła na fabułę i gameplay w nowym tytule CDP RED. Baczcie jeno na spojlery!

Kojima spędza tak dużo czasu na testowaniu Death Stranding 2, że brakuje mu snu. „Zasnąłem dwa razy w trakcie dostawy”
Kojima spędza tak dużo czasu na testowaniu Death Stranding 2, że brakuje mu snu. „Zasnąłem dwa razy w trakcie dostawy”

Jakub Błażewicz, 9 grudnia 2024, 11:07

Hideo Kojima pojawi się na gali The Game Awards 2024, ale na razie sen z powiek spędzają mu testy Death Stranding 2: On The Beach.

Podczas testów WoW-a graczom zabrakło questów. Blizzard odpowiedział najlepiej, jak umiał. Dzisiaj kultowe MMO oferuje oszałamiające 38 000 zadań
Podczas testów WoW-a graczom zabrakło questów. Blizzard odpowiedział najlepiej, jak umiał. Dzisiaj kultowe MMO oferuje oszałamiające 38 000 zadań

Jakub Błażewicz, 8 grudnia 2024, 13:30

Już w trakcie testów pierwotnej wersji World of Warcraft gracze szybko wyczerpali zasób zadań, zmuszając Blizzard do znacznego zwiększenia ich liczby.

Sony tak bardzo bało się Microsoftu, że zawalczyło o trzy gry GTA. Dziś to najbardziej kultowe odsłony, ale wtedy PlayStation kupiło kota w worku
Sony tak bardzo bało się Microsoftu, że zawalczyło o trzy gry GTA. Dziś to najbardziej kultowe odsłony, ale wtedy PlayStation kupiło kota w worku

Adrian Werner, 7 grudnia 2024, 10:17

Dawny szef PlayStation w Europie zdradził, że firma Sony zdobyła GTA 3 na wyłączność, gdyż bała się premiery pierwszego Xboxa.

STALKER 2 był tak popularny, że doprowadził do spowolnień Internetu w Ukrainie
STALKER 2 był tak popularny, że doprowadził do spowolnień Internetu w Ukrainie

Adrian Werner, 5 grudnia 2024, 14:30

Ukraińscy dostawcy Internetu ujawnili, że tak wielu lokalnych graczy pobierało w dniu premiery grę S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, że doprowadziło to do spowolnień sieci w całym kraju.

„Nie odczytali mojej wiadomości. Przez około półtora roku”. Gwiazdor Baldur’s Gate 3 chciał sam z siebie za darmo wspomóc Fallout: London, lecz nie został zauważony
„Nie odczytali mojej wiadomości. Przez około półtora roku”. Gwiazdor Baldur’s Gate 3 chciał sam z siebie za darmo wspomóc Fallout: London, lecz nie został zauważony

Kamil Kleszyk, 4 grudnia 2024, 18:06

Użyczający głosu Astarionowi w Baldur’s Gate 3 aktor Neil Newbon zdradził, że zaoferował swoją pomoc twórcom modyfikacji Fallout: London na długo przed dołączeniem do projektu. Pech jednak chciał, że jego wiadomość zawieruszyła się w na bardzo długi czas.

„Niemożliwą do wykonania”, kultową misję ze strategii StarCraft 2 udało się przejść po ponad 14 latach od premiery gry. Tak jakby
„Niemożliwą do wykonania”, kultową misję ze strategii StarCraft 2 udało się przejść po ponad 14 latach od premiery gry. Tak jakby

Maciej Gaffke, 2 grudnia 2024, 21:49

Fanowi StarCrafta niejako udało się wykonać niemożliwą do przejścia misję w Wings of Liberty. Swój wyczyn pokazał on w filmie w serwisie YouTube.

Kody do GTA San Andreas, Vice City i „trójki” zostały sprytnie ukryte przed hakerami. Doprowadziło to do zabawnej, ale też frustrującej sytuacji
Kody do GTA San Andreas, Vice City i „trójki” zostały sprytnie ukryte przed hakerami. Doprowadziło to do zabawnej, ale też frustrującej sytuacji

Krzysztof Kałuziński, 1 grudnia 2024, 13:45

Już nigdy nie spojrzycie na kod „HESOYAM” z GTA: San Andreas w ten sam sposób. Były pracownik Rockstar Games zdradził, jak ukrywał „cheaty” przed hakerami, przyczyniając się tym samym do utrudnienia życia speedrunnerom.

W nowym Wiedźminie Andrzeja Sapkowskiego pojawia się element, który do tej pory był obecny jedynie w grach CD Projekt Red
W nowym Wiedźminie Andrzeja Sapkowskiego pojawia się element, który do tej pory był obecny jedynie w grach CD Projekt Red

Kamil Kleszyk, 30 listopada 2024, 08:12

Wygląda na to, że autor Rozdroża kruków, Andrzej Sapkowski, przygotował w swojej najnowszej książce drobną niespodziankę dla fanów growej serii Wiedźmin od studia CD Projekt Red.

Pamiętacie kultowe BMW M3 GTR z NFS Most Wanted? Po 19 latach samochód doczekał się oficjalnego odpowiednika w rzeczywistości
Pamiętacie kultowe BMW M3 GTR z NFS Most Wanted? Po 19 latach samochód doczekał się oficjalnego odpowiednika w rzeczywistości

Krzysztof Mysiak, 29 listopada 2024, 13:56

Electronic Arts uczciło 30-lecie serii Need for Speed, odtwarzając w rzeczywistości ikoniczne BMW M3 GTR z NFS: Most Wanted. W projekt zaangażowano samą firmę BMW – jej dywizja M Motorsport wykorzystała jako bazę jedną ze swoich zasłużonych wyścigówek.