futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 5 października 2013, 18:36

autor: Adrian Werner

Steam Machines - Valve ujawniło konfiguracje prototypowych pecetów

Studio Valve ujawniło konfiguracje prototypowych Steam Machines, czyli pecetów zaprojektowanych specjalne z myślą o grania za pomocą systemu Steam OS.

Pierwsze komercyjne Steam Machines trafią do sprzedaży w przyszłym roku. - Steam Machines - Valve ujawniło konfiguracje prototypowych pecetów - wiadomość - 2013-10-05
Pierwsze komercyjne Steam Machines trafią do sprzedaży w przyszłym roku.

Pod koniec września firma Valve zapowiedziała tzw. Steam Machines, czyli linię dedykowanych pecetów, zaprojektowanych jako urządzenia do salonów i pokojów dziennych graczy. Komputery te powstają z myślą o systemie Steam OS. Pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży dopiero w przyszłym roku, ale już wkrótce do 300 wybranych użytkowników powędrują jednostki testowe opracowane przez samo Valve. Studio właśnie ujawniło jakie będą konfiguracje tych prototypów. Szykowanych jest kilka wariantów:

Konfiguracje prototypów Steam Machines

  1. Karta grafiki: Nvidia Titan modele GTX780, GTX760 lub GTX660
  2. Procesor: Intel i7-4770, i5-4570 lub i3
  3. Pamieć: 16GB DDR3-1600 (RAM), 3GB GDDR5 (pamięć karty grafiki)
  4. Dysk twardy: 1TB/8GB hybrydowy SSHD
  5. Zasilanie: 450w 80Plus Gold
  6. Rozmiary: 30,5 x 31,5 x 7,4 cm

Wszystkie prototypowe Steam Machines będzie można we własnym zakresie rozbudowywać i ulepszać. Każda jednostka zostanie zaprojektowana tak, aby nie było problemów z wymianą procesora, karty grafiki, pamięci, dysku twardego czy nawet płyty głównej.

Valve opracowało prototypy jako bardzo wydajne maszyny. Nie znaczy to jednak, że komercyjne wersje innych producentów będą posiadały identyczne konfiguracje. Celem jest, aby Steam Machines oferowały duży przekrój zarówno pod względem ceny, jak i mocy. Ponadto pojawią się również wyspecjalizowane wersje, stawiające np. na małe rozmiary, czy też poświęcające je na rzecz jak największych osiągów.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej