futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 24 kwietnia 2015, 10:28

autor: Kamil Zwijacz

Sprzedaż konsol Xbox spadła o 20% w porównaniu do 2014 roku

W najnowszym raporcie finansowym firmy Microsoft zdradzono, że w okresie 1 stycznia - 31 marca 2015 roku do sklepów wysłano łącznie 1,6 mln konsol Xbox One i Xbox 360. Oznacza to, że urządzenia nie cieszą się takim zainteresowaniem jak w tym samym okresie 2014 roku, kiedy to do sprzedawców wysłano 2 mln sztuk obu maszyn.

Koncern Microsoft opublikował raport finansowy za trzeci kwartał 2015 roku fiskalnego (okres od 1 stycznia do 31 marca 2015 roku). Wynika z niego, że konsole Xbox (firma podaje łączny wynik osiągnięty przez Xboksa One i Xboksa 360) cieszyły się w tym czasie mniejszym zainteresowaniem, niż rok wcześniej. Zanotowano duży, bo aż 20% spadek liczby zamówień. Łącznie do sklepów wysłano 1,6 mln sztuk obu maszyn, a w tym samym okresie roku fiskalnego 2014 na półki sklepowe trafiły 2 mln Xboksów. W związku z tym przychód z konsol zmalał o 24% do 306 mln dolarów, a cały dział odpowiedzialny za sprzęt komputerowy i gry zanotował spadek o 72 mln dolarów dochodu. Ostateczny wynik zamknął się w kwocie 1,8 miliarda dolarów, głównie dzięki 44% wzrostowi przychodów ze sprzedaży urządzeń Surface, które zapewniły gigantowi z Redmond 713 mln dolarów.

W ostatnich miesiącach Xboksy nie cieszą się ogromnym zainteresowaniem. - Sprzedaż konsol Xbox spadła o 20% w porównaniu do 2014 roku - wiadomość - 2015-04-24
W ostatnich miesiącach Xboksy nie cieszą się ogromnym zainteresowaniem.
Wyniki finansowe Microsoftu:
  • 6% wzrost przychodów w trzecim kwartale fiskalnym 2015 roku
  • Do sklepów wysłano 1,6 mln egzemplarzy konsol Xbox (spadek o 20% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej)
  • 44% wzrost przychodów ze sprzedaży urządzeń Surface

Sytuacja konsol Xbox nie jest więc idealna, ale za to świetnie radzi sobie usługa Xbox Live, której wykorzystanie wzrosło o 30% przez przekonanie do niej nowych osób oraz częstsze korzystanie użytkowników z dostępnych aplikacji (np. Netflix).

Z kolei Microsoft jako całość radzi sobie znakomicie. Koncern zanotował 6% wzrost przychodów z 20,4 miliardów na 21,7 miliarda dolarów w ostatnim kwartale, a w dziewięciu miesiącach roku fiskalnego 2015 uzyskał 71,4 miliarda dolarów przychodu (63,4 miliarda w tym samym okresie rok wcześniej).