PS5 - patent sugeruje wsteczną kompatybilność z PS1, PS2 i PS3 przez streaming
Jeden z patentów Sony daje nadzieję, że nie tylko gry z PS4, ale i te z wcześniejszych generacji konsol będą możliwe do uruchomienia na PS5. Kluczem może być streaming.

- jeden z patentów Sony może sugerować pojawienie się kompatybilności PS5 z konsolami starszymi niż PS4, wszystko dzięki grom przechowywanym w chmurze i streamingowi.
Użytkownik Twittera o pseudonimie Renka_shedule dostrzegł w patencie Sony sposób na wsteczną kompatybilność gier ze starszych generacji PlayStation, oznaczonych numerkami od 1 do 3. Choć oficjalnie potwierdzono możliwość uruchomienia większości gier z PS4 na nowej konsoli, współpraca starszych tytułów pozostaje pod znakiem zapytania. Jednak pewne szczegóły patentu mogą sugerować, że będzie to możliwe poprzez streaming.
Wpis użytkownika Twittera pokazuje parę schematów patentowych:
Oczywiście japońskie znaczki kana mogą być niezrozumiałe dla wielu rodaków. Posiłkując się treścią wiadomości w serwisie PSU, cytuję przetłumaczone fragmenty opisu:
Duża liczba gier na PS1/PS2/PS3 i innych wersji konsol może być przechowywana i używana za pośrednictwem biblioteki gier w chmurze.
Gry te mogą być uruchamiane na wirtualnej maszynie, która naśladuje system operacyjny danej konsoli.
Wynika z tego, że gry z konsol starszych niż PS4 mogą być przechowywane w chmurze i za pośrednictwem np. usługi PlayStation Now być streamowane na PS5. Mimo braku sprzętowej kompatybilności nowej konsoli jest szansa, że zagramy na niej w naprawdę wiekowe tytuły. Odpowiednie środowisko sprzętowe i programowe zapewni wirtualna maszyna, a konsola wyświetli tylko obraz.

Na jednym z obrazków patentowych widać także dodatkowe możliwości, jak dzielenie się starszymi grami, nagrywanie rozgrywek i przesyłanie ich znajomym do rozegrania. Trzeba jednak pamiętać, że to tylko patent - nie ma pewności, że znajdzie się on w realizacji. Wsteczna kompatybilność dla wielu osób jest istotną sprawą, ponieważ krótko po premierze nowej konsoli nie ma nią zbyt wielu gier. Sytuację ratuje wtedy możliwość zagrania w te tytuły, które już posiadamy. Xbox Series X będzie posiadał pełną wsteczną kompatybilność – tak oficjalnie twierdzi Microsoft. Czy Sony użyje streamingu, aby zapewnić podobną funkcjonalność w PS5? Czas pokaże.
- streaming / chmura
- emulacja / wsteczna kompatybilność
- patenty i znaki towarowe
- dziewiąta generacja
- Sony Interactive Entertainment
- PS5 / PlayStation 5
- PlayStation
- PS2
- PS3
- PS1
- PS5
Komentarze czytelników
kiera2003 Senator

To nie jest kompatybilność.
Kompatybilność jest wtedy, gdy konsola jest w stanie np. za pomocą emulacji uruchomić oprogramowanie napisane na inne urządzenie.
Ta technologia, to nic innego jak strumieniowanie obrazu poprzez łącze internetowe. To nie ma nic wspólnego z kompatybilnością - to sposób na wyciąganie forsy z naiwnych jeleni.
WolfDale Legend

Pisaliście że pudełka z konsol nie znikną? Może i nie znikną, ale Sony czy MS już Was zrobi bez mydła podlej niż Gaben. Bo nie będą się bawić w cyfrówki, tylko od razu pójdą w chmurę oferując urządzenia wspomagające dalej zwanymi konsolami, aby zapisywać część plików w pamięci aby wszystko lepiej działało. Na razie będzie to tzw. kompatybilność wsteczna, ale w przyszłości dla dobra graczy spotka to pudełka które będą wydmuszkami jeśli się ostaną.
Wiarołomca Senator
Nieźle, dalej będą bic kasę na ps4 i grach na ps4
Polaczek699 Junior

Ta konsola ma bez trudu odpalać gry na wysokich i 60 fps to z emulowaniem ps1,2 nie da sobie rady?