Kasując konto na Facebooku, pozbywamy się gier kupionych na Oculus

Po integracji kont Facebook i Oculus, decydując się na tymczasowe wyłączenie lub całkowite usunięcie pierwszego z nich, tracimy również dostęp do gier kupionych w przeszłości na drugim.

futurebeat.pl

Bartosz Świątek

Kasując konto na Facebooku, pozbywamy się gier kupionych na Oculus.
Kasując konto na Facebooku, pozbywamy się gier kupionych na Oculus.

W SKRÓCIE:

  1. po połączeniu kont na platformach Oculus i Facebook, deaktywowanie lub usunięcie konta na FB blokuje dostęp do gier kupionych wcześniej na Oculus (w pierwszym przypadku tymczasowo, w drugim permanentnie);
  2. część użytkowników zwraca uwagę, że łatwo jest połączyć niewłaściwe konta (np. wykorzystać FB członka rodziny);
  3. niektórzy skarżą się też na to, że ich świeżo założone konta na FB są blokowane zaraz po przeprowadzeniu integracji z Oculus, bez żadnego wyraźnego powodu.

Serwis UploadVR donosi, że w związku z integracją platformy Oculus z Facebookiem, użytkownicy gogli Oculus Rift oraz Oculus Quest (1 i 2), którzy zdecydują się na usunięcie swojego konta we wspominanym serwisie społecznościowym, stracą dostęp do wszystkich gier, które zakupili w sklepie Oculus. Kasacji ulegną też save’y zapisane w chmurze oraz historia zamówień.

Kasując konto na Facebooku, pozbywamy się gier kupionych na Oculus - ilustracja #1
Informacja o konsekwencjach usunięcia konta. Źródło: Facebook.

Dostęp do gier utracimy także wtedy, gdy zdecydujemy się na tymczasowe wyłączenie konta, ale w takiej sytuacji odzyskamy wszystko po jego ponownej aktywacji.

To nie jedyny problem związany z omawianą integracją platform. Część użytkowników wskazuje, że łatwo jest omyłkowo podpiąć swoją kolekcję gier Oculus do konta facebookowego członka rodziny. Niektórzy zwracają też uwagę, że w niektórych przypadkach nowo założone konta nabywców gogli Oculus Quest 2 zostały wyłączone niedługo po połączeniu ich z platformą Oculus. Stało się to pomimo faktu, że w czasie rejestracji podali prawdziwe dane i fotografię. W rezultacie dość drogie urządzenie stało się praktycznie bezużyteczne.

Nie byłem fanem tworzenia konta na Facebooku, po usunięciu mojego poprzedniego pięć lat temu, ale ze względu na Quest 2 zdecydowałem się to zrobić. Wpisałem wszystkie moje prawdziwe dane i moje konto zostało natychmiast wyłączone. Teraz mam wart 300 dolarów ciężarek do papieru, dopóki ktoś z Facebooka nie zdecyduje o losie mojego VR – opisuje gracz o ksywie thespieler11.

W komunikacie wysłanym redakcji portalu Eurogamer Facebook poinformował, że komplikacje ostatniego typu dotyczą jedynie niewielkiej grupy użytkowników. Osoby, które natrafiły na podobny problem, powinny skontaktować się z działem obsługi klienta Oculus. Niestety, część graczy wskazuje, że tempo działania firmy w takich sprawach nie zachwyca. Pozostaje tylko uzbroić się w cierpliwość, bo nie ma innego sposobu na wyjście z tej kłopotliwej sytuacji.

  1. Facebook – strona oficjalna
  2. Oculus Rift – strona oficjalna
Podobało się?

13

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2020-10-26
17:47

bolek2018 Generał

😂

Dobre ! Kto wpadł na tak idiotyczny pomysł. Należy się bojkot Oculusa. Oby Steam nie wpadł na tak genialny pomysł...

Komentarz: bolek2018
2020-10-26
18:21

berial6 Legend

berial6

Wow, poprzez usunięcie konta tracimy zawartość podpiętą pod niego?
Co jeszcze? Może jak usunę konto PSN to nagle stracę dostęp do gier kupionych w cyfrowym sklepie? Szok i niedowierzanie!

Przecież to oczywiste, że Oculus, integrujący się w całości z facebookiem, będzie wymagać istnienia konta, pod które podpinane są gry. Tak samo działa steam od kilkunastu lat i nikt nie nawołuje do bojkotu.
Jak wielu z was ma oculusa i nagle chciałoby usunąć konto na fb, bo tak? Ten news to nawet jeszcze lepsza wiadomość - zróbcie fejkowe tylko pod oculusa i problem z głowy.

Komentarz: berial6
2020-10-26
18:25

Wixy94434 Konsul

Prawdę mówiąc Steam tak działa tylko ze tam jak zapomnimy danych logowania to dup.. sam tak straciłem 1 konto gdy zrobiłem kilkuletnia przerwę od pecetowego gamingu i co tez zakupione gry poszły się je...

Komentarz: Wixy94434
2020-10-27
09:21

zanonimizowany1343642 Generał

Wbijamy sobie do głowy, że cyfrowo gier się nie KUPUJE, tylko WYPOZYCZA.
jak rozwiązuje aż umowę z wypożyczalnia to oczywiste jest, że nie będziesz mógł korzystać z jej usług.

Chcieliście cyfrę to macie, wsparliscie Steam jak zabijał płyty i rynek gier używanych na PC, to sami jesteście winni tego stanu rzeczy, więc co was dziwi?

Dlatego dla mnie cyfra powinna być minimum 50% tańsza od wersji na płycie i to na premierę, bo tej gry nie kupujesz.

Skoro gamedev obciął koszty eliminując dystrybucja zwyczajna i zlikwidował marże dla sklepów i dystrybutorów, to powinien obniżyć ceny.
Spadły im koszty o 50%, zniknął rynek wtórny x to czemu gry cyfrowo nie są tańsze o 50-70%?
Ano dlatego, że ta kasa została u wydawcy, a miejsca pracy, które były przy fizycznej produkcji i sprzęt gier zostały bezpowrotnie utracone i zyski wyeksportowały się do USA czy Japonii.

Ludzie sobie chyba nie uświadamiają, że zrobili krzywdę sobie (brak rynku wtórnego, wynajem gier zamiast kupowania) jak i innym ludziom pracującym w branży, a napasli tylko bogaczy z USA. Tak przynajmniej 50% ceny gry zostawało gdzies w Europie i dawało ludziom pracę (tłocznie, transport, magazynowanie, sklep, kurier, na końcu sklep z grami używanumi).

Jeśli ktoś z was stracił pracę ostatnio i sam wspiera cyfry to czuję doskonale na samym sobie jak się czuli ludzie związani z produkcją, dystrybucja, tłumaczeniami, sprzedaż i handlem grami.
Wybierając cyfry szkodzisz sobie i pozbawiasz ludzi chleba, a zyski trafiają bezpośrednio do bogaczy z USA z pominięciem Europy.

VAT? To płaci Klient, a nie steam, Sony, MS czy Nintendo, to Klient jest dodatkowo obciążany tym podatkiem, ww. pasożytnicze korpo nie płacą np w PL zero podatku, a takie Nintendo nawet nie stworzyło u nas miejsc pracy.
Zwykle pasożyty, nawet jak potrafisz Nintendo to Polska tylko zyskuje, bo nie tracimy pieniędzy na rzecz takiego pasożyta, który nic nie daje krajowi, a odbiera mu pieniądze.
Twórcy gier nie okradles, bo on swoją pensje dostał więc zarobił, co najwyżej nie dałeś zarobić wielkiej korpo, mimo, że już itak zarobiła dużo za duzo.

Komentarz: zanonimizowany1343642
2020-10-27
11:05

zanonimizowany1298344 Konsul

Wbijamy sobie do głowy, że cyfrowo gier się nie KUPUJE, tylko WYPOZYCZA.

To są oczywiście brednie. Na GOGu dostaje się instalkę i można sobie ją trzymać na dysku, gry też nie wymagają aplikacji by się uruchamiać. Także jak najbardziej da się kupować cyfrowo.

Komentarz: zanonimizowany1298344

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl