Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 sierpnia 2020, 13:28

autor: Aquma

Oculus Rift będzie wymagał konta na Facebooku

Facebook planuje zintegrować platformę Oculus z portalem społecznościowym. Od października tego roku nowi posiadacze gogli VR będą musieli zalogować się do systemu korzystając z konta na Facebooku. W styczniu 2023 roku system Oculus Rift zostanie wyłączony i jedyną opcją logowania się będzie konto FB.

Oculus Rift będzie wymagał konta na Facebooku - ilustracja #1
Oculus Rift czekają duże zmiany.

W SKRÓCIE:

  1. od października 2020 roku nowi posiadacze gogli Oculus będą musieli zalogować się do systemu wykorzystując konto na Facebooku;
  2. dotychczasowi użytkownicy otrzymają opcję połączenia kont;
  3. system logowania Oculus zostanie wyłączony 1 stycznia 2023 roku. Gracze, którzy nie założą konta na Facebooku, będą mogli grać w nabyte tytuły, ale mogą utracić dostęp do niektórych z nich. Nie będą też mieli możliwości korzystania z niektórych funkcji sieciowych i społecznościowych;
  4. Oculus będzie korzystał ze standardów zachowania społeczności Facebooka, a dane użytkowników będą wykorzystywane przez firmę m.in. do profilowania reklam.

Gracze posiadający którąś z wersji gogli Oculus – albo planujący tego typu zakup – powinni wiedzieć, że firma zamierza wprowadzić spore zmiany do modelu funkcjonowania platformy. Poczynając od października 2020 roku, nowi użytkownicy nie będą mogli stworzyć konta Oculus – zamiast tego do usługi zalogujemy się przez konto Facebooka.

Istniejący gracze otrzymają opcję połączenia kont (pojawi się przy tym opcja korzystania z odmiennych nazw użytkownika i profili na FB oraz w VR). Skorzystanie z niej będzie dobrowolne, ale tylko przez trochę ponad dwa lata – po 1 stycznia 2023 roku utracimy możliwość logowania się z wykorzystaniem dotychczasowego systemu.

Użytkownicy gogli Oculus będą korzystać ze swojego sprzętu bez konta na wspomnianej platformie społecznościowej. Koncern postara się zaoferować im dostęp do zakupionych już gier. Jednak trzeba będzie pogodzić się z utraceniem dostępu do części funkcji. Dodatkowo niektóre tytuły mogą nie działać bez logowania.

Zmiany mają na celu uproszczenie systemu logowania i zintegrowanie go z pozostałymi usługami Facebooka (Oculus należy do koncernu Marka Zuckerberga). Korzystając z konta na platformie społecznościowej, mamy też dostęp do szeregu dodatkowych możliwości i funkcji. W przyszłości pojawi się ich więcej (mowa np. o testowanym właśnie Facebook Horizon).

Oculus jest własnością Facebooka, jest jedną z aplikacji i technologii firmy. Korzystanie z konta na Facebooku jest jednym ze sposobów logowania się do urządzeń Oculus i ułatwia znalezienie, połączenie i grę ze znajomymi w VR. Umożliwia również korzystanie z doświadczeń społecznościowych obsługiwanych przez Facebooka, takich jak transmisja na żywo rozgrywki na osi czasu Facebooka, nawiązywanie połączeń ze stronami, łączenie się z wydarzeniami i odkrywanie nowych doświadczeń, takich jak Facebook Horizon – czytamy.

Oculus Rift będzie wymagał konta na Facebooku - ilustracja #2
Oculus Rift wprowadził do sprzedaży kilka urządzeń do wirtualnej rzeczywistości – m.in. gogle Oculus Quest.

Użytkownicy, którzy planują logować się do gogli Oculus z wykorzystaniem konta Facebooka powinni wiedzieć, że firma będzie używała ich danych do profilowania reklam (związanych m.in. ze sposobem, w jaki korzystamy z wirtualnej rzeczywistości). Dodatkowo platforma Oculus zacznie korzystać ze standardów zachowania społeczności Facebooka, w połączeniu ze specjalnym regulaminem poświęconym VR.

Pomysł rodzi sporo pytań i kontrowersji. Przykładowo czy ban na Facebooku (np. za kontrowersyjne / niezgodne z prawem wypowiedzi) zablokuje graczowi dostęp do zakupionych gier? I podobnie w drugą stronę – czy za zachowanie w wirtualnym świecie będziemy mogli utracić dostęp do znanej platformy społecznościowej? Pozostaje nam tylko poczekać na dodatkowe informacje.

  1. Facebook – strona oficjalna
  2. Oculus – strona oficjalna

Ostatnia aktualizacja: 2020-08-19

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.