Aktualizacja
Studio Futuremark opublikowało właśnie filmowe demo technologiczne, na którym widać różnice przed i po zastosowaniu technologii DirectX Raytracing. Wideo możecie zobaczyć poniżej.
Oryginalna wiadomość
Zapowiedź wykorzystania znanej z kinematografii techniki raytracingu, polegającej na odpowiednim wyświetlaniu świateł i cieni w celu uzyskania większego realizmu obrazu, w najnowszych kartach graficznych zarówno Nvidii, jak i AMD wzbudziła spore zainteresowanie całej branży. Mieliśmy już okazję zobaczyć, jak prezentuje się zastosowanie tej technologii w demonstracyjnych materiałach wideo, a teraz czas na porównanie graficzne, jakie przygotowało dla nas studio Futuremark, które możecie znać jako producenta popularnych benchmarków 3DMark oraz PCMark.
Pierwsza z nowalijek wprowadzonych przez DirectX Raytracing to wyświetlanie odbić na lustrzanej powierzchni, które nie znajdują się w zasięgu kamery oraz wzroku użytkownika. Różnicę widać na szklanej ścianie umieszczonej po lewej stronie drugiego obrazka.


Jak widać na kolejnej partii obrazków, z wykorzystaniem DXR możemy także liczyć na znacznie bardziej realistyczne odbicia przedmiotów niezależnie od tego, z jaką powierzchnią mamy do czynienia.


Odpowiednio zrealizowane odbicia oraz refleksy wpływają również na lepszy wygląd znakomitej większości przedmiotów umieszczonych w danej scenerii – w tej parze obrazków uwagę zwraca podstawa gabloty umieszczonej po lewej stronie zrzutu ekranu z włączonym DXR, jak również obudowa dużego lustra zlokalizowana po prawej stronie.


Warto pamiętać o tym, że technika DirectX Raytracing renderuje obrazy w czasie rzeczywistym. Technologiczne demo korzysta z kart graficznych aktualnie dostępnych na rynku (więc chodzi zapewne o model Nvidia Titan V) i, jak zwracają uwagę przedstawiciele dewelopera, DXR jest stosunkowo łatwe do zaimplementowania w nowych grach dzięki bazowaniu na wcześniej znanych rozwiązaniach wykorzystujących możliwości GPU.
Przy okazji deweloper poinformował także, że już wkrótce benchmark 3DMark wzbogaci się o nowy test wykorzystujący możliwości biblioteki DirectX Raytracing. Ma on pojawić się pod koniec tego roku, co oznacza, że do tej pory powinniśmy otrzymać znacznie więcej układów graficznych sprawnie współpracujących z tą technologią.
Więcej:„W powietrzu unosił się wyraźny zapach spalonego plastiku”. Mający 5 miesięcy RTX 5090 spalił się