Firma Valve ujawniła garść szczegółów dotyczących VACnet - jednego z nowszych systemów mających ograniczyć liczbę oszustów w Counter-Strike: Global Offensive, zarządzanego przez sztuczną inteligencję. Programista John McDonald podzielił się informacjami na temat działania systemu oraz jego skuteczności, przy okazji zdradzając też, jakie zasoby są potrzebne do jego funkcjonowania.
gry
Jakub Błażewicz
26 marca 2018 13:20
Tim Sweeney podzielił się w czasie tegorocznej GDC kilkoma uwagami na temat przyszłości branży. Dotyczyły one głównie barier pomiędzy użytkownikami konsol PlayStation 4 i Xbox One, a także prognoz na temat rozwoju rynku mobilnego.
gry
Bartosz Świątek
26 marca 2018 09:46
Podczas Game Developers Conference twórcy remake'u gry System Shock ze studia Night Dive podzielili się powodami, dla których ich projekt został chwilowo wstrzymany, i ujawnili, że premiera tytułu jest obecnie planowana na początek 2020 roku.
gry
Jakub Mirowski
24 marca 2018 15:08
Na GDC firma Spike Chunsoft zasypała nas zapowiedziami anglojęzycznych wersji japońskich projektów (i nie tylko). Dowiedzieliśmy się, że na pecety zmierza przygodówka Steins;Gate 0 i survivalowe RPG Zanki Zero: Last Beginning od autorów serii Danganronpa, trwa tłumaczenie Steins;Gate Elite i Robotics;Notes na angielski, powstaje PixelJunk Monsters 2, a premiera 428: Shibuya Scramble na PS4 i PC uległa opóźnieniu.
gry
Adrian Werner
24 marca 2018 11:47
Serwis SteamSpy podzielił się na GDC zebranymi danymi nt. Steama w 2017 r. Za wygenerowanie 50% łącznego przychodu platformy w ubiegłym roku odpowiada zaledwie 0,5% oferowanych na niej gier. Był to zarazem najbardziej zyskowny rok w całej historii sklepu - łączny przychód wyniósł 4,3 miliarda dolarów. Zobaczyliśmy też listę najlepiej zarabiających gier - PUBG zdeklasował konkurencję, w tym Wiedźmina 3, który wylądował pięć lokat niżej.
gry
Karol Ryka
23 marca 2018 16:00
W czasie konferencji GDC 2018 Mike Laidlaw – niepracujący już w BioWare dyrektor generalny serii Dragon Age – przedstawił niezbyt ciekawy obraz procesu produkcyjnego czwartej części cyklu.
gry
Bartosz Świątek
23 marca 2018 12:42
Podczas wystąpienia na GDC 2018 Ed Zobrist z Epic Games podzielił się paroma intrygującymi faktami związanymi z błyskawiczną premierą strzelanki Fortnite: Battle Royale. Sam tryb miał zostać stworzony w dwa miesiące, a najbardziej kluczową decyzję podjęto na dwa tygodnie przed debiutem.
gry
Krzysztof Sobiepan
23 marca 2018 11:44
W czasie trwającej GDC 2018 firmy Nvidia i 4A Games zaprezentowały demo Metro Exodus korzystające z zapowiedzianej niedawno technologii Nvidia RTX Real-Time Ray Tracing.
gry
Bartosz Świątek
23 marca 2018 09:47
Podczas trwającej w San Francisco Game Developers Conference studio Bohemia Interactive zaprezentowało prasie wersję gry DayZ na Xboksa One i ujawniło parę szczegółów na jej temat. Potwierdziło też, że wersja na PS4 nadal jest w planach, a pecetowcy doczekają się wsparcia dla modów na etapie beta-testów.
gry
Jakub Mirowski
23 marca 2018 09:27
Głośna w ostatnich dniach technologia Real-Time Ray Tracing doczekała się zupełnie nowej prezentacji swoich możliwości. Jest nią opublikowane przez firmę Epic Games demo technologiczne silnika graficznego Unreal Engine, zaktualizowanego o API DirectX Raytracing.
Tech
Karol Ryka
22 marca 2018 14:13
W czasie trwającego GDC 2018 firma Cornfox & Brothers podzieliła się ze światem fragmentem rozgrywki z tworzonej przez siebie przygodowej gry akcji inspirowanej cyklem Legend of Zelda – Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm.
gramynawynos.pl
Bartosz Świątek
22 marca 2018 13:26
Przyznano Independent Games Festival Awards. Największym zwycięzcą okazała się przygodówka Night in the Woods, zgarniając tytuł gry roku i statuetkę za najlepszą fabułę.
gry
Adrian Werner
22 marca 2018 11:59
Przyznano Game Developers Choice Awards. Największym zwycięzcą okazało się The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Natomiast polska strzelanka SUPERHOT VR uznana została za najlepszą produkcję dla wirtualnej rzeczywistości.
gry
Adrian Werner
22 marca 2018 08:59
Futuremark – producent popularnych benchmarków 3DMark oraz PCMark - zaprezentował na obrazkach efekty działania narzędzia DirectX Raytracing, które stało się elementem API DirectX 12. Efekty są bardzo interesujące.
Tech
Amadeusz Cyganek
21 marca 2018 13:26
Firma AMD zapowiedziała pełne wsparcie dla współpracujących biur deweloperskich oraz współudział przy tworzeniu nowego API Microsoftu – DirectX Raytracing.
Tech
Karol Ryka
20 marca 2018 18:55
Projekt znany kiedyś jako Ataribox doczekał się nowej nazwy. Zdaniem swoich twórców, Atari VCS ma stanowić pomost pomiędzy tym, co stare i nowoczesne.
Tech
Bartosz Świątek
20 marca 2018 13:28
Na tegorocznej Game Developers Conference obecny jest nasz rodzimy deweloper 11 bit studios wraz ze swoją najnowszą produkcją Frostpunk. Patryk Grzeszczuk podzielił się z serwisem Rock Paper Shotgun informacjami o planach rozwoju gry.
gry
Radosław Kowalczyk
20 marca 2018 12:28
Will Wright, czyli ojciec SimCity i The Sims, pracuje nad mobilną grą Proxi. W niej gracze mają tworzyć wirtualne światy z własnych wspomnień i w ten sposób kształtować sztuczną inteligencję, stanowiącą odbicie ich własnych osobowości.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
20 marca 2018 11:21
Szykujcie się na nowe doznania graficzne – Nvidia zamierza wykorzystać znaną z kinematografii technikę raytracing, pozwalającą na bardziej realistyczne renderowanie w czasie rzeczywistym. Wiąże się to z wydaniem nowego API DirectX przez Microsoft.
Tech
Amadeusz Cyganek
20 marca 2018 08:48
Przy okazji GDC firma Microsoft pochwaliła się, że na konsolę Xbox One zmierza kolejnych osiemnaście gier niezależnych, w tym 9 Monkeys of Shaolin, Apocalypse Cow, Thief of Thieves i Iris.Fall.
gry
Kamil Zwijacz
16 marca 2018 17:54