Facebook zarobi mniej przez iOS 14, bo nasze dane będą lepiej chronione

Koncern Facebook poinformował, że zmiany, które Apple planuje wprowadzić w systemie operacyjnym iOS 14, mogą przyczynić się do bardzo znaczącego spadku przychodów z sieci reklamowej Audience Network. Może się okazać, że dalsze oferowanie jej na platformie Apple nie będzie miało sensu.

futurebeat.pl

Bartosz Świątek

Facebook zarobi mniej przez iOS 14, bo nasze dane będą lepiej chronione - ilustracja #1
Facebook przestrzega przed iOS 14.

W SKRÓCIE:

  1. w iOS 14 użytkownicy będą mogli zdecydować, czy aplikacje otrzymają dostęp do tzw. identyfikatora IDFA;
  2. kod IDFA jest źródłem informacji o używanych programach i wykorzystuje się go do personalizowania reklam;
  3. zdaniem Facebooka danie użytkownikom wyboru sprawi, że IDFA przestanie mieć sens – koncern planuje przestać z niego korzystać;
  4. firma Marka Zuckerberga twierdzi, że zmiany mogą skutkować poważnym spadkiem wpływów z sieci reklamowej Audience Network.

Facebook twierdzi, że planowane zmiany ustawień prywatności w systemie operacyjnym iOS 14, które ograniczą aplikacjom dostęp do prywatnych danych użytkowników, mogą mocno uderzyć w niektóre źródła jego przychodów. Firma Marka Zuckerberga sugeruje, że jej sieć reklamowa Audience Network może generować nawet o 50% mniej pieniędzy. Wszystko z powodu niemożności dostarczania wysoce spersonalizowanych reklam.

W całej sprawie chodzi o tzw. identyfikator IDFA – losowo wygenerowany kod, który jest przypisywany przez Apple do danego urządzenia. Obecnie aplikacje mogą pobierać ten identyfikator bez pytania – gdy jest on wykorzystywany przez kilka z nich, Facebook zdobywa informacje na temat tego, z jakich programów równocześnie korzystają użytkownicy. Dane są następnie wykorzystywane do personalizowania reklam w sieci Audience Network.

To nie jest zmiana ( rezygnacja z IDFA - przyp. red.), której chcemy dokonać, ale niestety, aktualizacje planowane przez Apple dla iOS 14 wymusiły tę decyzję. Wiemy, że może to mieć poważny wpływ na zdolność wydawców do zarabiania poprzez Audience Network na iOS 14, i pomimo naszych najlepszych starań, może sprawić, że Audience Network stanie się na tym systemie tak nieefektywny, że dalsze oferowanie go może nie mieć sensu – czytamy w notce.

Warto odnotować, że Audience Network jest zaledwie jednym ze sposobów dostarczania reklam i źródeł przychodów Facebooka. W swojej notce koncern podkreśla jednak, że planowane zmiany mogą wpłynąć negatywnie również na inne firmy, które często mocno opierają się na omawianej sieci reklamowej.

Rozumiemy, że iOS 14 zaszkodzi wielu naszym programistom i wydawcom w i tak już trudnych dla biznesu czasach. Współpracujemy z ponad 19 tys. deweloperów i wydawców z całego świata i w 2019 roku wypłaciliśmy miliardy dolarów. Wiele z tych podmiotów to małe firmy, których utrzymanie się jest uzależnione od reklam – czytamy dalej.

Obawy Facebooka są zrozumiałe, ale drugą stroną przysłowiowego medalu są użytkownicy, którzy powinni mieć prawo do kontrolowania tego, jak są wykorzystywane ich dane.

  1. Facebook – strona oficjalna
  2. Apple – strona oficjalna
Podobało się?

64

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum iOS
2020-08-27
14:11

Koncypery Chorąży

Koncypery

I tak odbiją to sobie na handlu danymi.

Komentarz: Koncypery
2020-08-27
14:16

epilepsja Pretorianin

😂

Ale o co chodzi ?? przecież facebook od dawna ma już wszystkie dane wszystkich osób i robi z nimi co chce .

Komentarz: epilepsja
2020-08-27
14:32

ReznoR666 Generał

ReznoR666

Od czasu posiadania konta na Facebooku (chyba 2010) moje oczy nie ujrzały chyba żadnej teoretycznie "spersonalizowanej" reklamy, która mogłaby mnie zainteresować. Jaki jest Wasz experience?

Komentarz: ReznoR666
2020-08-27
14:36

Kowalus20 Generał

Kowalus20

Nasze dane zostaną do użytku tylko i wyłącznie Apple ;) well same shit different company

Komentarz: Kowalus20
2020-08-28
19:17

CWIRRED Legionista

CWIRRED
👍

To bardzo dobra wiadomość dla urzytkowników IPhonów. Sam mam i google nie prześladuje mnie na każdym kroku. Facebooka nie używam od dwóch lat.

Komentarz: CWIRRED

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl