Dzisiaj premiera benchmarka 3DMark 11
Po zaliczeniu kolejnego, tym razem tygodniowego poślizgu, swoją premierę ma dziś nowa wersja popularnego programu do testowania wydajności zestawów komputerowych. 3DMark 11 ukazuje się po dwóch latach przerwy, w czasie której fiński producent - Futuremark zajęty był między innymi pracami nad grą Shattered Horizon.
Po zaliczeniu kolejnego, tym razem tygodniowego poślizgu swoją premierę ma dziś nowa wersja popularnego programu do testowania wydajności zestawów komputerowych. 3DMark 11 ukazuje się po dwóch latach przerwy, w czasie której fiński producent - Futuremark zajęty był między innymi pracami nad grą Shattered Horizon.
Użytkownicy poprzednich odsłon benchmarka przeprowadzili blisko 39 mln testów. Seria 3DMark w pełni zasłużyła więc na miano jednego z najpopularniejszych i najbardziej wiarygodnych zestawów narzędzi do sprawdzania wydajności komputerów. Postęp technologiczny, a przede wszystkim publikacja nowej wersji bibliotek DirectX, sprawiły jednak, że oprogramowanie zdążyło się nieco zestarzeć.
Pierwsze informacje o 3DMark 11 pojawiły się wiosną, podczas konferencji firmy MSI w Amsterdamie. Przedstawiciele Futuremark obiecywali wówczas, że nowy benchmark ukaże się w trzecim kwartale tego roku i wykorzystywać będzie pełnię możliwości bibliotek DirectX 11 (w tym m.in. teselację, wolumetryczne cieniowanie oraz wielowątkowość). Terminu nie udało się dotrzymać, nawet po przesunięciu premiery na koniec listopada. Ostatecznie nowa wersja programu debiutuje dzisiaj w trzech edycjach: darmowej – Basic oraz płatnych – Advanced i Professional. Rzutem na taśmę można jeszcze skorzystać z przedsprzedaży w Futuremark Store, oszczędzając tym samym 5 dolarów.
Według zapewnień producenta benchmark umożliwia dokonanie czterech rodzajów testów graficznych oraz testu fizyki i łączonego. W 3DMark 11 nie zabrakło też naszpikowanego fajerwerkami audio-wizualnymi dema. Niestety, użytkownicy darmowej edycji programu mają bardzo ograniczone pole do popisu w zakresie ustawień i analizy wyników, a ponadto muszą liczyć się z koniecznością oglądania reklam.
Na osłodę pozostaje konkurs, jaki firma Futuremark ogłosiła w związku z premierą benchmarka. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie obudowy peceta inspirowanej demem High Temple. Nagrodę główną stanowi obudowa Antec DF-85 ręcznie pomalowana według zwycięskiego projektu. Przewidziano także cztery nagrody pocieszenia w postaci obudów Antec DF-35 i płyt głównych Biostar TH67XE. Codziennie wśród uczestników zmagań, które potrwają do 23 grudnia, rozlosowywane są też upominki. Zainteresowanych udziałem w konkursie odsyłamy na oficjalną stronę 3DMark 11 skąd pobrać można wymagany szablon projektu.
Uaktualnienie: Program w wersji darmowej został już udostępniony na łamach serwisu firmy Futuremark.
Więcej:Nowości na Steam. Fani WoW powinni się przygotować na coś wyjątkowego
Komentarze czytelników
Liseczek_ Centurion
Jak to przeczytałem to jestem ciekaw jak by mój komputer wypadł w tych testach ale nie będę nawet próbował bo się jeszcze rozczaruje i będę chciał kompa wymieniać.
Seboolek Generał
Prawie! jednak to jeszcze nie to. Ciąglę oczekuję by zobaczyć taką grafikę bym mógł sie zastanawiać czy to faktycznie 3DMark czy moze ktoś to nakręcał kamerą. Niepotrzebnie dają jakieś fantastyczne miejsca bo człowiek nie ma porównania. Gdyby była to ulica z ruchem ulicznym, drapaczami chmur, taka ulica Nowego York'u to wtedy można by widziec jak stoi poziom grafiki a tak to jakieś haberdzie dookoła i kilka obiektów. Mi to nie pójdzie i u siebie takiego czegoś na kompie nie uświadczę jednak chcę widzieć że mocno stoi już poziom grafiki.
Simeone1984 Chorąży
Mój komp ma już rok więc strach będzie nowego 3DMarka odpalić ;-/
dishar Konsul
Ja po tescie w edycji basic mam 4000pkt sam nie wiem czy to duzo czy malo...Fajnie towszystko wyglada tylko w grach pewnie i tak tego jeszcze dluuugo nie bedzie
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

W koncu ci co kupily superkarty by odpalic jakas starsza gierke na High z ON w 60 klatkach beda mieli na co patrzec bo jakby nie patrzec PC=grafika, wole nawet aby w 2010r gry wygladaly jak Minecraft ale POSIADALY pomysl, nowatorskie rozwiazania, support niz wiekszosc gier - grafika, grafika, efekty (wybuchy, blury,itp) a na koncu gameplay.