Technologie Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technika
Wiadomość sprzęt i soft 17 listopada 2020, 13:09

autor: Aquma

Bug z pobieraniem na PS5 - konieczne wyczyszczenie danych konsoli

Gracze, którzy mają już swoje egzemplarze PS5, donoszą o poważnym błędzie, który w niektórych sytuacjach może trwale zablokować możliwość ściągania gier i aplikacji. Jedynym rozwiązaniem zdaje się być przywrócenie konsoli do ustawień fabrycznych.

W SKRÓCIE:

  1. bug PS5 blokuje możliwość ściągania gier i aplikacji;
  2. błąd jest powiązany z grami / programami, które mają specjalne wersje dedykowane nowej platformie Sony;
  3. obecnie jedynym rozwiązaniem jest przywrócenie konsoli do ustawień fabrycznych.

Użytkownicy konsoli PlayStation 5 wykryli dość poważny bug, który w niektórych sytuacjach doprowadza do „zablokowania” możliwości ściągania gier lub aplikacji (via Gamerant). Problem występuje w przypadku produkcji i programów, które mają wersje dedykowane PS5 (np. Call of Duty: Black Ops – Cold War czy Assassin’s Creed: Valhalla).

Błąd funkconuje w dwóch odmianach. W pierwszej z nich tytuł, który chcemy ściągnąć, pozostaje w kolejce, ale pasek postępu w ogóle się nie rusza. W drugiej gracze otrzymują komunikat informujący o niemożności ściągnięcia gry. W obydwu przypadkach użytkownicy PS5 nie mogą usunąć problematycznej pozycji z listy – po przejściu do stosownego menu okazuje się, że tytułu w ogóle w nim nie ma, choć w praktyce pozostaje w kolejce i w rezultacie ją blokuje.

PS5 Download Queue Bug – rozwiązanie znaleziono… tak jakby

Społeczność PlayStation znalazła już rozwiązanie omawianego problemu, ale raczej nie przypadnie Wam ono do gustu. Jedynym wyjściem wydaje się być przywrócenie konsoli do ustawień fabrycznych, co wiąże się z wykasowaniem zapisanych danych i profili. Konieczne będzie ściągnięcie wszystkiego na nowo (choć gry na PlayStation 4 możecie wcześniej przenieść na zewnętrzny dysk HDD – oczywiście jeśli nim dysponujecie).

By zresetować PS5 do ustawień fabrycznych, należy przejść do menu ustawień systemowych i wybrać zakładkę „System Software”. Znajdziecie tam pozycję „Reset Options”, w której trzeba kliknąć opcję „Reset Your Console”. Po potwierdzeniu wyboru rozpocznie się proces usuwania danych z urządzenia.

Pozostaje mieć nadzieję, że Sony szybko upora się z najpoważniejszymi bugami PS5 i polscy użytkownicy, którzy otrzymają swoją konsolę 19 listopada, nie natrafią na podobne problemy. Warto odnotować, że pierwsza aktualizacja została już udostępniona.

  1. Recenzja PS5 – obietnica lepszego jutra
  2. PlayStation 5 – strona oficjalna