Autopilot Tesli po aktualizacji zaczął dziwnie jeździć, Elona Muska to nie dziwi
Aktualizacja oprogramowania FSD do samochodów Tesla okazała się problematyczna dla kierowców. Firma musiała wycofać nową wersję po niecałym dniu od jej wydania.

W ten weekend w ramach publicznych testów niektóre samochody Tesla otrzymały aktualizację systemu Full Self Driving w wersji 10.3. Niestety okazała się ona zawodna w kwestii bezpieczeństwa na drodze. Kierowcy skarżyli się bowiem m.in. na „komunikaty widmo”, które bez przyczyny wskazywały na niebezpieczeństwo. Sprawiło to, że testowa wersja oprogramowania została chwilowo wycofana z samochodów.

W otwartej becie FSD 10.3 wprowadzono sporo zmian, w tym możliwość przełączania się między profilami Full Self Driving. Różniły się one np. odległością zachowywaną pomiędzy samochodami na drodze czy sposobami zmiany pasów ruchu i zatrzymywania się. Nowsza wersja FSD miała także usprawnić wykrywanie sygnałów świetlnych, jednak w praktyce system zaczął szwankować, utrudniając życie kierowcom.
Może Cię zainteresować:
- Tesla wprowadza funkcję autopilota w formie abonamentu
- Tesla S Plaid zapaliła się, zamykając kierowcę w środku
Poza wspominanymi już komunikatami widmo, kierowcy Tesli narzekali także na znikającą ikonę automatycznego sterowania kierownicą, problemy z TACC (tempomatem uwzględniającym ruch drogowy), a w niektórych przypadkach również panikującego autopilota.
Mając na uwadze powyższe doniesienia, Elon Musk poinformował o tymczasowym wycofaniu aktualizacji 10.3 i powrocie do wcześniejszej wersji oprogramowania FSD. Nie jest to pierwszy raz, kiedy ma miejsce taka sytuacja – także system w wersji 10.2 był początkowo problematyczny.
W momencie pisania wiadomości Elon Musk poinformował na Twitterze o wypuszczeniu poprawionego oprogramowania w wersji 10.3.1. Miejmy nadzieję, że tym razem kierowcy będą mogli spokojnie usiąść w fotelu, bez obaw o działanie FSD.

Komentarze czytelników
zanonimizowany1358724 Pretorianin
Wszyscy jesteśmy beta testerami, technologie tak pędzą iż by nie zostać w tyle nie ma innego wyjścia.
WolfDale Legend

Kolega
zanonimizowany1189783 Konsul
Tesla właśnie podpisała kontrakt z Hertz na 100 tys pojazdów. Akcje zaliczają ATH - 1000 dolarów za sztukę. Majątek Elona - 288 miliardów dolarów.
Haszon Senator
Było już parę wypadków spowodowanych przez autopilota, w tym parę śmiertelnych. A mimo tylu niedoskonałości tej technologii nadal jest dopuszczona do użytku. Nie mówiąc już o systemie samodzielnego parkowania i przyzywania pojazdu, który również spowodował trochę wypadków. A pamiętacie ostatnią wpadkę Tesli, gdy system pojazdu uznał Księżyc za sygnalizację uliczną?
Drackula Legend

Jednak to Tesla 3 jest najpopularniejszym autem w Europie :)
Ciekawe ilu z was prowadzilo Tesle :p Osobiscie, jakbym mogl sie przelamac to tego teslowego kokpitu to mialbym wlasne Tesla 3 Performance bo poki co, posrod wielu elektrykow, jest to najlepszy wybor.
A same sytemy kontoli aut samojezdnych sa nadal rozwijane. Bez udostepnienia tych systemow w autach komercyjnych ich rozwoj bylby znacznie spowlniony. Wiele tez zalezy od drogowej infrastruktury, ktora akurat nie jest do tego jeszcze przystosowana.
W swoim aucie nie mam pelnego autonomicznego automatu, ale po wcisnieciu jednego guzika, auto jedzie samo i dostosowuje predkosc do warunkow drogowych. Zintegorwany radar, czujniki i 360 stopni kamery pozwalaja autu na unikniecie kolizji, zdecydowanie lepiej niz w przypadku kontoli przez kierowce, ktorego reakcja jest znacznie nizsza.