futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 18 czerwca 2020, 10:40

30 FPS w Battlefield 5 na laptopie z zintegrowaną kartą graficzną

Procesory generacji Tiger Lake będą posiadać wydajny układ graficzny. Battlefield V utrzymuje na nim stabilne 30 FPS w 1080p i wysokich detalach, jak widać na opublikowanym filmie.

30 FPS w Battlefield 5 na laptopie ze zintegrowaną kartą graficzną - ilustracja #1
Battlefield V uruchomiono na notebooku z układem graficznym Intel Xe
W SKRÓCIE:
  • Pracownik Intela opublikował nagranie z Battlefieldem V uruchomionym z ustawionymi wysokimi detalami na laptopie zawierającym układ graficzny Intel Xe;
  • dość wysoka wydajność układów graficznych Intel Tiger Lake może pozwolić na komfortowe granie w tytuły klasy AAA.

Ryan Shrout, główny strateg ds. wydajności w firmie Intel, opublikował nagranie z grą Battlefield V uruchomioną na notebooku zawierającym procesor Intel Tiger Lake z zintegrowanym układem graficznym Xe. W rogu jego ekranu widać licznik FPS (Frames Per Second – klatki na sekundę). Utrzymuje on w miarę stabilne 30 kl/s przy wysokich detalach graficznych.

Ryan skomentował test w ten sposób:

Plusy tej pracy! Wziąłem prototypowy system oparty o Tiger Lake, aby przetestować na nim Battlefield V. Imponująco cienki i lekki, a także wydajny w grach dzięki grafice Xe! To jeszcze wczesne sterowniki, ale po raz pierwszy widzę tą grę działającą w ten sposób na zintegrowanym układzie graficznym. Więcej jeszcze w tym roku!

O wydajności nowych procesorów Tiger Lake pisaliśmy w tej wiadomości. To druga generacja APU Intela oparta o architekturę 10 nm. Układy graficzne zawarte w nich posiadają całkiem dobrą wydajność (oczywiście jak na grafikę zintegrowaną). Teraz do wyników benchmarków można dołożyć opublikowane nagranie z gry. Battlefield V został uruchomiony na smukłym laptopie zawierającym tylko zintegrowaną grafikę Intel Xe. Zawiera ona 96 jednostek wykonawczych, co pozwoliło na utrzymanie w grze stabilnych 30 kl/s przy ustawionych wysokich detalach w rozdzielczości 1080p.

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

więcej