Wirtualna rzeczywistość (VR) - Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe o tematyce Wirtualna rzeczywistość (VR).
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Dreams
Zręcznościowe 14 lutego 2020
Nietypowy sandbox, za powstanie którego odpowiada znane z serii LittleBigPlanet studio Media Molecule. Akcja Dreams toczy się w świecie tytułowych snów, które tworzone są przez samych graczy. W zależności od inwencji użytkowników, w produkcji znajdziemy bardzo zróżnicowane rodzaje wyzwań oraz elementy wielu różnych gatunków gier, takie jak eksploracja, walka, rozwiązywanie zagadek, a nawet sekwencje wyścigowe.

Beat Saber
Zręcznościowe 20 listopada 2018
Beat Saber to niecodzienna gra rytmiczna przypominająca połączenie Guitar Hero z Fruit Ninja i Gwiezdnymi wojnami. Podczas zabawy w rytm muzyki kroimy kolorowe kostki mieczami świetlnymi. Gra wykorzystuje gogle VR.

Astro Bot: Rescue Mission
Zręcznościowe 2 października 2018
Gra platformowa, w której wcielamy się w tytułowego Bota próbującego odnaleźć swoich zagubionych przyjaciół. W ASTRO BOT Rescue Mission omijamy pułapki i walczymy z przeciwnikami, korzystając z szerokiego wachlarza broni i gadżetów. Tytuł powstał z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR.

The Climb
Zręcznościowe 28 kwietnia 2016
Poświęcona sportom ekstremalnym gra zręcznościowa, opracowana z myślą o zestawach rzeczywistości rozszerzonej przez niemieckie studio Crytek, znane przede wszystkim za sprawą bestsellerowej serii Crysis. W grze The Climb wcielamy się w postać miłośnika wspinaczki wysokogórskiej, który przemierza świat w poszukiwaniu najbardziej stromych i niebezpiecznych klifów, po których można wspiąć się bez żadnego zabezpieczenia.

The Climb 2
Zręcznościowe 4 marca 2021
Kontynuacja zręcznościowego symulatora wspinaczki VR od twórców serii Crysis. Tym razem studio Crytek pozwala nam pokonywać ekstremalne trasy nie tylko w górach i jaskiniach, ale też po ścianach wieżowców.

Moss: Book II
Zręcznościowe 31 marca 2022
Druga część serii platformowo-przygodowych gier akcji na VR. W Moss: Book 2 ponownie opiekujemy się myszą imieniem Quill, która eksploruje niebezpieczne lokacje, rozwiązuje zagadki i walczy z przeciwnikami.

Rigs: Mechanized Combat League
Zręcznościowe 13 października 2016
Pierwszoosobowa strzelanina autorstwa studia Guerrilla Games, przeznaczona na konsole PlayStation 4 i zestawy rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Akcja Rigs: Mechanized Combat League rozgrywa się w przyszłości, a gracze biorą udział w tytułowych, futurystycznych zawodach sportowych, zasiadając w kokpitach opancerzonych mechów i walcząc między sobą na specjalnych arenach. W ogólnych założeniach rozgrywka stanowi połączenie strzelaniny typu Arena FPS z koszykówką.

Space Channel 5 VR: Kinda Funky News Flash!
Zręcznościowe 25 lutego 2020
Nietypowa gra taneczna, wykorzystująca technologię rzeczywistości wirtualnej (współpracuje z goglami HTC Vive oraz PlayStation VR). Gra jest osadzona w uniwersum znanym z gry Space Channel 5 na konsolę Dreamcast.

Angry Birds VR: Isle of Pigs
Zręcznościowe 7 lutego 2019
Pierwsza gra, która przenosi fundamentalne założenia marki Angry Birds na pole wirtualnej rzeczywistości. Naszym zadaniem jest wystrzeliwanie tytułowych ptaków z procy w taki sposób, by eliminować złowrogie zielone świnie i burzyć konstrukcje dające im schronienie.

Sprint Vector
Zręcznościowe 8 lutego 2018
Stworzona z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej i dedykowanych kontrolerach ruchowych pierwszoosobowa gra zręcznościowa studia Survios, będąca swoistą hybrydą platformówki i wyścigów. W grze Sprint Vector wcielamy się w role sportowców biorących udział w tytułowych zawodach, a nad przebiegiem zmagań czuwa tajemniczy Mr. Entertainment, którego dynamiczny komentarz urozmaica kolejne wyścigi.

Rez Infinite
Zręcznościowe 13 października 2016
Odświeżona wersja kultowej gry muzycznej z 2001 roku. Rez Infinite dostosowano do obsługi gogli VR, choć możliwa jest również zabawa bez nich. Do znanej z oryginału zawartości dołączył zupełnie nowy obszar, zwany Area X. Zadaniem, jakie czeka na gracza w Rez Infinite, jest usunięcie skutków awarii, której uległa zaawansowana sztuczna inteligencja Eden. Rozgrywka łączy elementy znane z tak zwanych strzelanek na szynach z aspektami gier muzycznych.

The Lab
Zręcznościowe 5 kwietnia 2016
Darmowa aplikacja przygotowana z myślą o urządzeniach do rzeczywistości wirtualnej. Za jej stworzenie odpowiada studio Valve Software, właściciel platformy Steam oraz takich marek jak Half-Life, Dota czy Counter-Strike. The Lab jest zbiorem niepowiązanych ze sobą minigier, wykorzystujących możliwości rzeczywistości wirtualnej. W jednej z nich gracz korzysta z łuku i broni zamku przed falami atakujących wrogów.

Bound
Zręcznościowe 16 sierpnia 2016
Eksperymentalna trójwymiarowa platformówka z abstrakcyjnym i intrygującym światem. Bound jest trzecim projektem polskiego studia Plastic, mającego na koncie mroczną przygodówkę Datura i artystyczną grę logiczną Linger in Shadows. Podobnie jak tamte produkcje, Bound zostało przygotowane wyłącznie z myślą o konsoli Sony PlayStation 4 i powstało we współpracy ze studiem Sony Santa Monica (seria God of War). Bound to trudna do sklasyfikowania gra, której najbliżej do trójwymiarowej platformówki.

Surgeon Simulator 2013
Zręcznościowe 20 kwietnia 2013
Surgeon Simulator 2013 to opracowana przez Bossa Studios zwariowana gra medyczna, w której wcielamy się w nieudolnego pseudo chirurga usiłującego (z marnym skutkiem) przeprowadzić serię transplantacji różnych organów.

Eagle Flight
Zręcznościowe 18 października 2016
Opracowana przez wewnętrzne studio firmy Ubisoft pierwszoosobowa gra zręcznościowa, zaprojektowana do współpracy z zestawami rzeczywistości wirtualnej. Zgodnie z tytułem gry, pozwala ona wcielić się w rolę orła i zakosztować swobody latania. Akcja Eagle Flight toczy się w bliżej nieokreślonej przyszłości na terenie Paryża, który z jakiegoś powodu został całkowicie porzucony przez ludzi.

The Collider 2
Zręcznościowe 19 kwietnia 2016
Dynamiczna kosmiczna strzelanina, będąca kontynuacją prostej zręcznościówki The Collider, opracowanej przez rodzime studio Shortbreak. Osadzona w realiach science fiction akcja gry obsadza nas w roli pilota gwiezdnego myśliwca, który w obliczu inwazji potężnego wroga z Kosmosu zmuszony jest do podjęcia walki o przetrwanie ludzkości. Kiedy jednak broń konwencjonalna zawodzi, jedyną szansę na pokonanie przeciwnika stanowi przeniknięcie do wnętrza statku-matki i zniszczenie go od środka.

Persona 5: Dancing in Starlight
Zręcznościowe 4 grudnia 2018
Kolejna odsłona spin-offowego cyklu zręcznościowych gier muzyczno-rytmicznych, w których wykorzystywana jest ścieżka dźwiękowa z pełnoprawnych części popularnej serii jRPG-ów Persona firmy Atlus. Mechanika zabawy, podobnie jak wielu innych grach muzycznych, polega na wciskaniu w odpowiednich momentach tych przycisków pada, których symbole pojawiają się na ekranie w rytm odtwarzanej muzyki.

Monster of the Deep: Final Fantasy XV
Zręcznościowe 21 listopada 2017
Spin-off gry Final Fantasy XV wydanej w 2016 roku na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, przeznaczony dla gogli rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Odpowiedzialne za nią studio Square Enix przygotowało swego rodzaju symulator wędkarstwa, w którym bohaterowie podstawki – Noctis Lucis Caelum, Gladiolus Amicitia, Ignis Stupeo Scientia i Prompto Argentum – przemierzają świat Eos w poszukiwaniu tytułowego potwora z głębin.

Moss
Zręcznościowe 27 lutego 2018
Przygotowana przez firmę Sony trójwymiarowa gra platformowa, zaprojektowana pod kątem zestawów rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Moss zaprasza graczy do bajkowego świata fantasy, w którym tajemniczy kamień powoduje przebudzenie starożytnej istoty. Stawić czoła zagrożeniu próbuje zaś mysia bohaterka imieniem Quill, która wyrusza w niebezpieczną podróż po pełnej zagadek, leśnej krainie oraz rozległych lochach i jaskiniach.

Humanity
Zręcznościowe 16 maja 2023
Gra zręcznościowo-logiczna, w której kontrolujemy tłumy ludzi na różnorodnych mapach. Humanity zostało opracowane przez firmę Tha i studio Enhance, w którego portfolio można znaleźć między innymi gry Tetris Effect oraz Rez Infinite.

Rick and Morty: Virtual Rick-ality
Zręcznościowe 20 kwietnia 2017
Pierwszoosobowa gra zręcznościowa zrealizowana w oparciu o licencję przeznaczonego dla dorosłych, prześmiewczego serialu Rick and Morty. Tytuł został opracowany przez niezależne studio Owlchemy Labs, a nad jego stworzeniem czuwali twórcy oryginału, wśród których nie mogło zabraknąć Justina Roilanda. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowych bohaterów i w ich skórze trafiamy do znanych z serialu lokacji, gdzie możemy bawić się szalonymi wynalazkami Ricka.

Persona 3: Dancing in Moonlight
Zręcznościowe 4 grudnia 2018
Persona 3: Dancing in Moonlight należy do pobocznego cyklu gier muzyczno-rytmicznych wykorzystujących ścieżkę dźwiękową z pełnoprawnych odsłon serii Persona. Zabawa polega na wciskaniu przycisków pada w rytm odtwarzanej melodii.

Carnival Games VR
Zręcznościowe 28 października 2016
Kolejna odsłona rozwijanej przez studio Cat Daddy Games zręcznościowej serii Carnival Games, stworzona tym razem z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej.

Thumper
Zręcznościowe 11 października 2016
Rytmiczna gra akcji stworzona przez niezależne studio Drool. W psychodelicznej oprawie graficznej Thumper dominują chromowane płaszczyzny, a stanowiąca ważny element gry muzyka elektroniczna jest szybka i dynamiczna. Efekty naszych poczynań odzwierciedla towarzyszący zabawie licznik punktów, a następujące po sobie etapy charakteryzują się rosnącym poziomem trudności. Produkcja wykorzystuje gogle wirtualnej rzeczywistości, jednak nie są one niezbędne do zabawy.