16. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 16. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Angry Birds
Zręcznościowe 10 grudnia 2009
Pecetowa wersja bestsellerowej zręcznościówki, doskonale znanej przede wszystkim użytkownikom tabletów i telefonów komórkowych. Zadaniem graczy jest strzelanie tytułowymi „wściekłymi ptakami” z procy w ukryte za rozmaitymi przeszkodami świnki.

Tank Killer
Zręcznościowe 14 kwietnia 2005
Tank Killer to wyprodukowana przez studio Sylum Entertainment zręcznościowa symulacja czołgu z okresu II wojny światowej. Gracz ma okazję wcielić się w dowódcę załogi kultowego Shermana M4 i wraz z Czwartą Dywizją Pancerną generała Pattona wziąć udział w zmaganiach militarnych na terenie m.in. Francji, Niemiec i Czechosłowacji.

Castlevania: Harmony of Dissonance
Zręcznościowe 7 września 2002
Porwano naszą przyjaciółkę! Czym prędzej chwytaj za bat, szlifuj podskoki i pędź do Zamku, gdzie czai się... ON. Ale najpierw musisz wyrżnąć w pień parę setek wrogów. I może wtedy uda ci się... wygrać.

Operation Blockade
Zręcznościowe 2 października 2003
Nieskomplikowany shooter, w którym jesteśmy jednoosobową armią przeciwstawiającą się setkom żołnierzy wroga. Przedstawione wydarzenia osadzono w fikcyjnych realiach, które jednak są mocno zbliżone do II Wojny Światowej. Umiejscowieni jesteśmy na niewielkiej wysepce i stamtąd atakujemy wrogie linie zaopatrzeniowe.

Król Maciuś Pierwszy. Wyspa Togo-Pogo
Zręcznościowe 28 kwietnia 2005
Król Maciuś Pierwszy. Wyspa Togo-Pogo to gra komputerowa dla najmłodszych użytkowników komputera, nawiązująca do popularnego, animowanego programu telewizyjnego „Królestwo Maciusia”. Całość przypomina w pewnym stopniu gry familijne z Hugo, a także z Bolkiem i Lolkiem w rolach głównych.

Oddworld: Abe's Exoddus
Zręcznościowe 17 listopada 1998
Druga odsłona unikalnej side-scrollowanej platformówki 2D, która łączy elementy zręcznościowe i logiczne. Tytuł utrzymuje mroczną atmosferę oryginału, a jednocześnie przynosi szereg nowości, które zwiększają złożoność zabawy i dodają przygodzie głębi.

Cue Club
Zręcznościowe 29 czerwca 2000
Cue Club to symulator gry w bilarda w trójwymiarowej grafice, stworzony przez firmę Buldog Interactive. Do naszej dyspozycji zostaje oddanych 8 pokoi będących chat-room’ami, w których pozyskujemy przeciwników, rozgrywamy pojedynki i turnieje bilardowe. Gra wyróżnia się szeroką gamą typów gry m. in.: snooker, bilard amerykański i angielski 8-ball czy też Speed Ball. Klimatyczne lokacje zostały wzbogacone klimatyczną muzyką, adekwatną do stylu danego pokoju rozgrywek.

Kurka Wodna: Wielkanocne Jaja
Zręcznościowe 19 marca 2002
Wielkanocna odsłona popularnej serii zręcznościówek firmy Topware. Tradycyjnie kursor myszki jest celownikiem, a naszym zadaniem jest zestrzeliwanie pojawiających się ekranie kurek. h. Do dyspozycji mamy trzy rodzaje broni: pistolet, śrutówkę i bomby.

Wyspa 7 Skarbów
Zręcznościowe 22 maja 1997
Treasure Island to zajmująca gra platformowa stworzona przez zespół Rebelmind. Na wielbicieli tego typu rozrywki czaka tu 13 różnorodnych poziomów pełnych niebezpiecznych pułapek i groźnych przeciwników.

Red Shark 2
Zręcznościowe 4 kwietnia 2005
Druga część gry zręcznościowej, w której pilotując nowoczesny śmigłowiec KA50 zmienialiśmy przebieg II Wojny Światowej. Red Shark 2 ideologicznie w żaden sposób nie różni się od swego poprzednika i nadal jest dynamiczną strzelaniną, która ma przede wszystkim bawić.

Castlevania
Zręcznościowe 12 kwietnia 1986
Castlevania to tradycyjna platformówka, w której będziemy mogli poprowadzić Simona ciemnymi korytarzami olbrzymiej twierdzy, zamieszkałej przez istoty z piekła rodem.

Hugo: Wielka Ucieczka
Zręcznościowe 4 marca 2003
Hugo: Wielka Ucieczka jest kolejną grą wirtualną, gdzie rolę nadrzędnej postaci pełni sympatyczny troll imieniem Hugo - przyjaciel wszystkich dzieci i dorosłych, znany głównie z różnych programów telewizyjnych. Tym razem nieustraszony bohater musi wydostać się z niewoli, zaserwowanej mu przez plemię Kawa.

Przygody Myszka
Zręcznościowe 5 września 2005
Przygody Myszka to wesoła platformówka przeznaczona dla najmłodszych graczy. Wcielając się w rolę tytułowego, bohaterskiego zwierzaka, dzieci wyruszają na poszukiwania kawałków wielkiego sera.

Przygody Odyseusza, Herkules
Zręcznościowe 16 października 2004
Zestaw dwóch gier dla najmłodszych użytkowników komputera, które są związane z najbardziej znanymi, mitycznymi opowieściami: o przygodach Odyseusza i o Herkulesie.

Spidi
Zręcznościowe 25 marca 2003
Spidi to platformówka przygotowana z myślą o młodych użytkownikach komputerów, w wieku od 4 do 12 lat. Wcielając się w postać tytułowego, meksykańskiego psa, gracz przemierza zróżnicowane poziomy, po drodze pokonując rozmaite przeszkody oraz poznając ciekawe postaci, tj. krowa na deskorolce czy fioletowe stworki.

Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts
Zręcznościowe 11 listopada 2008
Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts jest klasyczną, trójwymiarową platformówką, kontynuującą rozwiązania zaprezentowane w dwóch poprzednich odsłonach serii wydanych na konsolę Nintendo 64. Nowością jest bardzo rozbudowany system rzemiosła, pozwalający konstruować nowe pojazdy.

Pandemonium!
Zręcznościowe 31 października 1996
Trójwymiarowa platformówka opracowana we współpracy studia Toys for Bob z firmą Crystal Dynamics. W grze wcielamy się w rolę jednego z dwóch bohaterów, którzy odpowiadają za przywołanie straszliwego monstrum, zagrażającego pewnej fantastycznej krainie. Chcąc naprawić popełniony błąd, czarodziejka Nikki oraz błazen Fargus postanawiają raz na zawsze pozbyć się uciążliwego stwora.

Castlevania: Lament of Innocence
Zręcznościowe 21 października 2003
Trójwymiarowa gra akcji z elementami bijatyki i platformówki, należąca do niezwykle znanej serii Castlevania. W produkcji wcielamy się w Leona Belmonta, łowcę wampirów, który rzuca wyzwanie siłom ciemności. Podczas zabawy przemierzamy kolejne komnaty i zmagamy się z hordami przeciwników oraz potężnymi bossami.

WarioWare: Move It!
Zręcznościowe 3 listopada 2023
Zestaw przeszło 200 gier zręcznościowych i towarzyskich skierowany zarówno do zabawy w pojedynkę, jak i w trybie wieloosobowym. W WarioWare: Move It! znajdziemy szybkie, kilkusekundowe pozycje o rosnącym poziomie trudności.

Symphonia
Zręcznościowe 5 grudnia 2024
Platformówka obracająca się wokół muzyki. W grze Symphonia wcielamy się w wyposażoną w skrzypce postać imieniem Philemon, przemierzającą napędzany przez muzykę świat, by zebrać orkiestrę, która powstrzyma ciszę ogarniającą stopniowo całą krainę.

Animal Well
Zręcznościowe 9 maja 2024
Animal Well to gra zręcznościowo-logiczna w formie platformówki, osadzona w mrocznym, sugestywnym labiryncie. Podczas zabawy eksplorujemy dwuwymiarowe mapy, unikamy zagrożeń, pokonujemy przeszkody, zbieramy przedmioty oraz rozwiązujemy zagadki.

Arkanoid: Eternal Battle
Zręcznościowe 27 października 2022
Nowa wersja kultowej gry zręcznościowej, w której kontrolujemy statek kosmiczny odbijający kulkę niszczącą bloki zagradzające nam drogę. Tytuł stanowi owoc współpracy studia Pastagames oraz firm Microids i Taito.

What the Car?
Zręcznościowe 4 maja 2023
Pośrednia kontynuacja What the Golf?, czyli szalona i pełna humoru gra zręcznościowa. W What the Car? kierujemy rozmaitymi wariacjami na temat samochodów (np. biegającymi na dwóch nogach) i staramy się przeprowadzić je przez plansze pełne platform i przeszkód.

Ace Combat 3: Electrosphere
Zręcznościowe 27 maja 1999
Trzecia część zręcznościowych symulatorów lotu, w której gracze pilotują nowoczesne myśliwce i wykonują rozmaite misje. Tym razem autorzy osadzili grę w bardziej futurystycznej stylistyce, przygotowując własne projekty maszyn czy broni.