Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Eksploracyjne - Gry Xbox One

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce eksploracyjne na platformę Microsoft XBOX ONE ułożone według popularności.

Akcji5 Zręcznościowe1
Bijatyki
RPG
Strategiczne
Przygodowe42
Sportowe
Wyścigi
Symulacje
Logiczne4
Towarzyskie
MMO
Astroneer
Astroneer

Przygodowe 6 lutego 2019

Gra typu sandbox, opracowana przez studio System Era Softworks. Akcja Astroneer rozgrywa się w XXV wieku, kiedy to ziemska cywilizacja osiągnęła wystarczająco wysoki poziom rozwoju, by loty międzygwiezdne stały się codziennością. Doprowadziło to do wybuchu swoistej gorączki złota – ludzie zaczęli eksplorować obce planety na własną rękę, motywowani możliwością szybkiego zbicia fortuny. Otwarty świat gry jest generowany proceduralnie, a powierzchnię planet i księżyców zbudowano z voxeli. Astronauta, w którego wciela się gracz, został wyposażony w narzędzia umożliwiające choćby kopanie dziur i odkrywania w ten sposób surowców i artefaktów, które następnie można sprzedać lub wykorzystać w rozbudowanym systemie craftingu. Ten pozwala nie tylko na konstruowanie i modyfikowanie przydatnego ekwipunku oraz pojazdów, lecz także na budowę baz. W trakcie zabawy warto pamiętać, że światy zróżnicowano pod kątem panujących na nich warunków, co tyczy się grawitacji, rodzajów surowców, czy choćby czyhających na bohatera niebezpieczeństw. Tytuł umożliwia zabawę zarówno w pojedynkę jak i w towarzystwie innych graczy.

Subnautica
Subnautica

Przygodowe 4 grudnia 2018

Subnautica to sandboksowy survival skupiający się na eksploracji podwodnych lokacji. Nasz bohater rozbija się na obcej planecie 4546B, niemal w całości pokrytej oceanami. Nasze zadanie polega na przeżyciu, a także znalezieniu sposobu na ucieczkę z tego miejsca.

Observer
Observer

Przygodowe 15 sierpnia 2017

Pierwszoosobowy horror psychologiczny polskiego studia Bloober Team, znanego głównie za sprawą produkcji zatytułowanej Layers of Fear. Observer jest osadzony w cyberpunkowym uniwersum, w Krakowie roku 2084. W grze wcielamy się w postać Daniela Lazarskiego (w roli tej wystąpił Rutger Hauer, aktor znany m.in. z filmu Łowca androidów), detektywa zdolnego hakować ludzkie umysły. Fabuła gry zawiązuje się w momencie, gdy główny bohater otrzymuje wiadomość od zaginionego syna, który okazuje się wysoko postawionym inżynierem pracującym dla potężnej korporacji. Protagonista podejmuje śledztwo, prowadzące go do jednej z krakowskich kamienic, gdzie wykorzystując swoje umiejętności przeżywa mroczne wspomnienia lokatorów. Pod względem mechaniki Observer jest grą przygodową z akcją przedstawioną z pierwszej osoby. Przez większość czasu gracz przemierza mroczne lokacje i wchodzi w interakcje z różnymi elementami otoczenia oraz dozorcą kamienicy.

Subnautica: Below Zero
Subnautica: Below Zero

Przygodowe 2020

Samodzielny dodatek do podwodnej gry survivalowej Subnautica, w którym trafiamy na skute lodem tereny planety 4546B. W trakcie zabawy w Below Zero przemierzamy świat gry i badamy jego tajemnice. Produkcja jest dziełem Unknown Worlds Entertainment.

No Man's Sky
No Man's Sky

Akcji 24 lipca 2018

Utrzymana w stylistyce science fiction, sandboksowa gra akcji nastawiona na samotną zabawę. Za jej powstanie odpowiada studio Hello Games, znane wcześniej z barwnej zręcznościówki Joe Danger. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w niezbadanej dotąd części kosmosu, zaś rozgrywka ukazana została w dwojaki sposób. Eksplorację kolejnych zakątków wszechświata prowadzimy za sterami statku kosmicznego, niczym w rasowych produkcjach typu space-sim. Po wylądowaniu na nowo odkrytej planecie, gra pozwala na piesze poruszanie się po powierzchni. Akcja ukazana jest z perspektywy pierwszej osoby, zaś autorzy postawili na pełną swobodę co do sposobu prowadzenia rozgrywki. Odwiedzając kolejne miejsca, różniące się florą, fauną, a nawet składem atmosfery, możemy skupić się na eksploracji, pozyskiwaniu surowców lub walce z rozmaitymi drapieżnikami. Istotnym elementem gry jest system proceduralnego generowania świata, który odpowiada praktycznie za każdy jej element – od najdrobniejszych cech każdej z planet, po całe układy gwiezdne i galaktyki.

The Long Dark
The Long Dark

Akcji 1 sierpnia 2017

Zrealizowany w konwencji pierwszoosobowej sandboksowy symulator przetrwania, opracowany przez niezależną ekipę kanadyjskiego studia Hinterland. W jej skład weszli doświadczeni deweloperzy, mający za sobą współpracę m.in. z Relic Entertainment, Volition czy BioWare. Akcja gry przenosi nas do post-apokaliptycznego świata, ocalałego po wielkiej burzy geomagnetycznej. W sytuacji, w której nie działają żadne urządzenia elektroniczne, a dostęp do wody i jedzenia jest coraz trudniejszy, zadaniem graczy jest przetrwanie nadchodzącej srogiej zimy. Sandboksowy charakter gry i otwarta struktura świata pozwalają na sporą swobodę rozgrywki, kładąc nacisk na aspekty survivalowe oraz konieczność podejmowania trudnych wyborów moralnych. Jednocześnie na potrzeby gry stworzono interesującą historię fabularną, za którą odpowiada znana z God of War czy L.A. Noire Marianne Krawczyk. Oryginalność tytułu podkreśla nietypowa szata graficzna, autorstwa Hokyo Lima (m.in. League of Legends).

Kholat
Kholat

Przygodowe 9 czerwca 2017

Pierwszoosobowy survival horror, opracowany przez rodzime studio deweloperskie IMGN.pro. Fabuła gry zainspirowana została prawdziwymi wydarzeniami, jakie rozegrały się w 1959 roku na Przełęczy Diatłowa w górach Ural. Znaleziono tam ciała 9 uczestników wyprawy wysokogórskiej, a przyczyny ich śmierci pozostały niewyjaśnione. Wiadomo jedynie, że większość z nich zmarła z powodu wyziębienia, a ślady wskazują, iż zmuszeni byli do ucieczki przed nieznanym niebezpieczeństwem. W grze eksplorujemy otwarty, skuty lodem świat, mając do dyspozycji jedynie mapę i kompas. Próbując odnaleźć drogę do celu, zmagamy się z czyhającymi na nas zagrożeniami. W grze nie przewidziano możliwości walki, a jedyną opcją ratunku jest ucieczka. Na potrzeby gry opracowano specjalny system, określany jako „fear manager”. W zależności od poczynań gracza, kształtuje on wszystkie czynniki, odpowiedzialne za budowanie atmosfery grozy, co sprawia, że każda kolejna rozgrywka przebiega nieco inaczej.

Zaginięcie Ethana Cartera
Zaginięcie Ethana Cartera

Przygodowe 19 stycznia 2018

Zrealizowana w konwencji pierwszoosobowej mroczna przygodówka, stworzona przez polskie studio The Astronauts pod wodzą Adriana Chmielarza – legendy polskiego gamedevu i współzałożyciela grupy People Can Fly. W grze wcielamy się w posiadającego zdolności paranormalne detektywa Paula Prospero, który stara się rozwikłać zagadkę tajemniczego zniknięcia małego chłopca. Rozgrywka toczy się w rozległym, otwartym świecie i cechuje się dużą dozą nieliniowości, pozwalającej na swobodę eksploracji w poszukiwaniu kolejnych tropów. W mechanice rozgrywki zastosowano wiele unikalnych rozwiązań, dotyczących łączenia elementów kryminalnej układanki. Przemierzając posępne tereny doliny Red Creek, nasz protoplasta wykorzystuje swe zdolności, kontaktując się ze zmarłymi, doświadczając wizji i odwiedzając alternatywne wersje rzeczywistości. Wysokiej jakości oprawę graficzną gry stworzono przy pomocy Unreal Engine 3, posiłkując się technologią przetwarzania zdjęć prawdziwych lokacji w cyfrowe obrazy.

What Remains of Edith Finch
What Remains of Edith Finch

Przygodowe 19 lipca 2017

Poruszająca temat ulotności ludzkiego życia nietypowa gra przygodowa autorstwa niezależnego studia Giant Sparrow. Fabuła gry What Remains of Edith Finch stanowi zbiór krótkich historii, opowiadających o losach kolejnych członków pewnej amerykańskiej rodziny, obarczonej tajemniczą klątwą. Akcja poszczególnych epizodów toczy się na przestrzeni 100 lat w stanie Waszyngton, pełnym leśnych i górzystych scenerii, przywodzących na myśl kultowy serial Miasteczko Twin Peaks Davida Lyncha. Pod względem mechaniki mamy do czynienia z typową grą przygodową w perspektywie pierwszoosobowej. W zależności od kontrolowanej postaci, podczas zabawy zmienia się klimat oraz sposób rozgrywki, zaś cechą wspólną kolejnych opowieści jest fakt, że w finale każdej historii nasz protagonista ginie. Całość wiąże również postać tytułowej bohaterki, której celem jest odkrycie mrocznej tajemnicy swej rodziny i dowiedzenie się, dlaczego jest ona jedynym jej członkiem pozostającym przy życiu.

Gone Home
Gone Home

Przygodowe 12 stycznia 2016

Oryginalna eksploracyjna gra przygodowa FPP, utrzymana w konwencji dramatu obyczajowego. Gone Home jest debiutancką produkcją niezależnego studia The Fullbright Company, którego członkowie wcześniej pracowali m.in. nad udanym dodatkiem Minerva’s Den do gry BioShock 2. Akcja Gone Home jest osadzona w Stanach Zjednoczonych w latach 90-tych ubiegłego wieku. Gracz wciela się w postać młodej Katy, która po roku spędzonym w Europie wraca do rodzinnego domu. Na miejscu jednak zastaje tylko puste mieszkanie. Aby dowiedzieć się, gdzie się podziali jej bliscy, Katy eksploruje opuszczony dom w poszukiwaniu notatek, dokumentów, nagrań i innych poszlak, które stopniowo odsłaniają fabułę gry. Pomimo dość powolnego tempa rozgrywki Gone Home skutecznie podtrzymuje atmosferę niepokoju i popycha gracza do szukania kolejnych wskazówek. Ze względu na niski budżet produkcja została zbudowana na popularnym silniku Unity i oferuje przyzwoitą oprawę 3D przy niewielkich wymaganiach sprzętowych.

Yonder: The Cloud Catcher Chronicles
Yonder: The Cloud Catcher Chronicles

Przygodowe 27 lutego 2019

Sandboksowa gra przygodowa w klimacie fantasy. Akcja Yonder: The Cloud Catcher toczy się na pełnej magii wyspie Gamea, a podczas zabawy wcielamy się w postać wysłanego tam przez rodziców dzieciaka. Na miejscu szybko odkrywa on, że wydający się prawdziwym rajem nowy dom padł ofiarą ataku mrocznych sił, a na barki bohatera spada obowiązek jego uratowania. Podczas zabawy zajmujemy się eksploracją wyspy o otwartej strukturze, gromadząc rozmaite przedmioty, i rozwiązując zagadki, w czym pomagają nam przyjazne duszki potrafiące rozproszyć mrok. Wątek główny oraz liczne misje poboczne urozmaica masa aktywności dodatkowych, takich jak sadzenie roślin i zbieranie plonów, łowienie ryb, warzenie trunków, gotowanie potraw czy wytwarzanie rozmaitych przedmiotów. W miarę postępów rozgrywki zdobywamy surowce i pozyskujemy sojuszników, których pomoc okaże się niezbędna w wojnie przeciwko mrokowi.

Firewatch
Firewatch

Przygodowe 21 września 2016

Zrealizowana w konwencji FPP niezależna gra przygodowa, będąca debiutem amerykańskiego studia Campo Santo. W skład ekipy weszli m.in. twórcy mający za sobą prace przy takich tytułach, jak The Walking Dead, Mark of the Ninja, BioShock 2 czy Brutal Legend. Akcja gry przenosi nas do wielkiego lasu w amerykańskim stanie Wyoming, gdzie poszukujący odskoczni od swoich problemów bohater, podejmuje pracę strażnika. Ta spokojna z pozoru praca komplikuje się w chwili, gdy na patrolowanym przez naszego protoplastę obszarze zaczynają zachodzić rozmaite niewyjaśnione zjawiska. Toczące się wydarzenia wiążą się z postacią szefowej bohatera – Delilah, z którą podczas gry utrzymujemy nieustanny kontakt radiowy. Istotnym aspektem rozgrywki jest więc także budowanie relacji z przełożoną, będącą jedyną postacią niezależną w grze. Rozgrywka koncentruje się wyłącznie na trybie single player, zaś za oprawę gry odpowiada popularny silnik Unity.

Rime
Rime

Zręcznościowe 26 maja 2017

Trzecioosobowa gra zręcznościowa autorstwa hiszpańskiego studia Tequila Works, które w 2012 roku udanie zadebiutowało postapokaliptyczną platformówką Deadlight. Głównym bohaterem Rime jest mały chłopiec, który próbuje wydostać się z tajemniczej wyspy, skrywającej mroczny sekret z przeszłości. Aby mu się udało, najpierw musi rozwiązać serię zróżnicowanych zagadek. Pod względem mechaniki mamy tu do czynienia z grą akcji z silnymi akcentami platformowymi. Protagonista przemierza rozległy świat podzielony na kilka mniejszych sekcji, wspinając się po urwistych krawędziach i przeskakując nad przepaściami. Podczas zabawy musimy jednak wykazać się nie tylko zręcznością, ale także spostrzegawczością, gdyż niezwykle istotną rolę w grze pełni światło, dźwięk oraz dotyk (realizowany dzięki wykorzystaniu funkcji konsolki PS Vita oraz kontrolera DualShock 4). Całość wyróżnia się w pełni trójwymiarowym środowiskiem oraz kolorową oprawą wizualną w komiksowej stylistyce.

The Witness
The Witness

Logiczne 13 września 2016

Pierwszoosobowa gra przygodowa z elementami logicznymi, opracowana przez twórcę gry Braid Jonathana Blowa i jego niezależne studio Thekla. Akcja gry osadzona została na sporej wielkości zagadkowej wyspie, z której z niewyjaśnionych przyczyn nagle zniknęli wszyscy ludzie. Zabawa sprowadza się do eksploracji rozległego świata, rozwiązywania zagadek logicznych oraz odnajdywania rozmaitych tropów i wskazówek, które pozwolą nam wyjaśnić kolejne sekrety tego miejsca. Mechanika rozgrywki może budzić skojarzenia z kultową serią Myst, a podczas zabawy musimy wykazać się niezwykłą cierpliwością, spostrzegawczością oraz umiejętnością łączenia w całość różnych elementów fabularnej układanki. Wiele rzeczy ma tu bowiem swoje ukryte znaczenie, a kluczowe wskazówki, symbole i znaki zostały zmyślnie zakamuflowane w otaczającym nas środowisku. Całość zrealizowana została w prostej, lecz urokliwej grafice 3D i przystosowana do współpracy z zestawami rzeczywistości rozszerzonej np. Oculus Rift.

Outer Wilds
Outer Wilds

Przygodowe 2019

Eksploracyjna gra przygodowa, w której wcielamy się w rekruta nowego programu kosmicznego Outer Wilds Ventures. Naszym zadaniem jest badanie tajemniczego układu słonecznego funkcjonującego w pętli czasowej.

Abzu
Abzu

Przygodowe 6 grudnia 2016

Pierwszy projekt niezależnego studia Giant Squids, założonego przez Matta Novę, dyrektora artystycznego niezwykle udanej gry Journey (Podróż), stworzonej z myślą o konsolach z rodziny PlayStation. Abzu jest interaktywną produkcją eksploracyjną, w której poznajemy sekrety tętniącego życiem podwodnego świata. Gracz wciela się w kotopodobnego nurka, który schodzi pod powierzchnię oceanu, gdzie spotyka ławice ryb i grupki podwodnych ssaków, a także naprawdę majestatyczne stworzenia oraz pozostałości starożytnej cywilizacji. Abzu oferuje płynny system sterowania, który pozwala na podwodne piruety i salta, a także ujeżdżanie morskich stworzeń, jak choćby rekina. Niekiedy dostanie się do jakiegoś miejsca wymaga odpowiedniego wykorzystania dostępnych umiejętności czy rozwiązania zagadki logicznej, ale Abzu skupia się nie tyle na rozgrywce, co na wartości artystycznej. Stąd też gra oczarowuje gracza feerią żywych barw, mnogością i różnorodnością podwodnego życia oraz urzekającymi efektami specjalnymi.

The Turing Test
The Turing Test

Logiczne 30 sierpnia 2016

Osadzona w konwencji science fiction pierwszoosobowa gra logiczna studia Bulkhead Interactive, założonego przez autorów tytułu Pneuma: Breath of Life. Akcja gry osadzona została w bliżej nieokreślonej przyszłości, kiedy na jednym z księżyców Jowisza odkryte zostają pozornie niegroźne, obce formy życia. Podczas zabawy wcielamy się w postać astronautki Avy Turing, która wysłana zostaje na miejsce w celu bliższego zbadania znaleziska i, jak łatwo się domyśleć, odkrywa znacznie więcej, niż się spodziewała. The Turing Test należy do spopularyzowanego przez serię Portal gatunku gier logicznych z widokiem FPP. Nie znajdziemy tu żadnych okazji do walki, a zabawa koncentruje się w całości na rozwiązywaniu zagadek. Do tego celu wykorzystujemy zaś głównie specjalne urządzenie do manipulacji energią i transferowania jej między obiektami. Rozgrywkę urozmaica konieczność operowania różnymi mechanizmami i inteligentnymi maszynami, a także okazjonalne wyzwania platformówkowe.

Trailmakers
Trailmakers

Akcji 2019

Gra eksploracyjna, będąca debiutem niezależnego studia Lightbulb Games. Gracz trafia do rozległego, otwartego świata wzorowanego na pustynnych terenach stanu Kolorado. Zadaniem, jakie czeka na wykonanie, jest zostanie najlepszym odkrywcą, czyli tytułowym pionierem. W trakcie zabawy przemierzamy pustkowia i oddajemy się rozmaitym aktywnościom – od poszukiwania oaz ukrytych na pustyni, przez zdobywanie górskich szczytów, aż po branie udziału w szalonych wyścigach. Największą atrakcją jest możliwość konstruowania rozmaitych maszyn przy użyciu narzędzi i gotowych elementów – raz zbudowany pojazd możemy dowolnie modyfikować i ulepszać, a od czasu do czasu konieczne jest także dokonanie niezbędnych napraw. Choć w Pioneers można z powodzeniem bawić się w pojedynkę, tytuł rozwija skrzydła w trybie multiplayer, w którym wraz z innymi graczami możemy organizować wspólne wyprawy i zwariowane zawody wyścigowe. Opisywana pozycja może się pochwalić dopracowaną oprawą graficzną, łączącą postapokaliptyczne klimaty z kreskówkowym stylem graficznym.

11-11: Memories Retold
11-11: Memories Retold

Przygodowe 9 listopada 2018

Przygodówka, której akcję osadzono w trakcie I wojny światowej. Podczas rozgrywki wcielamy się w Harry’ego oraz Kurta, czyli stojących po przeciwnych stronach barykady żołnierzy, których losy wzajemnie się przeplatają. Cechą charakterystyczną gry 11-11: Memories Retold jest oryginalna stylistyka oprawy graficznej, dzięki której całość prezentuje się niczym ruchomy obraz.

Dear Esther: Landmark Edition
Dear Esther: Landmark Edition

Przygodowe 20 września 2016

Remake Dear Esther, czyli popularnej narracyjnej gry eksploracyjnej z 2012 roku, stanowiącej zaczątek nowego gatunku - tzw. symulatorów chodzenia (walking sim). Za jego stworzeniem stoi niezależne studio The Chinese Room. W przeciwieństwie do pierwowzoru, działającego w oparciu o technologię Source i wydanego wyłącznie na komputerach osobistych, opisywana tutaj produkcja korzysta z silnika Unity, dzięki czemu mogła pojawić się również na PlayStation 4 i Xboksie One. Wprowadzone przez deweloperów zmiany obejmują warstwę dźwiękową, którą przygotowano od nowa – jej dopełnieniem są komentarze twórców, jakich można słuchać w trakcie rozgrywki. Zabawa w Dear Esther: Landmark Edition polega na spokojnym przemierzaniu lokacji (wydarzenia obserwujemy z perspektywy FPP) i stopniowym poznawaniu kolejnych fragmentów opowieści. Historia przekazywana jest w formie listów do tytułowej Esther, odczytywanych przez tajemniczy, męski głos. Z uwagi na fakt, że brakuje tu jakichkolwiek elementów interakcji z otoczeniem, od lat trwają dyskusje o tym, czy jest to w ogóle gra wideo, czy raczej forma interaktywnego doświadczenia.

Die Young
Die Young

Akcji 2019

Niezależna gra eksploracyjna z elementami survivalu, opracowana przez wewnętrzne studio firmy Indie Gala. Główna bohaterka nie ma pojęcia, przez kogo i dlaczego została porwana oraz w jaki sposób znalazła się na jednej ze śródziemnomorskich wysp. Jej zadaniem jest odkrycie prawdy stojącej za tymi wydarzeniami oraz ucieczka z koszmaru, w jakim przyszło jej wziąć udział. W Die Young akcja prezentowana jest z perspektywy pierwszej osoby. Oprócz eksploracji otwartego świata, protagonistka musi walczyć o przetrwanie, dbając o pożywienie i odpowiedni poziom nawodnienia oraz zapewniając sobie przydatny ekwipunek. Z uwagi na fakt, że dziewczyna nie potrafi korzystać z żadnej broni, w sytuacji zagrożenia musi salwować się ucieczką i wspinaczką na elementy otoczenia; zwłaszcza że spotkanie twarzą w twarz z oponentem nie kończy się dla niej zbyt dobrze, a sceny pokroju dekapitacji przy użyciu topora są tutaj na porządku dziennym. Opisywana produkcja błyszczy na tle innych gier tego typu za sprawą wysokiej jakości oprawy graficznej. Wrażenie robi przede wszystkim pełna detali, poruszająca się na wietrze roślinność.

The Park
The Park

Przygodowe 3 maja 2016

Utrzymana w klimacie horroru pierwszoosobowa gra przygodowa, której akcja osadzona została w świecie popularnej gry MMO The Secret World. Za stworzenie tytułu odpowiada studio Funcom, które prócz wspomnianej produkcji ma na swoim koncie także m.in. Age of Conan czy Dreamfall: The Longest Journey. Fabuła The Park przenosi nas do otoczonego gęstym lasem wesołego miasteczka, budzącego skojarzenia ze znanym z The Secret World, nawiedzonym Atlantic Island Park. Podczas rozgrywki wcielamy się w postać kobiety imieniem Lorraine, której synek Callum zaginął podczas niefortunnej wizyty w tym upiornym miejscu. Zadaniem graczy jest oczywiście odnalezienie chłopca oraz rozwikłanie mrocznych tajemnic, skrywanych przez tytułowy park. Podczas rozgrywki niezwykle istotną rolę odgrywa dźwięk, a konkretnie krzyki naszej protagonistki. Główna bohaterka ustawicznie nawołuje swojego syna, zaś zmiany w tembrze jej głosu i tonie poszczególnych wypowiedzi, odzwierciedlają nastawienie i emocje postaci.

Among The Sleep
Among The Sleep

Przygodowe 3 czerwca 2016

Utrzymana w konwencji horroru, oryginalna produkcja przygodowa stanowiąca debiutancki projekt niezależnego, norweskiego studia Krillbite. W grze wcielamy się w postać dwuletniego dziecka, przejmując wszelkie fizyczne i psychiczne cechy tego wieku. Zbudzeni ze snu przez tajemnicze dźwięki odkrywamy, że zostaliśmy sami w pustym domu i w towarzystwie naszego pluszowego misia wyruszamy na poszukiwanie mamy. To łatwe z pozoru zadanie utrudnia nam bujna, dziecięca wyobraźnia, którą okiełznać można jedynie poprzez przywoływanie rodzinnych wspomnień. Akcja gry ukazana jest z oczu małego bohatera, a rozgrywka sprowadza się do eksploracji pogrążonego w półmroku domu. Szukając dróg dotarcia do kolejnych lokacji, stawimy także czoła wyimaginowanym potworom, prostym zagadkom oraz prozaicznym, dziecięcym problemom. Jako że poruszamy się dwuletnim oseskiem, większość naszej podróży odbywamy raczkując i wspinając się na niewysokie elementy otoczenia.

The Town of Light
The Town of Light

Przygodowe 6 czerwca 2017

Pierwszoosobowa gra przygodowa w konwencji thrillera psychologicznego, stanowiąca debiutanckie dzieło niezależnego włoskiego studia Lka.it. Fabuła gry osadzona została w przytułku dla obłąkanych zlokalizowanym we włoskim miasteczku Volterra. W grze The Town of Light twórcy postanowili przedstawić historię tego realnie istniejącego miejsca, koncentrując się na dramatach jego mieszkańców, traktowanych przez personel ośrodka jak zwierzęta. W grze wcielamy się w postać 16-letniej dziewczyny imieniem Renee, która przybywa do przytułku z zamiarem odzyskania utraconych wspomnień. Zadanie to komplikuje jednak fakt, że dziewczyna cierpi na schizofrenię, a podczas eksploracji nieustannie towarzyszą jej rozmaite lęki i inne objawy tej przypadłości. Podczas rozgrywki przemierzamy kolejne pomieszczenia odtworzonego z dużą pieczołowitością przytułku, poznając cały szereg jego mrocznych sekretów, a w zależności od podejmowanych przez nas działań, rozgrywka rozwijać się może w sposób nieliniowy.