Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPS2
Okładka Wizardry: Tale of the Forsaken Land (PS2)

Wizardry: Tale of the Forsaken Land PS2

Próba przeniesiona kultowej PeCetowej sagi na PlayStation 2. Stajemy na czele drużyny śmiałków i toczymy setki walk z wrogo nastawionymi kreaturami. Gra pokłada szczególny nacisk na odpowiedni rozwój prowadzonej ekipy.

RPG | FPP | fantasy | jRPG | tytuły ekskluzywne PlayStation

Sony PlayStation 2
Okładka Wizardry: Tale of the Forsaken Land (PS2)

producent: Racjin

wydawca: Atlus

Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PS2:

20grudnia2001

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Wizardry: Tale of the Forsaken Land to jedna z pierwszych klasycznych gier role-playing wydanych na drugą generację konsoli PlayStation. Saga Wizardry powinna być doskonale znana posiadaczom komputerów osobistych. Pierwsza gra z serii na rynek trafiła w 1984 roku. Co więcej, tytuł ten doczekał się aż siedmiu kontynuacji. W przeciwieństwie do PeCetowych produkcji, za które odpowiedzialny był Sir-Tech, omawiana konsolowa edycja powstała w studiach firmy Racdym. Tale of the Forsaken Land ukazał się wyłącznie na PS2.

Fabuła gry w trakcie właściwej rozgrywki zdecydowanie schodzi na dalszy plan, warto jednak odnotować jej obecność. Akcja opisywanego cRPG-a osadzona została w fikcyjnym królestwie Duhan. W wyniku nieoczekiwanego zbiegu wydarzeń kraina ta została niemal doszczętnie zniszczona. Co więcej, kreatury odpowiedzialne za dokonanie wspomnianej zagłady uprowadziły również królową Duhanu. Gracz staje na czele drużyny śmiałków próbujących doprowadzić do jej oswobodzenia, a także zlikwidowania złowrogich sił.

Tale of the Forsaken Land pod wieloma względami przypomina PeCetową sagę, aczkolwiek z oczywistych względów przygotowano go w nieco zmienionej formie. Modyfikacje objęły przede wszystkim właściwą rozgrywkę, którą nieznacznie uproszczono. Omawiana produkcja w większym stopniu przypomina klasyczne japońskie gry role-playing, pokroju znanej wszystkim posiadaczom konsol serii Final Fantasy.

Kluczowy punkt programu nie stanowi rozbudowany świat gry, cała zabawa rozgrywa się bowiem na bardzo ograniczonym terenie. Najważniejszą rolę odgrywa utworzenie i prowadzenie odpowiednio zróżnicowanej i jednocześnie wyjątkowo silnej drużyny. W przeciwieństwie do wielu innych gier role-playing, w których nowe postaci dołączają do ekipy już w trakcie zabawy, w Wizardry tworzy się ją jeszcze przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki. Do dyspozycji gracza oddano pięć różnych ras oraz osiem klas postaci (m.in. wojownik, mag, nekromanta itp.). Wspomniany już rozwój drużyny obejmuje zarówno gromadzenie różnorakich magicznych przedmiotów (hełmów, tarcz, zbroi itp.), jak i rozwój umiejętności poszczególnych postaci. Istotną rolę w trakcie zabawy odgrywają między innymi magiczne kamienie, które po odnalezieniu można ze sobą łączyć, otrzymując w ten sposób różne typy czarów. Nie mniej ważne jest dbanie o dobre kontakty pomiędzy członkami ekipy, a także wybieranie odpowiednich ustawień taktycznych w trakcie rozgrywania kolejnych starć.

Wydarzenia obserwowane są z perspektywy pierwszej osoby. Zabawa ma zdecydowanie bardziej dynamiczny przebieg, aniżeli miało to miejsce w przypadku PeCetowych produkcji. Gracz jednocześnie może walczyć nawet z kilkunastoma stworami. Zadbano również o odpowiednio dużą ilość okien, informujących o aktualnych współczynnikach członków drużyny. Tale of the Forsaken Land powstał wyłącznie z myślą o pojedynczym graczu.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Gry podobne do Wizardry: Tale of the Forsaken Land

Wymagania wiekowe Wizardry: Tale of the Forsaken Land

12+

Wymagania sprzętowe Wizardry: Tale of the Forsaken Land

Sony PlayStation 2

Sony PlayStation 2

  • Wykorzystuje:
  • karta pamięci 8 MB
Głęboko pod ziemią - komputerowe dungeon crawlery lat 80tych i 90tych
Głęboko pod ziemią - komputerowe dungeon crawlery lat 80tych i 90tych

wiadomość5 maja 2012

Klasyczne dungeon crawlery z widokiem z pierwszej osoby skradły kawał życia niejednemu z nas. Łażenie po piwnicach, lochach, katakumbach, jaskiniach i innych miejscach pełnych skarbów oraz niebezpieczeństw tworzono jednak na tyle oryginalnie i na tyle różnorodnie, że wciągało na długie godziny. Zamierzchłe czasy Amigi, Atari, C64 i wczesnego PC nie są jednak wcale aż tak zamierzchłe – bo moda powraca, bo stare gry gatunku wciąż dają radę, bo można coraz łatwiej je dostać. Bo po prostu dobrze się w nie gra.