Wyszukiwarka gier
TRON: Catalyst

TRON: Catalyst

PCPlayStationXboxNintendo
po premierze

Data wydania: 17 czerwca 2025

Akcji, Science fiction, Widok izometryczny, Filmy, Przygodowe gry akcji, Singleplayer

Izometryczna przygodowa gra akcji studia Bithell Games (John Wick Hex), osadzona w uniwersum science fiction znanym z filmowej serii. TRON: Catalyst przenosi nas do sieci Arq i pozwala wcielić się w Exo – kurierkę obdarzoną mocami, o jakich inne programy mogą tylko pomarzyć.

7.3

Steam

6.8

OpenCritic

Oceń
Nintendo Switch

Nintendo Switch

17 czerwca 2025

Angielskie napisy i dialogi.

PC Windows

PC Windows

17 czerwca 2025

Angielskie napisy i dialogi.

PlayStation 5

PlayStation 5

17 czerwca 2025

Angielskie napisy i dialogi.

Xbox Series X/S

Xbox Series X/S

17 czerwca 2025

Angielskie napisy i dialogi.

TRON: Catalyst jest przygodową grą akcji, osadzoną w uniwersum science fiction wykreowanym na potrzeby filmowej serii TRON. Produkcja została opracowana przez studio Bithell Games, mające w portfolio między innymi takie projekty, jak Thomas Was Alone, Volume, John Wick Hex czy The Solitaire Conspiracy.

Gameplay

W TRON: Catalyst akcję oglądamy w widoku izometrycznym.

Eksploracja sieci

Sieć Arq (znaną z gry Tron: Identity) możemy przemierzać na piechotę lub na światłocyklu (Light Cycle). Po drodze poznajemy zamieszkujące ją postacie (a w zasadzie – programy) i wykonujemy różnorodne zadania, stopniowo odkrywając sekrety tego miejsca oraz popychając fabułę do przodu.

Umiejętności bohaterki

Podczas eksploracji kluczową rolę odgrywa unikalna zdolność głównej bohaterki. Za sprawą Błędu (Glitch) sieć Arq ulega destabilizacji i utyka w pętli czasowej, co protagonistka może wykorzystać na własną korzyść, zyskując dostęp do tajnych obszarów i odblokowując przydatne skróty. Umiejętne robienie użytku z chaosu powodowanego przez Błąd pozwala jej również zyskiwać przychylność poszczególnych frakcji.

Walka z przeciwnikami

Ważną rolę w opisywanej produkcji odgrywa także walka z przeciwnikami. Starcia są dynamiczne, a w ich trakcie możemy zarówno angażować się w pojedynki w zwarciu, jak i eliminować wrogów na odległość. Naszą główną broń stanowi dysk tożsamości (Identity Disc). W miarę postępów gromadzimy odłamki danych, dzięki którym rozwijamy protagonistę.

Czytaj więcej

Publicystyka

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry TRON: Catalyst:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
(60+ fps, 1080p) Intel Core i5-6600K / AMD Ryzen 3 2200G, 8 GB RAM, karta graficzna 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon RX 460, 7 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(90 fps, 1080p) Intel Core i7-6700 / AMD Ryzen 5 1500X, 16 GB RAM, karta graficzna 8 GB GeForce GTX 1080 / Radeon RX Vega 64, 7 GB HDD, Windows 11 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.3

Ocena STEAM

"W większości pozytywne"

Średnia z 95 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
6.8

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 37 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Ocena STEAM

7.3

W większości pozytywne (95)

[title]

Główne zalety gry

  • Budowanie Świata i Estetyka: Gra skutecznie zanurza graczy w uniwersum TRON dzięki żywej, neonowej stylistyce artystycznej i starannie zaprojektowanym lokalizacjom. Wiele osób doceniło dbałość o szczegóły oraz kodeks lore, który pomaga wyjaśnić złożone terminy gry.
  • Głosowanie: Jakość aktorstwa głosowego została doceniona, z wyróżniającymi się występami, które zwiększały immersję w postacie.
  • Mechanika Walki: Gracze uznali walkę za przyjemną, z różnorodnymi atakami i możliwością ulepszania umiejętności, co czyniło ją angażującą podczas bitew.
  • Ścieżka Dźwiękowa: Muzyka, będąca mieszanką techno i EDM, została uznana za odpowiednią dla uniwersum TRON i wzbogacała ogólne doświadczenie.
  • Nostalgia dla Fanów TRON: Wiele osób, które są fanami franczyzy TRON, odczuwało nostalgię i radość z eksploracji świata oraz interakcji z znanymi elementami.

Główne wady gry

  • Fabuła i Rozwój Postaci: Kilka recenzji wskazało, że fabuła wydawała się słaba i nie wywoływała silnych emocji. Postacie, w tym protagonistka Exo, brakowało głębi i tła, co utrudniało graczom nawiązanie z nimi więzi.
  • Powtarzalna Rozgrywka: Walka i eksploracja stały się zbyt szybko powtarzalne, z ograniczoną różnorodnością wrogów i drzewkiem umiejętności, które osiągało maksymalny poziom zbyt szybko. Niektórzy gracze uważali, że mechanika pętli czasowej była niedostatecznie wykorzystana i nie wprowadzała znaczących wyborów do rozgrywki.
  • Brak Zachęt do Eksploracji: Wiele osób zauważyło, że chociaż mapy były duże, wydawały się puste, a także że przegapiono okazje na zbieranie przedmiotów i misje poboczne, które mogłyby wzbogacić eksplorację.
  • Problemy Techniczne i Prezentacyjne: Niektórzy gracze krytykowali grafikę jako przestarzałą, a ogólną prezentację jako pozbawioną polotu, z statycznymi NPC i minimalnymi animacjami podczas dialogów.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Rozgałęzione Fabuły lub Wybory: Gracze wyrazili pragnienie większej liczby znaczących wyborów i rozgałęzionych ścieżek, które mogłyby wpłynąć na fabułę, zwłaszcza biorąc pod uwagę nacisk gry na mechanikę pętli.
  • Rozszerzone Drzewka Umiejętności i Opcje Walki: Użytkownicy chcieli bardziej rozbudowanego drzewka umiejętności i zróżnicowanych opcji walki, aby utrzymać świeżość i zaangażowanie w rozgrywce przez cały czas trwania doświadczenia.
  • Bardziej Interaktywne NPC: Brak interakcji z szerszym zakresem NPC oraz ograniczone aktorstwo głosowe dla postaci nieistotnych sprawiły, że świat wydawał się bez życia.
  • Zwiększone Wykorzystanie Cyklów Świetlnych: Gracze pragnęli bardziej dynamicznego wykorzystania cyklów świetlnych, ponieważ uważali, że obecna implementacja była płytka i nie w pełni wykorzystywała potencjał tego ikonicznego elementu z franczyzy TRON.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż TRON: Catalyst ma swoje mocne strony, szczególnie w estetyce i nostalgii dla fanów, boryka się z głębokością fabuły, różnorodnością rozgrywki i wykonaniem technicznym, co pozostawia wielu graczy rozczarowanych.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

6.8

34% rekomendacji (37)

Opecritic
70 / 100

COGconnected

Jaz Sagoo

COGconnected
7 / 10

Checkpoint Gaming

Cass Barkman

Checkpoint Gaming
3 / 5

Thumb Wars

Luke Addison

Thumb Wars
8 / 10

XboxEra

Győző Baki

XboxEra
8 / 10

MKAU Gaming

Brad Thorsen

MKAU Gaming

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl