Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodoweX360WiiPCPS2NDS
Okładka The Spiderwick Chronicles (X360)

The Spiderwick Chronicles

Kroniki Spiderwick

Przygodowa gra akcji, bazująca zarówno na pełnometrażowym filmie, jak i serii książek. Gracz poznaje historię trójki rodzeństwa, próbując odkryć sekrety pewnej wiktoriańskiej posiadłości.

Przygodowe | TPP | książki | filmy | przygodowe gry akcji

Okładka The Spiderwick Chronicles (X360)

data premiery gry:

5lut2008

PS2 NDS X360 PC

29lut2008

Wii

The Spiderwick Chronicles (Kroniki Spiderwick) to niezbyt skomplikowana przygodowa gra akcji, stworzona głównie z myślą o młodszym odbiorcy. Produkt ten bazuje zarówno na pełnometrażowym filmie przygotowanym przez studia Paramount Pictures i Nickelodeon Movies, jak i serii książek napisanych przez Holly Black. Za opracowanie tej gry odpowiedzialne jest Stormfront Studios. Firma ta w przeszłości zasłynęła dzięki takim produkcjom jak Eragon czy The Lord of the Rings: The Two Towers.

Fabuła gry jest bezpośrednio powiązana z wydarzeniami przedstawionymi w filmie. Gracz poznaje historię trójki rodzeństwa – Mallory, Jareda oraz Simona Grace’ów. Główni bohaterowie wprowadzają się do pewnej wiktoriańskiej posiadłości, która w przeszłości była domem dla Arthura Spiderwicka, cenionego naukowca. Mężczyźnie udało się ustalić istnienie magicznego świata, zamieszkiwanego przez wiele interesujących kreatur. Główny wątek gry nawiązuje do odkrycia dokonanego na strychu posiadłości przez Jareda. Zdobyty przez niego Przewodnik jest magiczną księgą, dokumentującą napotkane przez Arthura istoty. Skarb ten staje się wkrótce obiektem pożądania złego ogra Mulgaratha oraz podległych mu goblinów. Tryb singleplayer gry podzielony został na osiem rozdziałów, rozgraniczonych filmami przerywnikowymi zaczerpniętymi bezpośrednio z filmu. Warto dodać, iż oprócz samej posiadłości główni bohaterowie opowieści zajmują się także eksploracją przyległych terenów – lasów, bagien, jaskiń czy kamieniołomu.

W trakcie zabawy można przejąć kontrolę nad każdą z trzech wymienionych wyżej postaci, co ma znaczący wpływ na przebieg rozgrywki. Jared do pokonywania goblinów używa dwóch rodzajów kija baseballowego, Mallory szablę, a Simon opracowany przez siebie wynalazek przypominający karabin, tyle że strzelający pociskami z zawartością sosu pomidorowego. Możliwe jest także używanie proc, pojemników ze szkodliwą dla zdrowia goblinów cieczą, czy magicznych kamieni. Oprócz trójki rodzeństwa w niektórych etapach grywalna staje się postać sympatycznego krasnoludka o imieniu Thimbletack. Jego niewielki wzrost pomaga mu w przedostawaniu się do pozornie niedostępnych lokacji, dzięki czemu jest w stanie pomóc rodzeństwu w rozwiązaniu niektórych problemów. Thimbletack zajmuje się eksploracją pracowni naukowca, neutralizując przy okazji napotykane karaluchy.

Zabawa w bardzo dużym stopniu opiera się na konieczności łapania i kolekcjonowania wróżek, które pojawiają się w dziesięciu rodzajach. Wszystkie te istoty dokumentowane są w magicznym przewodniku terenowym. W celu złapania każdej wróżki rozwiązuje się prostą mini-grę, polegającą na zamalowaniu wybranych części kartki. Do wróżek przyporządkowane są ściśle określone umiejętności. Mogą ona dotyczyć między innymi wytworzenia niewielkiego tornada, wyleczenia głównego bohatera, uczynienia go nieśmiertelnym, czy zdezorientowania przeciwników.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer  

Ocena czytelników: 7,7 / 10 na podstawie 606 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 239,90 PLN

Klasyfikacja PEGI The Spiderwick Chronicles

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Kroniki Spiderwick

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2.5 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP/Vista

Kroniki Spiderwick - recenzja gry
Kroniki Spiderwick - recenzja gry

Recenzja 14 marca 2008, 12:12

Kolekcjonowanie wróżek oprócz uzupełniania wybranych sekcji Przewodnika ma też bardziej wymierne skutki. Do większości z tych istot przyporządkowane są ściśle określone umiejętności i faktycznie wprowadza to odrobinę świeżości do rozgrywki. W zapasie można mieć maksymalnie trzy zdolności, tak więc należy planować, jakie typy wróżek przydadzą się w danym momencie. Szkoda tylko, że niektóre umiejętności są zupełnie nieprzydatne, jak chociażby chwilowa dezorientacja przeciwników. Raczej ciekawostka. Niestety obecność umiejętności nie jest w stanie uratować tragicznie zrealizowanych walk. Przede wszystkim, w trakcie zabawy spotykamy zaledwie trzy typy goblinów. TRZY TYPY! Jedyny wyjątek to bardzo nieliczni bossowie.

PS2
Wii
NDS
X360
PC