Wyszukiwarka gier
The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II

The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II

PCPlayStationNintendo
po premierze

Data wydania: 14 lutego 2025

RPG, TPP, Fantasy, Turowe, RPG akcji, jRPG, Singleplayer

Gra jRPG w widoku TPP i realiach science fantasy, reprezentująca cykl rozwijany od 1989 r. W The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II znów trafiamy do republiki Calvard i jako Van Arkride badamy serię makabrycznych morderstw dokonanych przez tajemniczą szkarłatną bestię.

7.5

Gracze

8.7

Steam

7.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II jest grą jRPG, należącą do serii rozwijanej od 1989 roku, a zarazem kontynuacją wypuszczonej w 2021 roku (w Japonii, na Zachód trafiła ona z opóźnieniem) gry The Legend of Heroes: Trails through Daybreak. Za opracowaniem tego tytułu stoi czuwające nad rozwojem cyklu Nihon Falcom Corp.

Fabuła

Akcję gry The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II osadzono rok po wydarzeniach przedstawionych w poprzedniej produkcji spod tego szyldu. Choć po uporaniu się z zagrożeniem ze strony mafijnej organizacji Almata mieszkańcy republiki Calvard mogli odetchnąć z ulgą, spokój nie trwał długo. Krajem wstrząsnęła bowiem makabryczna seria morderstw dokonanych przez tajemniczą szkarłatną bestię, w wyniku której śmierć poniosła cała jednostka specjalna CID.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy i dialogi

PlayStation 4

PlayStation 4Angielskie napisy i dialogi

PlayStation 5

PlayStation 5Angielskie napisy i dialogi

Nintendo Switch

Nintendo SwitchAngielskie napisy i dialogi

Producent: Nihon Falcom

Wydawca: NIS America

Ograniczenia wiekowe: 12+

Gry z serii

The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II
The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II
The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II

17GIER

Gry z serii The Legend of Heroes

Cykl gier jRPG, wykreowany przez japońskie studio Nihon Falcom, które od początku czuwa nad jego rozwojem.

Gry z serii The Legend of Heroes

Publicystyka

Opinie

28 stycznia 2025

Gry lutego 2025 - wyruszacie do Czech z Kingdom Come 2, na Żywe Ziemie z Avowed czy na Hawaje z Yakuzą?

Ten miesiąc jest tak po brzegi wypełniony głośnymi tytułami, że niektóre gry uciekły z niego dosłownie na ostatnią chwilę (patrzymy na ciebie, Kaiserpunk). Czy będzie to najlepszy okres 2025 roku, czy to jedynie dopiero początek growego szaleństwa?

Gry lutego 2025 - wyruszacie do Czech z Kingdom Come 2, na Żywe Ziemie z Avowed czy na Hawaje z Yakuzą?
Gry lutego 2025 - wyruszacie do Czech z Kingdom Come 2, na Żywe Ziemie z Avowed czy na Hawaje z Yakuzą?

Wiadomości

Nowości na Steam. Taktyczna perełka i Cywilizacja, która podzieliła fanów

Nowości na Steam. Taktyczna perełka i Cywilizacja, która podzieliła fanów

W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie gry, jak Sid Meier's Civilization VII, The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II, Tomb Raider IV-VI Remastered, Urban Myth Dissolution Center, Shadowgate 2 oraz wersja 1.0 Door Kickers 2.

gry

Adrian Werner

10 lutego 2025 09:58

Nowości na Steam. Taktyczna perełka i Cywilizacja, która podzieliła fanów

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II.

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
(1080p, 30 fps) AMD Ryzen 5 1600, 8 GB RAM, karta graficzna 2 GB GeForce GTX 1050, 22 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(1440p, 60 fps) Intel Core i5-10400, 16 GB RAM, karta graficzna 4 GB GeForce GTX 1650, 22 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.5

Ocena Graczy

Średnia z 18 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.7

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 502 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
7.8

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 65 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.0
kęsik
PC

kęsik

Ekspert

2025.05.19

Najlepsza seria jRPG powraca w swojej dwunastej odsłonie. Daybreak II to jednak spore rozczarowanie i najgorsza odsłona serii w jaką grałem. 90% tej gry to zbędny zapychacz. Jest trochę fajnych momentów, także dotyczących starych postaci ale zdecydowanie zbyt mało. Gra w zasadzie zarówno jeżeli chodzi o jej strukturę i fabułę jest bardziej kontynuacją Reverie niż pierwszego Daybreaka.Fabularnie jest po prostu nudno. Główny wątek ma niby jakiś potencjał i swoje momenty ale jednocześnie wygląda jak zwykły filler arc w anime, gdzie wszyscy czekają na powrót do wydarzeń z mangi ale fillery się przeciągają, dosłownie nic nie wnoszą i niekiedy robią się wręcz głupie. Mamy parę wątków i wydarzeń, które są bardzo solidne ale to jest nic w skali całej gry. W grze mamy dziwny motyw cofania się w czasie i jest on strasznie nadużywany, w pewnym momencie dosłownie można się spodziewać porażki co chwilę aby zaraz się cofnąć i zrobić coś inaczej. Motyw ok, ale przez 95% gry nikt tego nie tłumaczy i jest on po prostu wykorzystywany zbyt często. Przez to struktury gry jest dziwna i dosyć mało jRPGowa, bardziej zaczyna przypominać jakieś Zero Escape gdzie podążamy jakąś ścieżką, dochodzimy do ściany/śmierci i musimy się cofać aby zrobić coś inaczej i wejść na inną ścieżkę. Jest sporo gorzej niż w jedynce, ona też była taka trochę dziejąca się na małą skalę w porównaniu do tego co działo się w poprzednich odsłonach ale to było zrozumiałe jak na pierwszą odsłonę nowej podserii. Dwójka natomiast nie wygląda jak poprzednie drugie odsłony podserii. Drugie odsłony zawsze były bardzo bezpośrednimi kontynuacjami, tutaj w zasadzie dalej wyczekujemy na większe i bardziej istotne wydarzenia. Daybreak II wygląda bardziej jak Reverie czy wcześniej Sky the 3rd. Mamy też tutaj coś na kształt Reverie Garden czyli opcjonalny dungeon, ale nie wypada to zbyt dobrze, mapy są dosyć biedne i ogólnie przechodzenie tego dungeonu jest po prostu nużące.Gameplayowo jest oczywiście bardzo dobrze. System walki został trochę urozmaicony i pojawiło się parę nowych opcji, został trochę rozbudowany tryb walki w czasie rzeczywistym. Dalej jest z nim trochę biednie ale nie aż tak jak w jedynce. Według mnie, skoro jest tutaj hybrydowy model walki, to powinni iść w kierunki przeniesienie akcyjnego systemu walki z YSa. Turowy system działa i jest bardzo dobry jak zawsze, teraz można dopakować ten drugi skoro już w niego poszli. Gra graficznie dalej wygląda jak bieda gra z PS3 ale jest trochę lepiej niż w poprzedniej części, lepsze oświetlenie czy woda. Aliasing jednak dalej paskudny. Audio oczywiście tradycyjnie znowu stoi na bardzo wysokim poziomie.Ogólnie raczej zawód. Liczyłem, że w dwójce zaczną się już dziać duże rzeczy, ale nic takiego się nie wydarzyło. Drugą grę z rzędu kluczowi antagoniści się w zasadzie nie pojawili. Można znaleźć opinie w sieci, ze jest to najgorsza odsłona serii i muszę się z tymi opiniami zgodzić. Jest to pierwsza odsłona serii, która nadaje się do całkowitego pominięcia przy przechodzeniu serii. Dopiero następna odsłona ma być tym na co czekam, dopiero tam mają zacząć się dziać kluczowe rzeczy na wielką skalę. Znamienne jest to, ze kolejna gra będzie już miała inny podtytuł (mimo, że to dalej ta sama podseria), tak jakby pokazując, ze Daybreak to w sumie był tylko poboczny epizod, dziejący się w tak zwanym międzyczasie.

Ocena STEAM

8.7

Bardzo pozytywne (502)

[title]

Główne zalety gry

  • Rozwój postaci: Wielu graczy chwaliło głębokość interakcji i rozwoju postaci, szczególnie tych powracających, co stworzyło jedne z najlepszych momentów w serii.
  • Ulepszone mechaniki rozgrywki: System walki otrzymał pozytywne opinie za większą płynność i zaangażowanie, dzięki wprowadzeniu nowych mechanik, takich jak Szybkie Sztuki i Ex-Łańcuchy. Gra przywróciła również mini-gry, co zwiększyło różnorodność rozgrywki.
  • Poprawa wizualna i techniczna: Gracze zauważyli, że gra działa dobrze na PC, z dobrą grafiką i wydajnością, oraz docenili jakość portu.
  • Ścieżka dźwiękowa: Choć opinie były różne, wielu graczy cieszyło się z muzyki, szczególnie podczas walk z bossami, zauważając kilka wyróżniających się utworów.
  • Interesujące elementy fabularne: Mimo że ogólny postęp fabularny był krytykowany, niektórzy uznali początkową historię za intrygującą i cieszyli się z narracji skupionej na postaciach.

Główne wady gry

  • Słaby postęp fabularny: Powszechną skargą było to, że historia wydawała się wypełniaczem, brakowało w niej znaczących postępów w ogólnej narracji serii. Mechanika podróży w czasie była szczególnie krytykowana za usuwanie stawki i sprawianie, że śmierci postaci wydają się nieistotne.
  • Problemy z tempem: Wielu graczy uważało, że tempo, szczególnie w drugiej połowie gry, było zbyt wolne i mniej angażujące, niż się spodziewali.
  • Powtarzalne elementy: Niektórzy gracze wyrazili frustrację z powodu nadmiernego użycia pewnych mechanik rozgrywki oraz powtarzalnej natury zadań pobocznych i spotkań.
  • Niezadowalający antagoniści: Główni przeciwnicy byli postrzegani jako pozbawieni głębi i wpływu, co obniżało ogólne wrażenia z gry.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Nowe umiejętności i zdolności: Gracze byli rozczarowani brakiem nowych umiejętności lub zdolności w porównaniu do pierwszej gry Daybreak, czując, że to była utracona szansa na innowacje.
  • Bardziej znaczące wątki fabularne: Istniała chęć na głębsze powiązania narracyjne i bardziej znaczące rozwinięcia fabuły, szczególnie w odniesieniu do ogólnej lore serii.
  • Różnorodność w treści pobocznej: Niektórzy gracze czuli, że zadania poboczne i dodatkowa zawartość były mniej kreatywne i angażujące niż w poprzednich tytułach, co prowadziło do poczucia powtarzalności.
  • Skupienie na postaciach: Choć interakcje postaci były chwalone, niektórzy uważali, że główny bohater, Van, był przyćmiony przez inne postacie, co prowadziło do braku skupienia na jego rozwoju.

Podsumowanie

  • Ogólnie, Trails through Daybreak II otrzymało mieszane recenzje, z silnym uznaniem dla momentów związanych z postaciami i ulepszeń w rozgrywce, ale znaczną krytyką za problemy z fabułą i tempem.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

7.8

71% rekomendacji (65)

Opecritic
3,5 / 5

RPGamer

Alex Fuller

RPGamer
7 / 10

GamingBolt

Ravi Sinha

GamingBolt
9 / 10

Niche Gamer

Throgmorton Belmont

Niche Gamer
8,5 / 10

Paste Magazine

Marc Normandin

Paste Magazine
87 / 100

RPG Fan

RPG Fan

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl