
Data wydania: 14 lutego 2025
Gra jRPG w widoku TPP i realiach science fantasy, reprezentująca cykl rozwijany od 1989 r. W The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II znów trafiamy do republiki Calvard i jako Van Arkride badamy serię makabrycznych morderstw dokonanych przez tajemniczą szkarłatną bestię.
Gracze
Steam
OpenCritic
The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II jest grą jRPG, należącą do serii rozwijanej od 1989 roku, a zarazem kontynuacją wypuszczonej w 2021 roku (w Japonii, na Zachód trafiła ona z opóźnieniem) gry The Legend of Heroes: Trails through Daybreak. Za opracowaniem tego tytułu stoi czuwające nad rozwojem cyklu Nihon Falcom Corp.
Akcję gry The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II osadzono rok po wydarzeniach przedstawionych w poprzedniej produkcji spod tego szyldu. Choć po uporaniu się z zagrożeniem ze strony mafijnej organizacji Almata mieszkańcy republiki Calvard mogli odetchnąć z ulgą, spokój nie trwał długo. Krajem wstrząsnęła bowiem makabryczna seria morderstw dokonanych przez tajemniczą szkarłatną bestię, w wyniku której śmierć poniosła cała jednostka specjalna CID.
Chcąc rozwikłać tę sprawę, Van Arkride, czyli jeden z najemników zwanych sprigganami, a zarazem główny bohater podcyklu Trails through Daybreak, musi wkroczyć do akcji i rozpocząć własne śledztwo. To, jak potoczą się losy protagonisty i jego sojuszników, w dużej mierze zależy od naszych poczynań i dokonywanych przez nas wyborów.
W The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Tytuł opiera się na filarach wzniesionych przez poprzednika, toteż podczas zabawy przemierzamy lokacje i wykonujemy różnorodne zadania, a także prowadzimy rozmowy z postaciami i komponujemy drużynę; na swojej drodze spotykamy przy tym zarówno znane twarze, jak i zupełnie nowe osobistości.
Od czasu do czasu gra zmusza nas do podejmowania decyzji rzutujących na dalszy przebieg opowieści. Wśród nich prym wiodą momenty, w których ścieżki Van Arkride’a i jego towarzyszy rozgałęziają się, a my musimy wybrać kierunek, jaki obiorą poszczególne postacie.
Oprócz tego po raz kolejny ważną rolę odgrywa tu walka z przeciwnikami. Twórcy ponownie pozwalają nam przełączać się pomiędzy zręcznościowymi starciami w czasie rzeczywistym oraz taktycznymi potyczkami rozgrywanymi trybie turowym. Ponadto na potrzeby każdego z tych rozwiązań autorzy przygotowali nowe mechaniki:
Oprawę graficzną gry The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II utrzymano w mangowej stylistyce.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
PlayStation 4Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 5Angielskie napisy i dialogi
Nintendo SwitchAngielskie napisy i dialogi
Producent: Nihon Falcom
Wydawca: NIS America
Ograniczenia wiekowe: 12+



17GIER
Cykl gier jRPG, wykreowany przez japońskie studio Nihon Falcom, które od początku czuwa nad jego rozwojem.
28 stycznia 2025
Ten miesiąc jest tak po brzegi wypełniony głośnymi tytułami, że niektóre gry uciekły z niego dosłownie na ostatnią chwilę (patrzymy na ciebie, Kaiserpunk). Czy będzie to najlepszy okres 2025 roku, czy to jedynie dopiero początek growego szaleństwa?
W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie gry, jak Sid Meier's Civilization VII, The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II, Tomb Raider IV-VI Remastered, Urban Myth Dissolution Center, Shadowgate 2 oraz wersja 1.0 Door Kickers 2.
gry
Adrian Werner
10 lutego 2025 09:58
Popularne pliki do pobrania do gry The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II.
Wymagania sprzętowe gry The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
(1080p, 30 fps) AMD Ryzen 5 1600, 8 GB RAM, karta graficzna 2 GB GeForce GTX 1050, 22 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(1440p, 60 fps) Intel Core i5-10400, 16 GB RAM, karta graficzna 4 GB GeForce GTX 1650, 22 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 18 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 502 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
kęsik
Ekspert
2025.05.19
Najlepsza seria jRPG powraca w swojej dwunastej odsłonie. Daybreak II to jednak spore rozczarowanie i najgorsza odsłona serii w jaką grałem. 90% tej gry to zbędny zapychacz. Jest trochę fajnych momentów, także dotyczących starych postaci ale zdecydowanie zbyt mało. Gra w zasadzie zarówno jeżeli chodzi o jej strukturę i fabułę jest bardziej kontynuacją Reverie niż pierwszego Daybreaka.Fabularnie jest po prostu nudno. Główny wątek ma niby jakiś potencjał i swoje momenty ale jednocześnie wygląda jak zwykły filler arc w anime, gdzie wszyscy czekają na powrót do wydarzeń z mangi ale fillery się przeciągają, dosłownie nic nie wnoszą i niekiedy robią się wręcz głupie. Mamy parę wątków i wydarzeń, które są bardzo solidne ale to jest nic w skali całej gry. W grze mamy dziwny motyw cofania się w czasie i jest on strasznie nadużywany, w pewnym momencie dosłownie można się spodziewać porażki co chwilę aby zaraz się cofnąć i zrobić coś inaczej. Motyw ok, ale przez 95% gry nikt tego nie tłumaczy i jest on po prostu wykorzystywany zbyt często. Przez to struktury gry jest dziwna i dosyć mało jRPGowa, bardziej zaczyna przypominać jakieś Zero Escape gdzie podążamy jakąś ścieżką, dochodzimy do ściany/śmierci i musimy się cofać aby zrobić coś inaczej i wejść na inną ścieżkę. Jest sporo gorzej niż w jedynce, ona też była taka trochę dziejąca się na małą skalę w porównaniu do tego co działo się w poprzednich odsłonach ale to było zrozumiałe jak na pierwszą odsłonę nowej podserii. Dwójka natomiast nie wygląda jak poprzednie drugie odsłony podserii. Drugie odsłony zawsze były bardzo bezpośrednimi kontynuacjami, tutaj w zasadzie dalej wyczekujemy na większe i bardziej istotne wydarzenia. Daybreak II wygląda bardziej jak Reverie czy wcześniej Sky the 3rd. Mamy też tutaj coś na kształt Reverie Garden czyli opcjonalny dungeon, ale nie wypada to zbyt dobrze, mapy są dosyć biedne i ogólnie przechodzenie tego dungeonu jest po prostu nużące.Gameplayowo jest oczywiście bardzo dobrze. System walki został trochę urozmaicony i pojawiło się parę nowych opcji, został trochę rozbudowany tryb walki w czasie rzeczywistym. Dalej jest z nim trochę biednie ale nie aż tak jak w jedynce. Według mnie, skoro jest tutaj hybrydowy model walki, to powinni iść w kierunki przeniesienie akcyjnego systemu walki z YSa. Turowy system działa i jest bardzo dobry jak zawsze, teraz można dopakować ten drugi skoro już w niego poszli. Gra graficznie dalej wygląda jak bieda gra z PS3 ale jest trochę lepiej niż w poprzedniej części, lepsze oświetlenie czy woda. Aliasing jednak dalej paskudny. Audio oczywiście tradycyjnie znowu stoi na bardzo wysokim poziomie.Ogólnie raczej zawód. Liczyłem, że w dwójce zaczną się już dziać duże rzeczy, ale nic takiego się nie wydarzyło. Drugą grę z rzędu kluczowi antagoniści się w zasadzie nie pojawili. Można znaleźć opinie w sieci, ze jest to najgorsza odsłona serii i muszę się z tymi opiniami zgodzić. Jest to pierwsza odsłona serii, która nadaje się do całkowitego pominięcia przy przechodzeniu serii. Dopiero następna odsłona ma być tym na co czekam, dopiero tam mają zacząć się dziać kluczowe rzeczy na wielką skalę. Znamienne jest to, ze kolejna gra będzie już miała inny podtytuł (mimo, że to dalej ta sama podseria), tak jakby pokazując, ze Daybreak to w sumie był tylko poboczny epizod, dziejący się w tak zwanym międzyczasie.
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (502)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
71% rekomendacji (65)
RPGamer
Alex Fuller
GamingBolt
Ravi Sinha
Niche Gamer
Throgmorton Belmont
Paste Magazine
Marc Normandin
RPG Fan