
Data wydania: 26 czerwca 2008
Reedycja klasycznej dwuwymiarowej bijatyki. Wybieramy pomiędzy 64 wojownikami, wśród których nie brakuje bohaterów takich gier jak "Fatal Fury" czy "Art of Fighting". Jedną z głównych nowości jest dodanie trybu Ultimate Match.
Gracze
The King of Fighters '98: Ultimate Match na platformę PC, X360 itd. jest reedycją klasycznej dwuwymiarowej bijatyki, która pierwotnie zadebiutowała na automatach oraz na konsoli Neo Geo. Remake oferuje szereg usprawnień, obejmujących zarówno wachlarz dostępnych postaci, jak i ilość trybów rozgrywki.
Produkcja ukazała się najpierw na konsolach PlayStation 2 i Xbox 360, a w 2014 roku trafiła na PC-ty w wersji The King of Fighters ’98: Ultimate Match – Final Edition. Wydanie to oferuje m.in. tryb Ultimate Mode, możliwość zabawy w multiplayerze online w potyczkach towarzyskich i rankingowych, a nawet oryginalne The King of Fighters '98 z konsoli Neo Geo.
Gracz może dokonywać wyboru pomiędzy 64 postaciami, co oznacza, że dodano dziewięciu nowych wojowników. Są to postaci znane z wcześniejszych edycji serii The King of Fighters, takie jak Kasumi Todoh, Mr. Big, Goenitz, Orochi Leona czy Wolfang Krauser. Dostępni wojownicy zaczerpnięci zostali z innych gier wydawanych przez SNK, takich jak Fatal Fury, Art of Fighting czy Orochi Saga. Warto też dodać, iż niektóre postaci obdarzono nowymi kombosami oraz zmienionymi atakami.
The King of Fighters '98: Ultimate Match cechuje się nieco usprawnionym modelem walki w stosunku do innych gier z tego gatunku. Do kolejnych starć przystępują mianowicie drużyny, a nie pojedynczy zawodnicy. W skład każdej ekipy wchodzi maksymalnie trzech wojowników. Gracz dysponuje pełną swobodą w doborze zawodnika, nad którym chciałby w danym momencie sprawować kontrolę.
Istotną nowością jest dodanie tytułowego trybu Ultimate Match, stawiającego gracza przed większą dowolnością w wyborze technik walki. Oprócz tego można sprawdzić się między innymi w trybie fabularnym, pojedynczych starciach, stanąć w szranki z drużyną kontrolowaną przez innego gracza czy też potrenować.
Oprawa graficzna The King of Fighters '98: Ultimate Match nie została znacznie usprawniona w porównaniu do pierwotnego wydania. Oczywiście deweloperzy wprowadzili obsługę wysokich rozdzielczości, ale to właściwie jedyna zmiana. Modele postaci, animacje czy areny pozostały praktycznie niezmienione.
Autor opisu gry: Jacek Hałas
Platformy:
PlayStation 2 26 czerwca 2008Angielskie napisy i dialogi
Xbox 360 1 lipca 2009Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 16 grudnia 2014Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 4 11 stycznia 2018Angielskie napisy i dialogi



15GIER
Seria zręcznościowych bijatyk 2D. Cykl stworzony został przez japońskie studio SNK jako odpowiedź na popularność takich marek jak Street Fighter czy Mortal Kombat. Obecnie prawa własności intelektualnej do marki znajdują się w posiadaniu firmy SNK Playmore.
Wymagania sprzętowe gry The King of Fighters '98: Ultimate Match - Final Edition:
PlayStation 2
Wspiera:
karta pemięci 8 MB
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 36 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
rog1234 Legend
Cziczaki
'99 Evolution w papierach i sklepach... NIE ISTNIEJE! Nie oficjalnie... jet to po części fanowskie wykonanie^^
P.S. GAMEPLAY Z KING OF FIGHTERS XII!
http://eyevio.jp/movie/168361
P.S 2
ANTI- ASH CRIMSON WARNING!
JEST NA FILMIE!
JEŻELI GO NIENAWIDZISZ TO NIE OGLĄDAJ!
rog1234 Legend
Sorry za podwójne posty, ale zanim ktoś tu znowu coś napiszę, to mnie się odechce^^
Dostałem swój świeży i wspaniały egzemplarz tego ARCYDZIEŁA prosto z Japonii, i powiadam wam: WARTO!
Ja na razie, to druga najlepsza gra z serii King of Fighters.
Postacie tradycyjnie fenomenalnie animowane (nauczcie się rozróżniać różnicę między "grafiką" a "animacją"), całkiem przyjemnie wykonane (choć lekko "leciwe") sprite'y, super wykonane plansze, i również jak zwykle w KoF'ach ŚWIETNE postacie...
Bo jak tu nie lubić takich postaci jak Terry Bogard? Jest on chyba drugą najbardziej rozpoznawaną na świecie postacią z bijatyk (za Ryu ze Street Fighter'a).
System jak zwykle świetny: nie przepuści noobom i button-masherom (tak jak np. Tekken).
Ćwiartki są teraz odczytywane dokładniej, lecz nie ma już takiego "męczenia się" silnika jak w "klasycznym" '98 (zdarzało się to np. przy wykonywaniu "Maiden Masher" Iori'm [zresztą jest on również fenomenalnie wykonaną postacią]).
To co zawsze było doskonałe w KoF'ach to balans postaci: każdy kto więcej grał np. w Guilty Gear, wie że są tam z tym problemy (jednak nadal Guilty Gear polecam!): postać Sol'a była tak "przepakowana" (była zwyczajnie za silna żeby można było nią z kimś normalnie pograć [choć w Accent Core się tym faktem zajęto, nadal jest ostro przepakowany]), a w takim KoF'ie wszystkie postacie mają balans umiejętności, ale są też bossowie, którzy są zwyczajnie TAK SILNI w porównaniu do normalnej postaci, jak powinni być! (spróbuj wygrać bez "continue" z Omega Rugal'em albo Orochi'm, powodzenia...).
To stawia King of Fighters nad innymi grami za wyjątkiem Street Fighter'ów (ale nie serii w 3D, może dobre imię SF w 3D uratuje SFIV): doskonałość systemu powodująca że nie można zwyczajnie "rąbać po przyciskach" jak na przykład w Tekkenie...
Polecam wszystkie części serii King of Fighters (choć najbardziej XI i 98 UM, a najbardziej odradzam [były najsłabsze, ale NIE słabe!] 2001 i 2003), oraz inne bijatyki od SNK.
Terry Bogard rocks!
zanonimizowany579238 Pretorianin
O! zacofany gada.....nom grafika już lepsza od poprzedniej części z 2007 roku...Tekken ma lepszą....
zanonimizowany579238 Pretorianin
I ta gra na Xboxa360 i na PS2 dziwię się....
Poll34 Centurion
Bardzo polecam jest to klasyka z automatów Neo-Geo bardzo udana gra jak na Ps2 !!! do tej pory mialem okazję grac we wszystkie czesci KoF, i ta czesc jak i 95 są wedlug mnie najladniej zrobionymi grami serii nie mówię tu o ps2 tylko wogole ocena 10/10