Tales of Crestoria to dedykowana platformom mobilnym odsłona cyklu Tales of…, którego korzenie sięgają 1995 roku i konsoli SNES. Jest to obok Final Fantasy jedna z najdłużej żyjących serii gier jRPG. Za produkcję odpowiada niezmiennie studio Bandai Namco.
W świecie gry każdy obywatel posiada tzw. kulę wizji. Dzięki niej widoczne są wszystkie przewinienia popełnione przez daną osobę. Tales of Crestoria skupia się na losach dwóch bohaterów – Katany i Miselli. Katana to syn mnicha zarządzającego wioską. Wierzy on ślepo w działanie systemu. Misella jest natomiast sierotą, która poświęci wszystko w obronie ukochanego.
Pewnej nocy popełniają oni zbrodnię, przez którą zostają skazani na śmierć. Od wyroku ratuje ich przypadkowe spotkanie z demonem zbrodni – Viciousem. Daje on bohaterom wybór, od którego zależy ich przyszłość.
W trakcie rozgrywki do pary bohaterów dołączą kolejne postacie, które również uciekają przed wyrokiem za popełnione zbrodnie.
Tales of Crestoria jest klasycznym przedstawicielem gatunku jRPG. Poruszając się po świecie gry, podzielonym na osobne lokacje, gracz wchodzi w interakcję z postaciami niezależnymi oraz wykonuje zadania poboczne.
Sporą zmianą jest przejście na turowy system walki, który zastąpił stosowany w poprzednich grach z serii czas rzeczywisty. Gracz porusza się wspólnie z drużyną. Wraz z postępem rozgrywki zdobywa ona punkty doświadczenia, które można spożytkować na naukę nowych zdolności.
W Tales of Crestoria dominują jasne barwy. Trójwymiarowa grafika utrzymana jest w mangowej stylistyce.
Autor opisu gry: Agnieszka Adamus



32GRY
Seria gier jRPG, uznawana za trzecią pod względem popularności wśród miłośników tego gatunku (po Final Fantasy i Dragon Quest). Cykl stworzony został przez studio deweloperskie Wolf Team, a o jego rozwój dba koncern Namco Bandai.