99. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 99. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Age of Sail
Strategiczne 15 września 1996
Strategia czasu rzeczywistego, symulująca największe bitwy morskie przełomu XVII i XVIII wieku, w których brały udział floty brytyjskie, hiszpańskie, francuskie i amerykańskie.

911: Fire & Rescue
Strategiczne 13 czerwca 2001
Zmagania straży pożarnej wyposażonej w nowoczesny sprzęt gaśniczy i ratunkowy z nieprzewidywalnym żywiołem, jakim jest ogień trawiący łąki, lasy i domy.

Wildlife Park: Wild Creatures
Strategiczne 30 maja 2004
Wild Creatures to podtytuł pełnoprawnego rozszerzenia do rozbudowanej strategii ekonomicznej, pt. Wildlife Park, której premiera miała miejsce w maju 2003 roku i która pozwalała graczom na sprawdzenie się w roli menadżera ogrodu zoologicznego.

Myth: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Myth: Antologia to zestaw gier z popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio deweloperskie Mumbo Jumbo. W pakiecie znalazły się: Myth: Upadli Władcy, Myth II: Duszożerca, Myth II: Chimera oraz Myth III: The Wolf Age. Dodatkowym atutem zestawu są dziesiątki scenariuszy stworzonych przez fanów serii.

Tropico: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Specjalny pakiet, w skład którego wchodzą dwie części znanej strategicznej serii firmy Pop Top Software - Tropico, a także dodatek do pierwszej z nich - Tropico: Rajska Wyspa.

Airline 69: Powrót do Casablanki
Strategiczne 30 października 2003
Airline 69: Return to Casablanca kontynuuje ideę słynnej gry o wybitnym zabarwieniu erotycznym, zatytułowanej Wet: The Sexy Empire i wydanej w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Akcję osadzono w gorącym klimacie północnoafrykańskim.

Empire of the Ants (2000)
Strategiczne 15 lipca 2000
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w świecie owadów, gdzie naszym zadaniem jest stworzenie prężnie rozwijającego się mrowiska.

Golf Resort Tycoon
Strategiczne 11 maja 2001
Symulacja ekonomiczna budowy i zarządzania polem golfowym umożliwiająca nam stworzenie wymarzonego miejsca dla przedsiębiorców pragnących czynnego wypoczynku.

Star Trek Starfleet Command: Orion Pirates
Strategiczne 13 lipca 2001
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach futurystycznej gwiezdnej serii Star Trek, która opowiada o walce ośmiu wielkich imperiów galaktycznych z niezwykle silnymi kartelami pirackimi.

Casino Tycoon
Strategiczne 24 listopada 2001
Gra strategiczno-ekonomiczna umożliwiająca nam rozkręcenie własnego niepowtarzalnego kasyna, w którym tysiące ludzi będzie dorzucało swe ciężko zarobione pieniążki do naszej kiesy.

The Great Battles of Alexander
Strategiczne 15 czerwca 1997
The Great Battles of Alexander to pierwsza odsłona cyklu strategii turowych, rozwijanego przez studio Erudite Software. Gra stanowi adaptację popularnej planszówki i odtwarza scenariusze 10 największych bitew z kampanii Aleksandra Wielkiego. Twórcy przewidzieli możliwość rywalizacji z komputerową sztuczną inteligencją lub żywym przeciwnikiem za pośrednictwem sieci LAN bądź Internet.

The Great Battles of Hannibal
Strategiczne 15 grudnia 1997
The Great Battles of Hannibal jest drugą odsłoną inspirowanego historią starożytną cyklu strategii turowych, rozwijanego przez studio Erudite Software. Podobnie jak w przypadku The Great Battles of Alexander, gra stanowi komputerową adaptację planszówki. Gracze mają okazję odtworzyć największe bitwy kartagińskiego przywódcy - Hannibala.

Command & Conquer: The Covert Operations
Strategiczne 15 czerwca 1996
Pakiet dodatków do gry Command & Conquer oferujący kilkanaście nowych scenariuszy do gry single player, zarówno po stronie GDI jak i NOD, oraz nowe mapy do rozgrywki wieloosobowej.

World at War
Strategiczne 26 kwietnia 2001
Zbiór gier strategicznych traktujących o walkach II Wojny Światowej należących do słynnej serii „Campaign Series” firmy Talonsoft. W jego skład wchodzą takie tytuły jak: West Front, East Front, East Front II oraz Rising Sun wraz ze wszystkimi dodatkami do nich.

Tombstone: 1882
Strategiczne 12 lipca 2002
Strategia czasu rzeczywistego, jak wskazuje sama nazwa, przenosząca wielokrotnie ekranizowaną legendę z Dzikiego Zachodu.

Rival Realms
Strategiczne 15 czerwca 1997
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w średniowiecznym świecie fantasy, gdzie trzy rasy, ludzi, elfów i łuskoskórych, walczą o panowanie nad pozostałymi.

Heroes of Might and Magic IV: Winds of War
Strategiczne 26 lutego 2003
Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2002 roku gry Heroes of Might and Magic IV studia New World Computing. Akcja dodatku zatytułowanego Winds of War osadzona została w królestwie Channon, położonym na północnym kontynencie krainy Axeoth. Stało się ono obiektem ataku pięciu wrogich armii, pożądających bogactw zgromadzonych w stolicy kraju – Ryloss. W trakcie sześciu nowych minikampanii gracze mogą poprowadzić do boju jedną z armii najeźdźców.

Dominions 2: The Ascension Wars
Strategiczne 13 listopada 2003
Kontynuacja turowej strategii fantasy o tytule Dominions: Priests, Prophets & Pretenders. Zadaniem gracza jest wcielenie się w jednego z bogów świata gry i doprowadzenie go do ostatecznego zwycięstwa, czyli pozostania jedynym władcą zaprezentowanego uniwersum.

Civil War: The Game
Strategiczne 16 stycznia 2003
Gra strategiczna, której celem jest przedstawienie graczowi Amerykańskiej Wojny Secesyjnej. Można stać się dowódcą wojsk Konfederatów lub też Unii i swymi działaniami na polu walki doprowadzić do tryumfu jednej ze stron konfliktu.

Squad Assault: West Front
Strategiczne 23 października 2003
Strategiczna gra wojenna osadzona w realiach II Wojny Światowej. Pozwala graczom na objęcie dowodzenia nad wojskami niemieckimi lub siłami aliantów i wzięcie udziału w szeregu starć, które miały miejsce na terenie Francji w roku 1944.

P.T.O. IV: Pacific Theater of Operations
Strategiczne 3 lutego 2003
Czwarta odsłona strategii turowej, po raz kolejny pozwala wziąć udział w największych operacjach morskich II wojny światowej. Do wyboru cztery strony konfliktu, 96 jednostek pływających i prawie 300 samolotów różnych formacji.

Icehockey Club Manager 2005
Strategiczne 4 września 2004
Icehockey Club Manager 2005 jest jedną z nielicznych gier, należących do gatunku managerów hokeja na lodzie. Jako zarządzający klubem musimy dbać o budżet, jak również utrzymanie i rozwój stadiony. Do naszych obowiązków należy też ustalanie treningów drużyny, kupowanie i sprzedawanie zawodników i przygotowywanie taktyk na mecze.

Tribal Trouble
Strategiczne 21 marca 2005
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się na tropikalnych wyspach i utrzymana w bajkowej konwencji. Gra przedstawia zmagania wojenne Wikingów z plemionami zamieszkującymi wyspy tropikalne.

Konung 2: Blood of the Titans
Strategiczne 12 marca 2004
Oficjalna kontynuacja gry „Konung: Legends of the North” (w Polsce znana jako „Konung: Legenda Północy”). „Konung” łączy wybrane cechy gier role-playing, strategii czasu rzeczywistego oraz przygodówek przy czym elementy RPG zdecydowanie przeważają.