99. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 99. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Everest (2004)
Strategiczne 5 marca 2004
Everest to gra pretendująca do miana strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym, która podejmuje temat wspinaczki wysokogórskiej.Gracz staje w niej przed możliwością zdobycia siedmiu najwyższych szczytów Ziemi.

Transport Tycoon: World Editor
Strategiczne 7 września 1995
Jedyny oficjalny dodatek do gry Transport Tycoon. W zestawie znajdziemy edytor plansz i nowe elementy graficzne, stylizujące teren na planetę Mars.

War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-1945
Strategiczne 9 lipca 2004
Osadzona w realiach II wojny światowej turowa gra strategiczna studia 2BY3 Games. Głównym tematem War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-45 są walki toczone pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Japonią w rejonie Pacyfiku.

Zoo Tycoon: Dinosaur Digs
Strategiczne 19 maja 2002
Zoo Tycoon: Dinosaur Digs to oficjalny dodatek do wydanej w 2001 roku strategii ekonomicznej Zoo Tycoon. Przygotowane przez studio Blue Fang Games rozszerzenie wprowadza możliwość wzbogacenia atrakcji ogrodu zoologicznego o wybiegi z dinozaurami. Twórcy przygotowali 6 nowych scenariuszy, a także przeszło 100 dodatkowych obiektów, jakie można wykorzystać w wirtualnym zoo.

Heaven & Hell
Strategiczne 8 czerwca 2003
Strategia czasu rzeczywistego, której akcja rozgrywa się 1500 lat przed naszą erą. Jej bohaterami są cztery odmienne ludzkie nacje zamieszkujące biblijny ląd i oczekujące na nawrócenie z rąk wszechmogącego boga, w którego przyjdzie nam się wcielić.

Alliance: Globalny Konflikt
Strategiczne 24 lutego 2006
Alliance: Future Combat to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez firmę developersko-wydawniczą, G2 Games. Podczas prac nad nią, developerom i projektantom przyświecał jeden cel - przenieść nowoczesne zmagania militarne na kolejny poziom i dostarczyć fanom gatunku produkt najwyższej jakości.

Great Invasions: Mroczne wieki
Strategiczne 15 czerwca 2005
Great Invasions to gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która daje fanom historycznych zmagań możliwość pokierowania wybraną nacją na przestrzeni około 700 lat, począwszy od 375 roku naszej ery, a skończywszy na 1066.

Narodziny Ameryki
Strategiczne 24 lutego 2006
Birth of America to strategia turowa, której fabuła przenosi nas w lata 1755-83, czyli w czasy brytyjskiej wojny z Francuzami i Indianami o dominację w Ameryce Północnej oraz amerykańskiej wojny o niepodległość.

Storm Frontline Nation: III Wojna Światowa
Strategiczne 10 czerwca 2011
Frontline Nation to rozbudowana strategia turowa, która przenosi miłośników zmagań tego typu na obszar Starego Kontynentu w niedalekiej przyszłości. Za przygotowanie całości odpowiadają pracownicy szwedzkiego zespołu developerskiego Colossai Studios.

Maelstrom (2007)
Strategiczne 9 lutego 2007
Maelstrom to kolejna gra strategiczna toczona w czasie rzeczywistym, opracowana w studiu programistycznym K-D, pod baczną kuratelą firmy Codemasters. Pierwszym wspólnym projektem obu powyższych podmiotów był RTS zatytułowany Perimeter.

Trailer Park Tycoon
Strategiczne 13 lutego 2003
Gra strategiczno-ekonomiczna, pozwalająca użytkownikowi na wcielenie się w rolę administratora typowego amerykańskiego osiedla „uziemionych” przyczep kempingowych.

Kryzys Kubański: Lodowa Krucjata
Strategiczne 29 lipca 2005
Ice Crusade bezpośrednio nawiązuje do wydarzeń, których byliśmy świadkami w grze Cuban Missile Crisis (znanej również pod nazwą The Day After). Akcja programu przenosi nas w tereny przygraniczne Stanów Zjednoczonych i Meksyku, gdzie dochodzi do starcia sił sowieckich oraz amerykańskich.

1914: The Great War
Strategiczne 9 sierpnia 2002
Strategia turowa pozwalająca rozegrać bitwy z I Wojny Światowej. Akcja koncentruje się na froncie zachodnim. Gra pozwala na objęcie dowództwa zarówno nad oddziałami, niemieckimi jak i alianckimi. Każda z tych stron konfliktu otrzymała własną kampanię, choć nie zabrakło również trybu multiplayer dla maksymalnie czterech graczy.

Battleship 2: Surface Thunder
Strategiczne 15 września 2000
Gra zręcznościowa oparta na popularnych „statkach”. Twórcy przygotowali dwa zupełnie różne tryby rozgrywki: klasyczną planszówkę (stawianie i strzelanie do statków ukrytych na polach) oraz grę akcji. W pierwszym trybie zmagamy się na polach o trzech różnych wielkościach. Druga forma zabawy to trójwymiarowa zręcznościówka, w której prowadzimy statek i niszczymy wrogów.

Zoo Tycoon 2: Na Ratunek Zwierzakom
Strategiczne 18 października 2005
Rozszerzenie do gry Zoo Tycoon 2, za którego opracowaniem stoją autorzy oryginału – studio Blue Fang Games. Dodatek pozwala graczom zająć się najrzadszymi, zagrożonymi wyginięciem gatunkami zwierząt, wśród których pojawiają się warany z Komodo, koale, orangutany oraz żółwie z Galapagos. By zapewnić im przetrwanie, należy zadbać o ich spokojny rozwój w warunkach możliwie najbardziej zbliżonych do naturalnych.

Mission Humanity
Strategiczne 6 listopada 2000
Po zniszczeni Ziemi przez obcą rasę, ludzie wysyłają statek-matkę w poszukiwaniu rodzimej planety najeźdźców, która została jedyną szansą na nowy dom dla ludzkości.

Rebels Prison Escape
Strategiczne 20 lipca 2003
Rebels Prison Escape to wyprodukowana przez studio deweloperskie Philos Laboratories strategia taktyczna z elementami zręcznościowymi. Akcja gry osadzona została w alternatywnym świecie, wzorowanym na lata 30. i 40. ubiegłego stulecia. Gracz wciela się w przywódcę rebelianckiej grupy A.R.M., która stara się obalić dyktaturę niegodziwego Friedricha.

Battles of Prince of Persia
Strategiczne 6 grudnia 2005
Battles of Prince of Persia to gra taktyczna, przypominająca nieco Tactics Ogre: The Knight of Lodis i Final Fantasy Tactics Advance. Niniejszy produkt jest nastawiony na walkę, ukazując wydarzenia z rozgrywające się pomiedzy Prince of Persia: The Sands of Time i Prince of Persia: Warrior Within.

Korsun Pocket
Strategiczne 31 lipca 2003
Korsun Pocket jest turową grą strategiczną, bazującą na fakcie zwycięstwa Armii Czerwonej w rejonie ukraińskiego Korsunia (początek 1944 roku) w trakcie II Wojny Światowej. Wtedy żołnierze Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich pod kierownictwem ówczesnego generała Iwana Stiepanowicza Koniewa rozgromili siły III Rzeszy Niemieckiej marszałka Ericha von Mansteina.

Mall Tycoon 2
Strategiczne 24 września 2003
Sequel strategii ekonomicznej, zatytułowanej Mall Tycoon, która trafiła na rynek na początku 2002 roku i po 18 miesiącach sprzedaży znalazła ponad 300.000 nabywców. Nowy program ponownie pozwala nam na własnoręczne zaprojektowanie dużego centrum handlowego, a następnie kompleksowe zarządzanie tym obiektem.

Blitzkrieg: Green Devils
Strategiczne 15 czerwca 2005
Green Devils to kolejny, nieoficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego, Blitzkrieg, przygotowany przez LaPlata Studios. Rozszerzenie to do uruchomienia wymaga zainstalowanej podstawowej wersji Blitzkrieg, bądź też jednego z oficjalnych dodatków: Burning Horizion lub Rolling Thunder.

Hegemony: Philip of Macedon
Strategiczne 10 maja 2010
Epicka strategia odtwarzająca podboje Filipa Macedońskiego. Rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym i koncentruje się realistycznym odwzorowaniu kampanii wojennych tytułowego wodza. Gra nie rozdziela sfery strategicznej od taktycznej. W każdym momencie możemy oddalić kamerę znad pola bitwy aż do pułapu, na którym widoczne jest całe dostępne terytorium.

Battles in Italy
Strategiczne 25 maja 2005
Battles in Italy to kolejna propozycja dla miłośników strategii turowych, opartych na przełomowych bitwach II Wojny Światowej, za której przygotowanie odpowiadają firmy: Matrix Games oraz Strategic Studies Group. Gra obejmuje trzy główne bitwy z początkowego okresu działań zbrojnych na froncie południowym we Włoszech.